X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בוועדת הכלכלה של הכנסת התברר כי זה הסכום שהבנקים מרוויחים מעמלות עריכת מסמכים הוקם צוות בראשותו של ח"כ ברוורמן למציאת פיתרון לנושא
▪  ▪  ▪

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה (ב' 19.6.06) בהשפעת הוראות המפקח על הבנקים להסדרת מסגרת האשראי לפני המועד שנקבע להחלת התקנות החדשות (1.7.06). בדיון שנערך בחדר הישיבות המלא של הכנסת הופנו עיקר הטענות למפקח על הבנקים, יואב להמן, שאינו מוכן, לפחות בינתיים, לעכב את החלת התקנות החדשות עד להסדרת מסגרת האשראי לעסקים קטנים ובינוניים שטרם הוסדרו להם קווי האשראי.
"אין חשש שאף עסק יקרוס"
בתחילת הישיבה גילה יו"ר הוועדה, משה כחלון (ליכוד), כי הבנקים מרוויחים מעמלות עריכת מסמכים סכום חסר תקדים של חצי מיליארד ש"ח. כחלון טען, כי אין שום הצדקה שהבנקים ירוויחו סכום שכזה. הוא דרש להכניס לפיקוח את העמלות בגין חתימת מסגרת אשראי ולהפחיתה לשקלים בודדים.
המפקח על הבנקים אמר לאחר מכן כי "אין חשש שאף עסק יקרוס ואין שינוי במצב הקיים היום: אותה התנהלות מול הלקוחות תיושם אחרי ה-01/07". כמו כן, בעניין העסקים שעד עתה לא הסדירו את המסגרת אמר להמן: "מנהל הסניף, ע"פ ההוראה החדשה, יכול לתת מסגרת חד-צדדית לטווח קצר".
בנוסף, ציין המפקח על הבנקים, כי "הסדרת מסגרת האשראי קיימת בכל המדינות המתקדמות וזה תהליך שמעודד תחרות ושקיפות בשוק הבנקאות". להמן הסביר כי "בשום מדינה בעולם לא מקובלים יחסים לפי שיטת "הסמוך" ובהעדר שקיפות".
על-פי הנתונים הנמצאים בידיו, רק 8% מהלקוחות טרם הסדירו את המסגרת ול-30% ממשקי הבית שלא הסדירו באופן עצמאי את המסגרת, נקבעה מסגרת אשראי חד-צדדית. המפקח אמר שבמצב הקיימת היום בבנקים, הנושא לא מוסדר ובנקאים לא יכולים לציין איזה חריגה מאושרת ואיזה לא. "אין בכוונתנו להגביל את גובה האשראי ללקוחות, אלא רק להגביר את השקיפות".
"40,000 עסקים יהפכו למוגבלים בשוק"
ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) סבור שיש להתחיל את ההוראה על משקי הבית, אך העביר ביקורת על מערך ההסברה שלא טרח לעדכן כראוי את כל בית ישראל. ח"כ כחלון הצטרף לביקורת ואמר כי "יש פער אדיר בין מה שאתה אומר לבין מה שנמסר על-ידי הבנקים". ח"כ כחלון הוסיף שהרבה לקוחות פרטיים אינם ערוכים לשינוי.
זאב וינר, נשיא לשכת ארגוני העצמאים, אמר: "30 אלף בעלי עסקים לא ערוכים כראוי וחוששים רבות מהעניין". הוא דרש להסדיר את מוסר התשלומים הקיים במגזר הציבורי לפני יישום התוכנית. ד"ר שמואל רוזנמן יו"ר הרשות לעסקים קטנים, אמר שהעסקים הקטנים והבינוניים אינם ערוכים: "כ-40,000 עסקים יהפכו למוגבלים בשוק".
יו"ר הוועדה מינה את ח"כ אבישי ברוורמן לעמוד בראש וועדת משנה שתנהל את הטיפול בנושא בשבועיים הקרובים. ח"כ ברוורמן, פרופסור לכלכלה, אמר לאחר מינויו: "על-פי הנתונים של סוף חודש אפריל 2006, קיימת חריגה ממסגרת האשראי בכ- 23% מחשבונות הבנקים. העסקים הקטנים הם המנוע לצמיחה כלכלית ויש להגן עליהם, אך ברוח ההסדרה של הוראות המפקח על הבנקים".
ח"כ ברוורמן אמר עוד כי "יש לשקול אף הקמת רשות להכוונת אשראי לתסייע להתמודד עם התקנות ותקל על המציאות הקיימת. בשבועיים הקרובים נמצא דרך לשפר את התקנה על-מנת לצמצם את הפגיעות בעסקים אלו".

תאריך:  19/06/2006   |   עודכן:  19/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
נשיא המדינה ביקר בשדרות ורקטות נחתו בקרבת העיר במהלך הביקור    העיריה: מהבוקר תוחרף המחאה והכניסות לעיר יחסמו    בלילה - החשכה של העיר
מחלקה ראשונה
פסקל ג'ווה מונה לתפקיד    מחליף בתפקידו את הנינג ווס, ששימש בתפקיד ב- 5 השנים האחרונות
ברוך לוי
שגריר סרי-לנקה בישראל הציג לאנשי עסקים את פוטנציאל ההשקעות והסחר של מדינתו, מאבני חן ועד היי-טק    מצהיר: אנחנו יכולים להיות שער לסחר עם מדינות רבות באזור, כולל כאלה שלישראל אין קשרים דיפלומטיים עימן
עידן יוסף
אולמרט ביקר באקדמיה ומחה על השפעה של לשונות זרות שחדרו לשפה ועל קריאה לילדים בשמות לועזיים    קרא לחזור ולהעשיר את השפה וללמוד תנ"ך
ברוך לוי
זאת לאור ההתקדמות במו"מ עם הנהלת המפעל    ההסתדרות: יתכן כי תחודש השביתה, אם לא יושג סיכום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il