X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ד"ר יצחק קדמן שיגר מכתב לראש מינהלת סל"ע והביע תמיכה בדרישה להעניק פיצוי לפעוטות שלא מלאו להם שלוש שנים בעת ביצוע ההינתקות "השפעתו הנפשית של פינוי על הקטינים אינו פחותה מהשפעתו על בגירים" כתב קדמן עו"ד יוסי פוקס המייצג את המפונים: "הפעוטות המפונים סובלים מחרדות ומפחדים מחיילים"
▪  ▪  ▪

האם פעוטות שגורשו מגוש קטיף במסגרת תוכנית ההינתקות זכאים לפיצוי? אם שואלים את מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, התשובה חיובית. במכתב ששיגר קדמן לראש מנהלת סל"ע, צביה שמעון, דרש קדמן להורות על תשלום מענקים אישיים גם לילדים שהיו מתחת לגיל שלוש בעת שהתקבלה תוכנית ההינתקות.
המכתב ששיגר קדמן נשלח בעקבות פניה של עו"ד יוסי פוקס, המנהל כבר תקופה ארוכה דו שיח עם מינהלת סל"ע בדרישה להכיר בפעוטות שפונו מהיישובים היהודיים ברצועת עזה במסגרת התוכנית.
עו"ד פוקס, המייצג עשרות משפחות שפונו, ביקש מקדמן סיוע במאבקו מול ועדת הזכאות של מנהלת סל"ע, שקבעה כי פיצוי בגין עוגמת נפש ("מענק אישי בשל ותק") לא ישולם לקטינים שגילם היה פחות משלוש שנים ביום שבו החליטה הממשלה על הפינוי.
מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד הרים את הכפפה, ובמכתבו לראש מינהלת סלע תקף את ההחלטה שלא לפצות פעוטות שפונו מגוש קטיף. קדמן אף הזכיר כי במסגרת עתירות שהוגשו נגד חוק פינוי-פיצוי, תמה בג"צ מדוע נשלל הפיצוי מקטינים,
"לא יעלה על הדעת", כותב קדמן, "לפרש את החוק כך ש"תנאי הוותק" חל על קטינים צעירים שבשל מועד הגעתם לעולם לא מלאו להם שלוש שנים ביום הקובע, ויש בכך משום אפליה פסולה ואבחנה בלתי עניינית בעליל".
קדמן אף הסביר כי לעניות דעתו, הסעיף הדורש ותק של שלוש שנים ביישוב כתנאי לקבלת הפיצוי הוכנס על-מנת למנוע מתן פיצוי לאנשים אשר הגיעו לגוש קטיף ולצפון השומרון סמוך למועד ביצוע הנסיגה. לדבריו, יש להבחין בין אלו לבין פעוטות שאכן סבלו מהפינוי הכפוי.

"הילדים מציירים בית עם פרחים שחורים וחיילים מפנים"

לדעתו של עו"ד פוקס, "פרשנות סבירה, רציונאלית והומנית בפסק הדין צריכה הייתה להוביל את ועדות הזכאות ואת הוועדה המיוחדת של מנהלת סל"ע למסקנה כי כל ילד שנולד לפני היום הקובע זכאי לפיצוי בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו".
פוקס הוסיף ואמר כי לדעתו אין להעלות על הדעת שפעוט בגילאים שנתיים עד ארבע, אשר כל נשימה שנשם בחייו הייתה בגוש קטיף, אינו זכאי לפיצוי בגין עוגמת הנפש? "האם צלקות העקירה הטראומטית לא ילוו אותו כל חייו?" תהה פוקס.
פוקס אף הביא כדוגמא את בני הזוג שמעון ודקלה כהן מנווה דקלים, להם נולדה שלישיית בנות שנתיים וחצי לפני היום הקובע (לפני ה- 6.6.2004), "חצי שנה מאוחר מדי", כהגדרתו של פוקס. "האם זה סביר שהמדינה שוללת מכל אחת מהבנות הללו פיצוי בגין עגמת הנפש בסך 17,000 שקלים?!" תהה.
בנותיהם הקטנות של בני הזוג כהן, כך על-פי פוקס, ציירו שבמשך חודשים לאחר הפינוי "בית ופרח מלא נקודות שחורות ומלא חיילים מסביב" וסבלו מתיסמונות חרדה כאשר חיילים הגיעו לאתר הקארוילות על-מנת לסייע למפונים.

תאריך:  19/06/2006   |   עודכן:  19/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מחבלים ירו מהמארב לעבר אוטובוס ממוגן של תלמידים    שלוש תלמידות נפגעו מרסיסים שתיים אחרות לקו בחרדה    במהלך הלילה עצרו חיילים 12 מבוקשים
שלומי דיאז
משגיח בחינות בגרות מטעם הרשות הפלשתינית ניסה להבריח את המכשירים לכלא נפחא    נתפסו בתוך קונדומים
שלומי דיאז
המשטרה והרכבת סיכמו על שש מצלמות בשלושה צמתים    בעתיד יוצבו מצלמות נוספות
שלומי דיאז
ויקטוריה דובינסקי, בת 16, מחולון עזבה מעון בת"א    המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתורה
אריאל שמידברג
הנשיא בוש אמר כי מדינתו לא תהסס לדרוש מאירן הפסקה מיידית של כל פעולה הקשורה במישורין או בעקיפין להעשרת האורניום    בוש: " אם מנהיגי אירן ידחו את הצעתנו, יינקטו נגדה סנקציות פוליטיות וכלכליות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il