X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד החוץ האירני האשים את ארה"ב בהפעלת לחץ שלילי על האירופים והימנעות מפשרה מתנגדים לדד-ליין שהציבו האמריקנים לתגובת אירן לחבילת התמריצים והעונשים
▪  ▪  ▪

משרד החוץ האירני האשים את ארה"ב בהפעלת לחץ שלילי על האירופים והימנעות מפשרה. דובר משרד החוץ, חמיד רזה אסאפי אמר, כי "אנו חשים שהאמריקנים מנסים להביא את אירופה לנקודה שבה המקרה (הגרעיני) לא יוכל להיפתר בקלות", כשהוא מתייחס לחבילת התמריצים והעונשים של המערב.
אספרי אמר, כי כשארה"ב מתנה תנאים למו"מ על החבילה, היא מצמצמת את טווח השיחות האפשריות בנושא ומקשה על מציאת פתרון לקונפליקט, עבור כל הצדדים המעורבים. "ארה"ב אמרה שהיא נותנת דד-ליין לאירן להגיב על החבילה, אך זה לא נכון. שוב, הם מערבבים נושאים שונים וזה לא מקובל", אמר בלי להרחיב.
אספי חזר ואמר, כי העשרת האורניום באירן היא זכותה הבלתי מעורערת של המדינה וכי השיחות חייבות להיות ללא תנאים מוקדמים. לדבריו, גורמים באירן בחנו את החבילה ואירן עשויה להגיש הצעה לחבילה משלה. "הקמנו ועדות שונות כדי לבחון את החבילה. כשהוועדות יסיימו, נשלח את תשובתנו לאירופים מיד", אמר דובר משרד החוץ.
אירן כבר כינתה את החבילה כ"צעד חיובי" ואמרה כי כמה מהתמריצים מקובלים וקראה לשינוי באחרים. עוד נאמר, כי יש להבהיר את ההתייחסות של האירופים לנושא המרכזי של העשרת האורניום. מתאם מדיניות החוץ והביטחון של האיחוד האירופי, חבייר סולאנה, הציג לטהרן את החבילה שנוסחה על-ידי חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם ביחד עם גרמניה ב- 6 ביוני.
בשורה התחתונה קורא המערב לאירן להקפיא את העשרת האורניום אך לא באופן קבוע, אולם אירן אומרת כי לא תוותר על זכותה להעשיר אורניום, במסגרת האמנה לאי-הפצת נשק גרעיני שעליה היא חתומה. חבילת התמריצים כוללת בין היתר הסכמה של ארה"ב לספק לאירן טכנולוגיה גרעינית למטרות אזרחיות ולקחת חלק במו"מ, בניסיון לגרום לאירן להקפיא את תוכנית הגרעין. עם זאת, היא כוללת גם איום לסנקציות מצד האו"ם אם אירן תסרב. אירן מכחישה את האישומים של ארה"ב ומדינות אחרות כי היא מפתחת נשק להשמדה המונית.
בסוף השבוע אמר נשיא אירן, מחמוד אמדינג'אד, כי "תוכנית המקל והגזר" של המערב היא צעד חיובי. "באופן כללי, אנו שוקלים בכובד ראש את ההצעה שקיבלנו לעשות צעד אחורנית, ואני אישית הנחתי את עמיתי לשקול את ההצעה ברצינות הנדרשת", אמר אחמדינג'אד לעיתונאים, לאחר שנועד עם נשיא סין, הו ג'ינטאו בשאנחאי (ו'). נזכיר במקביל, כי בסוף השבוע שיגרו מנהיגים דתיים באירן מסר כי אירן לא תיכנע לדרישות המערב.

תאריך:  18/06/2006   |   עודכן:  18/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עדויות על ההשפעות של התזונה על טרשת עורקים בבני אדם אינן ברורות, אך אכילת פירות וירקות ידועה כמגנה מפני מחלות לב
שלומי דיאז
אמורה היתה לסיים את דיוניה בסוף החודש    היום דנה הוועדה בבקשת המוזהרים לעיין בחומר החקירה
יפעת גדות
חוקרים משערים כי הניתוח משנה את יכול ספיגת ויטמין A בקיבה    ויטמין A הוא שאחראי לראייה טובה
מחלקה ראשונה
הקונה: הבנק הבינלאומי הראשון    המחיר יתבסס על שווי חברה לסלקום של כ- 2.1 מיליארד דולר, בכפוף להתאמות שונות    המכירה אמורה להתקיים עד סוף חודש יוני 2006
אורון חדי
הרכב מורחב של שבעה שופטי בג"צ ידון היום בעתירה שהוגשה נגד ההפרטה    האם יחייב בג"צ את המדינה להותיר בידיה את האחריות לאסירים? את התשובה נדע בקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il