X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ימים ספורים לאחר שמזוודות מלאות במזומנים עשו את דרכם לרחובות עזה, ממשלת החמאס ברשות החלה לשלם מקדמות בסך 300 דולרים לעובדי הציבור בעזה
▪  ▪  ▪

ימים ספורים לאחר שמזוודות מלאות במזומנים עשו את דרכם לרחובות עזה, ממשלת החמאס ברשות החלה לשלם מקדמות בסך 300 דולרים לעובדי הציבור הנואשים בעזה. עם זאת, אין לחמאס אפשרות להעביר כספים לגדה המערבית, או להחליף את הדולרים למטבע המקומי.
סכומי הכסף מחולקים לעובדים באמצעות סניפי הדואר, אשר נמצאים תחת אבטחה כבדה במטרה למנוע התפרצויות אלימות ברחוב. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
ממשלת החמאס, אשר נמצאת תחת סנקציות בינלאומיות על סירובה להכיר רשמית במדינת ישראל ולעזוב את דרכי האלימות, מתקשה מזה מספר חודשים לשלם את משכורתם של 165,000 עובדי ציבור. היות והממשלה היא המעסיקה הגדולה ביותר באזור, אי תשלום המשכורות מהווה פגיעה עמוקה ברווחת התושבים.
מאז ארצות הברית איימה להטיל סנקציות נגד בנקים שישתפו פעולה עם ממשלת החמאס, הרשות סבלה ממחסור חמור במזומנים ולא שילמה את משכורות העובדים. על-כן, מדינות מוסלמיות נרתמו לסייע.
בשבוע שעבר, בכירי ממשלת החמאס חזרו לרשות לאחר מסע בין מדינות מוסלמיות, והביאו עמם סכום המוערך בכ- 22 מיליון דולרים במזוודות שלהם הישר לעזה. כספים אלו הגיעו אל אנשי החמאס מתרומות, והם מיועדים לתשלום חלק ממשכורת העובדים לפחות.
מאות עובדי ציבור המתינו בכניסה לסניפי הדואר בציפייה לקבל את המקדמה. עובדים רבים ברשות נאלצו להיכנס לחובות כבדים בעקבות אי-תשלום משכורתם לאורך תקופה ארוכה כל כך.
"אני מודאג כי אני לא יודע מאיפה להתחיל. אני חייב כסף למכולת. אני חייב כסף למאפייה. אני גם צריך לשלם שכר דירה", אמר סעיר אסענייה, עובד במערכת הבריאות הפלשתינית. "הכסף שנקבל יהיה כמו כדור לטיפול בכאב מקומי, אבל לא יפסיק את הסבל שלנו לטווח ארוך".
שר האוצר הפלשתיני אמר כי 91,000 עובדים אשר משתכרים בין 1,500-2,500 ש"ח, צפויים לקבל את המקדמה היום. מוקדם יותר החודש קיבלו מקדמה דומה 40,000 עובדים המשתכרים 1,500 ש"ח בחודש.
שר האוצר, עומר עבדל ראזק, אישר כי המזומנים לתשלום המקדמות עשו את דרכם לעזה במזוודות בשבוע שעבר, היות והבנקים נמצאים תחת איום של ארה"ב ושל ישראל. השר הוסיף כי הוא מקווה שבמהרה יצליחו להתגבר על "קשיים טכניים" כדי לשלם מקדמות גם לעובדים הנמצאים בגדה.

תאריך:  19/06/2006   |   עודכן:  19/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורון חדי
מדוע אין בביהמ"ש העליון רישום מסודר של פרוטוקולי הדיון כמו בכל בית משפט אחר? תוהה התנועה להגינות שלטונית    וגם: מדוע נגבה תשלום על "אגרת פרוטוקול" שעה שפרוטוקול כזה כלל לא נרשם?
אריאל שמידברג
נבחרת הסמבה לא ממריאה וברחובות ברזיל מאוכזבים    "ניצחון עם סבל" נכתב בעמוד השער של העיתון הנפוץ בברזיל לאחר ניצחון הנבחרת אתמול נגד אוסטרליה
ברוך לוי
איגוד לשכות המסחר: לא יתכן שספקים ישראלים, העובדים מול לקוחות ברשות הפלשתינית, יפגעו כתוצאה משינויים מדיניים או ביטחוניים    יש לקזז חובותיהם של תושבים פלשתינים מהתשלומים המועברים לרשות על-ידי המדינה
ברוך לוי
ג'וב מאסטר: לאחרונה אנו עדים לקיצור משך חיפוש העבודה    התופעה בולטת על-רקע עלייה בכמות המשרות המוצעות כיום בשוק, בעיקר באתרי הדרושים באינטרנט
עומר שיקלר
לבית הדין הצבאי הוגש כתב אישום נגד רנ"ג החשוד כי הטריד מינית חיילת המשרתת בבסיסו    אחז בישבנה, ליטף אותה וניסה לנשקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il