X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפרקליטות מושכת את ידה ולא תאשים את הרב שמואל אליהו בהסתה לגזענות הרב הראשי לצפת מכחיש כי התחייב להתנצל אתר האינטרנט של הרב נפרץ, ולטענתו הדבר נובע מהסתה של "המרכז לפלורליזם יהודי"
▪  ▪  ▪

הרב הראשי לצפת לא יואשם בהסתה לגזענות. בעקבות הסדר אליו הגיעה הפרקליטות באישור היועץ המשפטי לממשלה עם הרב שמואל אליהו, יקרא הרב לנהוג בכל אדם בכבוד.
כזכור, בפברואר השנה הגישה פרקליטות מחוז הצפון לבית משפט שלום בנצרת כתב אישום נגד רבה הראשי של העיר צפת, בגין התבטאויותיו במסגרת ראיונות שהעניק לכלי תקשורת שונים נגד ערבים. כתב האישום, אשר כלל שלושה אישומים, התייחס לשורת מקרים, בהם צוטט הרב. באחד המקרים קרא למכללת צפת לא לקבל סטודנטים ערבים. במקרה אחר הצדיק לכאורה מודעות שנתלו בצפת, לפיהן שבויות עשרה יהודיות בכפר הערבי עכברה הסמוך לצפת.
על-פי ההסדר, כפי שנמסר, יבהיר הרב כי בדבריו על הסטודנטים במכללת צפת, התכוון אך ורק לסטודנטים תומכי טרור וכי הוא מכבד כל אדם. בשיחה עם Nfc שלל הרב אליהו קיום הסדר שכזה. לדבריו, הסרת האישומים כלל לא נעשתה מיוזמתו. "בפרקליטות נוכחו שאכן אין בדברי שום הסתה, והחליטו להסיר. מי שקורא את התמלילים של הראיונות שלי לרשת ב', גלי צה"ל וערוץ שבע יכול להיווכח כי לא דיברתי על כלל הערבים, אלא על תומכי טרור".
הרב אליהו מסביר כי בדבריו אין שום שינוי מעמדתו המסורתית, ואין סיבה להתנצלות. "שאלו אותי, ואמרתי שאיני יכול לחלוק על דברי חז"ל שאומרים שחביב אדם שנברא בצלם. כעת משהוסר כתב האישום, זה דבר שמבשר עידן של חופש הדיבור וחופש הדת, שרבנים יכולים להביע את עמדתם מבלי לחשוש".

פריצה לאתר מוריה

בתוך כך הושחת הערב פורטל האינטרנט של הרב שמואל אליהו "מוריה". אביעד פניגשטיין, מנהל תכנות ופיתוח באתר, מסר ל-Nfc כי הפריצה לאתר באה בעקבות ההודעה שיצאה על סגירת תיק החקירה וביטול כתב האישום, ונעשתה 10 דקות לאחר פרסום ההודעה. עוד מסר כי בעקבות הפריצה, הושחתו מאמרים רבים באתר וצוות האתר עובד כעת על שחזור החומר.
הרב שמואל אליהו מאשים את עו"ד גלעד קריב, מהמרכז לפלורליזם יהודי, כי הוא אחראי להסתה שגרמה לפגיעה באתר. "הוא קורא לעצמו רב והפלת האתר היא תוצאה ישירה של דבריו", אמר הרב אליהו. מוקדם יותר אמר קריב, כי ביטול כתב האישום נגד הרב אליהו מהווה "זריקת עידוד רשמית של הפרקליטות להמשך הסתה לגזענות מצד רבנים בכירים ומנהיגי ציבור", וכינה את הרב אליהו "מבכירי המסיתים".

תאריך:  18/06/2006   |   עודכן:  19/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
שרת החינוך הציגה את תוכניתה החדשה לראש הממשלה שהכריז על הקמת צוות עבודה בינמשרדי    היעד להצגת המלצות - חודש יולי    "לרפורמות מבניות אין כל יכולת להוביל לשיפור החינוך"
עומר שיקלר
בעיר שדרות מיואשים מהמשך שיגור רקטות הקסאם לעבר העיר וחוששים מנפגעים    החליטו להשבית את העיר ולסגור את כל הכניסות והיציאות
אלעזר לוין
המגדל גדל מ- 23 ל- 30 קומות    יהיו בו רק 40 דירות יוקרה    גינדי שילמו לאשדר וסהר 87.5 מיליון שקל - מחיר שיא של 500 אלף דולר לקרקע לדירה    הבניה תתחיל בראשית 2007
עידן יוסף
ברחבת הכותל המערבי נואשו מהלשלשת הנוחתת דרך קבע על ראשי המתפללים    במגמה להתגבר על המפגע הותקנו בין החרכים מקלות ברזל
רונן ליבוביץ
באווירה נעימה ועניינית הופיעו נציגי מועצת יש"ע ו"שלום עכשיו" בפני ועדת השרים לענייני המאחזים    הוועדה שלחה את אנשי יש"ע ו"שלום עכשיו" להכין שיעורי בית ולחזור עם נתונים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il