X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעריך: הבנקים ימשיכו להציג הרעה בתוצאותיהם גם ברבעון השני; מודיס מעריכה כי הבנקים יעלו את העמלות
▪  ▪  ▪

האשראי שיכולים הבנקים בישראל להציע ללקוחותיהם קרוב למיצוי. כך קובע דוח ביקורת של המפקח על הבנקים, יצחק טל. הדוח שפורסם בסוף השבוע (יום ו', 2.8.02) מציג תמונה עגומה, על מערכת הבנקאות הישראלית וקשיים שעלולים לפגוע בה בחודשים הקרובים, על-רקע הידרדרותו של המצב הביטחוני והכלכלי של ישראל.
טל מעריך, כי הבנקים צפויים להציג ירידה נוספת ברווחים, ברבעון השני של השנה. זאת לאחר 8 רבעונים של ירידה ברווחי הבנקים. טל מציין, כי הרווח הנקי המצרפי של 5 הבנקים הגדולים בישראל: הפועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי והבינלאומי, ירד מ-3.9 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2001 ל-2.1 מילארד שקל ברבעון הראשון של 2002.
לאור הצפי כי ההרעה תימשך, מגביר טל את הביקורת שלו על הנהלות הבנקים, אשר ממשיכים זה שנה שנייה ברציפות, להציע אשראי רחב היקף לציבור ולמגזר העסקי. לדבריו, עיקר הגידול במתן האשראי, בוצע במגזרי ההיי-טק והנדל"ן הנמצאים בשפל עמוק. חובות ענף הנדל"ן לבנקים, ביחס לתוצר הגיעו לכ-5.9% בשנת 2001: פי ארבעה או פי חמישה, מהקובל בכל ענף אחר במשק.
המפקח על הבנקים מציין כי בשנת 2001: "לא הבינו הבנקים את משמעות של ההרעה בתנאים העסקיים והמשיכו להעניק אשראי לפירמות שנזקקו למימון, כאשר החלופות של שוק ההון ומימון בחו"ל הצטמצמו". בפיקוח על הבנקים מעריכים, כי אשתקד גדול סך האשראי של המערכת הבנקאית ב-11%. זאת למרות ירידה של 0.6% בתוצר.
המשך הפגיעה ברווחיות הבנקים, מצטרף על-פי הדוח, לתשואת שפל על ההון שלהם, שהגיעה ברבעון הראשון של 2002 רק ל-4.2%, כמעט כמו התשואה על אגרת החוב הממשלתית, שאין בהשקעה בהן סיכון כמו כן, מגיעה הלימות ההון של הבנקים ל-9%. זהו שיעור מינימלי המותר על-פי כללי בנק ישראל. טל מעריך, כי לאור אלה, יתקשו הבנקים להרחיב את האשראי שלהם בחודשים הקרובים.
פעילות מתן האשראי הלא-אחראית, לדידו של טל, גרמה בסופו של דבר לעליה חדה בהפרשות לחובות מסופקים. ההפרשות מול סך האשראי, הגיע ל-0.5% בשנת 2000 ולכ-0.9% בשנת 2001. ברבעון הראשון של 2002 היוו ההפרשות 0.95% מסך האשראי שנתנו הבנקים.
חברת דירוג האשראי מודיס, מעריכה היום, כי כתוצאה מהביקורת ומצבם המידרדר, יעלו הבנקים את מחירי העמלות על הוראת הקבע ל-2 שקלים בממוצע. בסוף השבוע החליט טל, לבדוק את חוקיות העלאת העמלות שעומדות היום, בין כ-18 עד ל-22 אג' לפעולה. המפקח על הבנקים החל לבדוק את הנושא, בעקבות פנייה של הח"כ יעקב ליצמן מיהדות-התורה. ליצמן ביקש לבצע את הבדיקה לאור הפגיעה הצפויה בגופים חרדיים, אשר מקבלים תרומות בהוראות קבע בבנקים.

תאריך:  04/08/2002   |   עודכן:  04/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
התנועה לעצירת חוצה ישראל תפגין היום נגד פתיחת הכביש; הפורום למען תחבורה ציבורית עתר לבג"צ בבקשה להוציא צו ביניים
שי פאוזנר
במערכת הביטחון קוראים לחסן את הציבור מפני מחלת האבעבועות השחורות
יואב יצחק, מירב לוי
תשעה נרצחו בפיגוע-התאבדות בצומת מירון; עוד שניים נרצחו סמוך לשער שכם בירושלים; עוד שניים נרצחו בלילה סמוך לכפר לובן א-שרקיה; מפקדת החמאס בביירות לקחה אחריות לפיגוע האוטובוס
יואב יצחק
מצא הצליח לעבור את הבחינה בפעם הראשונה אליה ניגש; הבונדס הצליח לגייס השנה כמיליארד מיליון דולר, לעומת יעד של 1.25 מיליארד דולר בכל השנה
שי פאוזנר
אם יסכימו לעבור בדיקת פוליגרף ישלם הבנק את הכסף שנשדד אך לא יסכים לקחת אחריות על רשלנותו; ההסכם הוצע רק לבעלי הכספות מן הוועד ולא יהווה תקדים לטיפול בשאר; עד כה פנו לבנק רק 350 מתוך 451 בעלי כספות שנשדדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il