X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"כישלון מהדהד שפוגע בדימוי בית הנבחרים"

4 חודשי עבודות שירות ליחיאל חזן

חזן הורשע לפני כחודשיים בעבירות של זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה וכן בהפרת אמונים, בפרשת ההצבעות הכפולות על התוכנית הכלכלית בכנסת חזן בתגובה: "אני מקבל את גזר הדין באופן מאוד קשה. אני חושב שזה עונש חמור ביותר"
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בירושלים קבע היום (ב', 19.6.06) את גזר דינו של חבר הכנסת לשעבר יחיאל חזן אשר הורשע לפני כחודשיים בעבירות של זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה וכן בהפרת אמונים, בפרשת ההצבעות הכפולות על התוכנית הכלכלית, הצבעה אשר הייתה לפני כמעט שלוש שנים.
בית המשפט, בראשות השופט חיים לירן, גזר 4 חודשי עבודות שירות על חזן ועוד חודשיים על תנאי. זאת לעומת 6 חודשים אותם דרשה התביעה. השופט לירן אמר במעמד הקראת גזר הדין: "גם שמדובר בכישלון ראשון וחד פעמי, חוששני שזה כישלון מהדהד שפוגע בדימוי בית הנבחרים... בית המחוקקים על נבחריו הוא חלון הראווה של המשטר הדמוקרטי...".
יחאל חזן אמר לאחר מתן גזר הדין בראיון לקול ישראל: "אני מקבל את גזר הדין באופן מאוד קשה. אני חושב שזה עונש חמור ביותר שנגזר עליי אבל ביה"מ אמר את דברו... לא קל לי הדבר... אם לוקחים בחשבון ששילמתי מחיר קשה מאוד ולא נבחרתי לכנסת, במשך כל השלוש שנים לא הניחו לי... אז זה עונש קשה מאוד". עוד הוא אמר, כי לא הוא לחץ על הכפתור בפרשת ההצבעה הכפולה.
פסק הדין: פגיעה באמון הציבור ברשות המחוקקת
בפסק דינו ציין השופט חיים לי רן כי חזן "פגע פגיעה משמעותית בעבודת החקיקה של הכנסת ובאמון הציבור ברשות המחוקקת".
הפרשה כולה החלה לקרום עור וגידים לאחר שמספר חברים באופוזיציה דאז, ביניהם חבר הכנסת יעקב ליצמן, טענו כי ראו חבר כנסת מהליכוד מצביע פעמיים. בתחילה סירב ליצמן למסור את זהות הח"כ הסורר - אך לבסוף התרצה.
לאחר שנחשף והסכים להסיר את חסינותו, הוגש נגד חזן כתב אישום הכולל עבירות זיוף, מרמה, והפרת אמונים בפרשת ההצבעות הכפולות על התוכנית הכלכלית במאי 2003. כזכור, חזן הצביע נגד העברת התוכנית, ומשהבחין כי חברתו לסיעה ח"כ ענבל גבריאלי אינה נוכחת במליאה - הצביע גם בשמה.
במקביל, קיימת פרשה נוספת בה מואשם חזן בגניבת מערכת ההצבעה של משכן הכנסת. ח"כ חזן צולם כשהוא נכנס למחסן הכנסת ומוציא משם שקית. בתוך השקית הייתה מערכת הצבעה, אשר נלקחה מן המחסן על-ידי חזן עצמו, אך למרות שצולם התחיל חזן במסכת תירוצים על-מנת להסביר את הימצאותו בשטח שאסור היה לו להיכנס אליו ובטח שלא לקחת אביזרים הקשורים לחקירתו.
לאחר חשיפת הפרשה כינס חזן מסיבת עיתונאים מאולתרת במסדרונות הכנסת,ובה טבע את האימרה המפורסמת "את הפאנל לקחתי, את המוח - לא לקחתי" - כשהוא מסביר שהדבר נלקח על-מנת להוכיח שמערכת ההצבעה יכולה להצביע לבדה - ללא מגע יד אדם.

תאריך:  19/06/2006   |   עודכן:  19/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
75% מהתושבים שהצביעו במשאל העם תומכים בהרחבת הרשויות בכל הנוגע לגביית מיסים ולהחלטה לאילו מטרות יועבר הכסף, ובנוסף הרחבת זכויותיהם בכל הנוגע לשדות התעופה בחבל ובנושאים הנוגעים לענייני הגירה
הדר פרבר
מיליוני קרפדות רעילות מתפשטות לכיוון מערב היבשת ומאיימות על חיי הבר
הדר פרבר
מתפרעים הציתו למעלה מ- 100 בתים בעקבות ירי בראש מועצה
יואב יצחק
עו"ד ביניש ביצע שורה של עבירות חמורות    בהנחיית הפרקליטות הועברו ממצאי החוקר מטעם רשם העמותות אל רשות המיסים וזו העבירה הטיפול לאגף החקירות
ענת רואה
תביעה שהגישה החברה הציבורית וילי פוד חושפת פרשה של גילוי חרקים חיים ומתים במוצרי פסטה שאירעה לפני שנתיים והוסתרה מן הציבור    המנכ"ל: השמדנו הסחורה הנגועה, את היתר מכרנו בהנחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il