X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
באווירה נעימה ועניינית הופיעו נציגי מועצת יש"ע ו"שלום עכשיו" בפני ועדת השרים לענייני המאחזים הוועדה שלחה את אנשי יש"ע ו"שלום עכשיו" להכין שיעורי בית ולחזור עם נתונים נוספים
▪  ▪  ▪

נציגי מועצת יש"ע ו"שלום עכשיו" הופיעו היום (א', 18.6.06) בפני ועדת השרים לענייני המאחזים. כזכור, הוועדה הוקמה על-מנת לבחון את הדרכים ליישום דוח טליה ששון. בדוח צוינו כ- 105 מאחזים כבלתי חוקיים וככאלה שהממשלה צריכה לפנות.
השרים החברים בוועדה הם שרת החוץ, ציפי לבני, שר הביטחון, עמיר פרץ, השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, שר התיירות, יצחק הרצוג, והשר בלי תיק ,יצחק כהן. יו"ר הוועדה הוא שר המשפטים, חיים רמון.
המלצות דוח ששון: "מוטות, פוליטיות ולא מקצועיות"
חברי מועצת יש"ע יצאו מהפגישה בהרגשה טובה. "הוועדה הייתה מאוד קשובה והשר רמון היה סובלני ונתן לנו לדבר. אחת המטרות הייתה שהשרים יבינו שאנחנו לא במלחמה, אנחנו רוצים להגיע לפתרון בעניין ופנינו לדיאלוג".
נציגי מועצת יש"ע הציגו נתונים שהראו כי המאחזים הוקמו בשותפות מלאה של ממשלות ישראל. כמו כן, הראו דוגמאות של מקרים רבים ברחבי הארץ בהם נבנתה בנייה בלתי חוקית. לדוגמא, 30 אלף מבנים בדואיים ובנייה פלשתינית רבה.
בנוסף, מחו במועצת יש"ע על הנחות המוצא של דוח ששון וטענו כי הן "מוטות, פוליטיות ולא מקצועיות". במועצת יש"ע אומרים כי מסקנותיה לא הגיוניות. "אם רוצים להקים בית אחד במעלה אדומים, הליכי התכנון עלולים לקחת 80 חודשים (שבע שנים) אחרי כל הליך הדרג המדיני אמור לאשר וכל פעם זה גורם לעוד חצי שנה עיכוב". לדבריהם, "הצענו הצעות לייעול להקמת שכונות חדשות ביש"ע".
"לפנות 50 מאחזים שהוקמו אחרי מרס 01'"
נציגי "שלום עכשיו" העבירו גם הם את האינפורמציה שבידיהם. הם הרגישו כי השר רמון ניסה להשאיר את הדיון בתחום האינפורמטיבית ולא לגלוש לויכוח הפוליטי.
"בשלום עכשיו" אומרים כי ככל הנראה, הממשלה תפנה את כל המאחזים שהוקמו אחרי מרס 2001. בוועדה הציגו הנציגים נתונים המראים כי יש 50 מאחזים כאלה לפי פענוח תצלומי אוויר ואילו המדינה טוענת כי יש 24 מאחזים כאלה. בקשתם היא "לפנות את כל 50 המאחזים שלטענתם הוקמו אחרי חודש מרס 01' ולא להסתפק בפינוי חלקי".
שאלה נוספת שעלתה בדיון היא כמה מאחזים נמצאים על קרקע פרטית פלשתינית? השר רמון ביקש מאנשי התנועה לחזור לוועדה עם נתונים מעודכנים לגבי כמה אחוז מכל אדמה נמצא על אדמת מדינה וכמה על אדמה פרטית כלומר אדמה בבעלות פלשיתינית.
יו"ר הוועדה ושר המשפטים חיים רמון ביקש משני הגופים להעביר לוועדה נתונים מוסמכים התומכים בטיעוניהם, בנוסף לנתונים שתקבל הוועדה מהמנהל האזרחי. השר רמון אמר כי "מטרת עבודת הוועדה לשים סוף לאנרכיה בכל הנוגע לבנייה ביו"ש וליצור כללים חדשים וברורים".

תאריך:  18/06/2006   |   עודכן:  18/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
הדוח יוגש בעוד חודש    כך סוכם בפגישה בין ראש הממשלה לשר דיכטר ולמפכ"ל
עומר שיקלר
אבו מאזן נפגש בירדן עם המלך עבדאללה    בהמשך הגיע לשארם א-שייח' ונפגש עם הנשיא חוסני מובארק    אבו מאזן פועל ליצירת בלוק נגד ההתכנסות
ברוך לוי
מדובר בהסכם לשיתוף פעולה רב-צדדי בתחום אכיפת חוקי ניירות ערך    יו"ר הרשות, משה טרי: ישראל הופכת בהדרגה לחלק מהקהילה הכלכלית הגלובאלית
ברוך לוי
הרכש, בהיקף של 90.4 מיליון יורו, גדול כמעט פי 10 מההיקף לו התחייבה החברה    מנכ"ל הרשפ"ת, עו"ד בינה בר-און: פולקסווגן השכילה להבין את התועלת ההדדית שברכש גומלין
ברוך לוי
בהנחיית הממונה על השכר יעוכבו תקציבים לרשויות, אשר לא נענו לדרישת העברת נתוני השכר והגימלה של עובדיהם    משרד האוצר: יינקטו צעדים אופרטיביים כלפי גופים שלא משתפים פעולה במתן דיווח נתוני השכר כמחויב על-פי חוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il