X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מקורב לראש עיריית רמלה סלל ללא היתר כביש גישה לתחנת הדלק שבבעלותו ביהמ"ש המחוזי דחה עתירה שהוגשה נגד הכביש הלא חוקי, אך קבע כי "אין חולק כי הדרך נסללה ללא היתר" ביהמ"ש העליון ביטל את פסק הדין והחזיר את התיק להמשך דיון במחוזי האם הכביש הלא מתוכנן יוכשר בדיעבד? ימים יגידו
▪  ▪  ▪

עיריה מסכימה לסלילת מנהרה וכביש מתחת למסילת ברזל ללא היתר, בתוואי דרך שמחייב "ביקור" בתחנת דלק של אדם המקורב לראש העיר. האם בית המשפט יורה להרוס את הכביש? תלוי את מי שואלים.
משפחת דידי מרמלה לא חשבה שמול ביתה יבנה כביש ומנהרה ביום בהיר אחד. המשפחה, המתגוררת ברחוב אלי כהן בעיר, סובלת כבר שנים מכביש "לא חוקי" שנסלל מול ביתם.
סולל הכביש, אברהם אסא, הוא בעליה של תחנת דלק פז בכביש עוקף רמלה. בשנת 1998, סלל אסא את הדרך מתחת למסילת הרכבת ויצר דרך חדשה המחברת בין רחוב ההגנה ברמלה לכביש עוקף רמלה, כך שכל מכונית הנכנסת דרך המנהרה לכביש, עוברת דרך תחנת הדלק בבעלותו. כל העובדות בשטח נקבעו ללא היתר וללא מתן זכות התנגדות לתושבים באיזור.
מבקר עיריית רמלה שבדק את התנהלות העיריה בפרשה, כתב בדין וחשבון שהגיש, כי "למרות שמדובר בפרויקט שמטרתו טובה, אין להתעלם מהאינטרס הכלכלי של אסא וקשריו עם ראש העיר". בני משפחת דידי הגישו עתירה מנהלית נגד ראש העיר, ובעל תחנת הדלק אברהם אסא וביקשו להורות על סגירת הכביש בטענה כי הדבר גורם להם מטרדים.
מנגד, טענו עיריית רמלה ואסא כי הליכי התכנון נכנסו להילוך גבוה. בני משפחת דידי דחו טענה זו, והשופטת ביהמ"ש המחוזי שרה דותן סברה, כי לפחות בעניין זה, "נראה שעובדתית הצדק עם התובעים". עם זאת, לטענתה "מכיוון שבמסגרת ההליכים לאישורה של התוכנית, פתוחה בפני העותרים הדרך להעלות השגותיהם" (בוועדה לתכנון ולבניה, א.ח.), סברה דותן כי יש לדחות העתירה.
עורך דינה של המשפחה, שי גלילי, ערער על ההחלטה לביהמ"ש העליון. "האם ייתכן כי הדעת המשפטית תוכל לסבול רמיסת שלטון החוק"? תהה גלילי בשם המשפחה. "לא בלבד שאסא סלל את הדרך בניגוד להוראות הדין ובאופן פלילי, אלא שבית המשפט המחוזי נמנע מלסוגרה אף שהיא מצויה בניגוד לתוכנית מתאר ובלא היתר כדין", התרעם גלילי.
שופטי בג"צ אשר גרוניס, מרים נאור ואסתר חיות קיבלו בשבוע שעבר את ערעורה של המשפחה, וקבעו כי "ראוי היה לבחון את טענות בעלי הדין". פסק הדין של השופטת דותן בוטל, והתיק הוחזר לביהמ"ש המחוזי לבחינה מחודשת.
עו"ד שי גלילי מסר ל- Nfc, כי אף על-פי שביהמ"ש העליון קיבל את הערעור וביטל את פס"ד של השופטת דותן, המצב הקיים יוותר על כנו. הוא אף ציין כי עד לדיון החוזר בביהמ"ש המחוזי "יישאר המעבר בלתי חוקי והמסוכן מבחינה בטיחותית פתוח כשהרשויות התכנון ממשיכות להעלים עין, וסביר להניח שהעיריה נוהגת כך לאור קשריו של היזם עם ראש עיריית רמלה".

ראש העיריה: "האזרח המודאג" מונע משיקולים פוליטיים

בתגובה לפניית nfc, מסרה עיריית רמלה בתגובה, כי על-פי חוק פקודת הדרכים ומסילות הברזל, נתונה סמכות ההחלטה בתחום ציר מסילת הברזל לרשות הרכבות - ואישור כזה נמצא בידי אברהם אסא.
בעיריה מציינים כי ביהמ"ש המחוזי בת"א לא דן בסוגייה, האם המעבר הוא בסמכות הוועדה המקומית או לא, אלא התייחס לעובדה שהליכי התכנון כולם, היו בשלב מתקדם. לטענתם, הות"ל (הוועדה לתכנון פרויקטים לאומיים) אישרה את הרחבת המעבר, בתחום מסילת הברזל, והתוכנית להרחבת כביש 44 כוללת חיבור למעבר זה ונמצאת בוועדת ההתנגדויות .
עוד טענו בעיריה כי "המערער פועל משיקולים פוליטיים מובהקים, ואינו גר בקרבת מקום". לדבריהם, "יש החלטות של בימ"ש העליון שמקנה מעמד לזכות ערעור למי שהנכס שלו גובל בתב"ע הנדונה. במקרה זה המערער לא גר בקרבת מקום, אך הוריו גרים במרחק 300 מ' בבית המיועד להריסה, לפי תב"ע משנת 1992".
"שיקולים פוליטיים הם שמניעים את המערער" ציינו אנשי העיריה והזכירו כי דידי אף פנה לבימ"ש שלום בכפר סבא ותבע פיצוי על מחיקתו מרשימת הליכוד למועצת העיר ברמלה, וכן פנה לביה"ד של תנועת הליכוד בתביעה נגד ראש העיר על כך שנמחק מרשימת המועמדים למועצת העיר על-ידי ראש עיריית רמלה.
"המערערים פועלים מתוך מניע כספי מובהק, כאשר הם תובעים פיצוי כספי לפינויים בגובה של 400,000 דולר ויותר על מבנה שערכו השמאי נאמד ב 70,000 דולר" אומרים בעיריה, ומביעים צער על ש"המניעים הפסולים הללו של נקמנות אישית ותאוות בצע, מעסיקים את הערכאות המשפטיות בישראל".
"הוועדה המקומית רמלה לא היתה צריכה לדון בהוצאת היתרי בנייה למעבר מתחת למסילת הברזל" טוענים אנשי העיריה ומדגישים כי מבחינה תכנונית, מדינת ישראל בהיררכיות התכנוניות השונות, פועלת מאז "אסון הבונים" להפרדה מפלסית במפגשי מסילות ברזל וכבישים.
"רק מניעים אישיים פסולים עומדים לנגד עיניו של המערער, וזאת בניגוד לתהליכי התכנון והצורך הענייני של מפגש מסילת ברזל ודרך" סיכמו בעיריה.

תאריך:  18/06/2006   |   עודכן:  20/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
משרד החוץ האירני האשים את ארה"ב בהפעלת לחץ שלילי על האירופים והימנעות מפשרה    מתנגדים לדד-ליין שהציבו האמריקנים לתגובת אירן לחבילת התמריצים והעונשים
יפעת גדות
עדויות על ההשפעות של התזונה על טרשת עורקים בבני אדם אינן ברורות, אך אכילת פירות וירקות ידועה כמגנה מפני מחלות לב
שלומי דיאז
אמורה היתה לסיים את דיוניה בסוף החודש    היום דנה הוועדה בבקשת המוזהרים לעיין בחומר החקירה
יפעת גדות
חוקרים משערים כי הניתוח משנה את יכול ספיגת ויטמין A בקיבה    ויטמין A הוא שאחראי לראייה טובה
מחלקה ראשונה
הקונה: הבנק הבינלאומי הראשון    המחיר יתבסס על שווי חברה לסלקום של כ- 2.1 מיליארד דולר, בכפוף להתאמות שונות    המכירה אמורה להתקיים עד סוף חודש יוני 2006
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il