X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"זה מרגש אותי כל פעם מחדש לראות שהנוער בסביבה שלי מיישם את ההצהרה האוניברסלית של האו"ם בנוגע לזכויות אדם ובכך עוזר לצמצם את האלימות", דון שאול, זוכה פרס גיבור זכויות האדם האירופאי
▪  ▪  ▪

דון שאול, נער חיפאי בן 12, הוא אחד מארבעת פעילי זכויות אדם אשר זכו בפרס האירופאי לזכויות אדם השבוע. הפרסים הוענקו בבריסל ב- 7 לחודש, באירוע רב משתתפים ומכובדים, אשר נפתח בנאומה של חברת הפרלמנט הספרדית מריה בדיה.
האירוע - שיצא כנגד הסחר המודרני בילדים - נערך על-ידי ארגון הנוער הבינלאומי למען זכויות אדם והעמותה האירופאית לסובלנות ולזכויות אדם, ובחסותם של ארגונים כמו ארגון הסיקים המאוחדים הבינלאומי, ארגון הסיינטולוגיה ועמותת "עזרו לנזקקים" הבולגרית. האירוע קידם גם את העצומה האירופאית למען הכללת נושא זכויות האדם בחומר הלימוד הבית ספרי. למעלה מ- 82,000 איש חתמו על העצומה עד היום.
"סחר בילדים, המוכר בימינו כ'עבדות מודרנית' הוא בעיה גלובאלית המשפיעה על מספר עצום של ילדים", אמרה מארי שאטלוורת', המייסדת והנשיאה של ארגון הנוער הבינלאומי למען זכויות אדם בנאום הפתיחה שלה. "ישנן הערכות שכ- 1.2 ילדים נסחרים מדי שנה. ילדים אלו עונים על דרישה של כוח עבודה זול או שמשתמשים בהם לצורך ניצול מיני. חלקם אף נעצרים ונכלאים כשוהים בלתי חוקיים במדינות שאליהן הגיעו".
שאטלוורת' ציטטה דוח עדכני של יוניצ"ף המעריך ש- 1,000-1,500 תינוקות גוואטאמאליים נמכרים מדי שנה לאימוץ לזוגות אמריקנים ואירופאים. מחקר של האומות המאוחדות על אלימות כנגד ילדים מצא כי מדי יום מתים באירופה ארבעה ילדים מתחת לגיל 14 כתוצאה מאלימות פיזית, כשאלפים נוספים נפגעים, פיזית או רגשית.
חברי הפרלמנט, מריה בדיה מספרד וקלוד מורס מבריטניה, היו בין נושאי הדברים העיקריים והביעו את תמיכתם בעבודת ארגון הנוער הבינלאומי למען זכויות אדם. הם הבהירו בדבריהם שהמפתח לשינוי טמון בחינוך הולם לשמירה על זכויות אדם ובדוגמא האישית של המחנכים.
לארבעת הזוכים בפרס יש סיפורים יוצאי דופן המדגימים מה רבה יכולתו של היחיד הנחוש בדרכו.
הזוכה הראשונה היא במאית הסרטים ומארגנת פסטיבלי סרטים, קונצ'ה פינוס. אישה זו הקדישה את חייה לקידום זכויות אדם. מסירותה והחמלה שלה נגעו בחיים של אלפים בזמן שפעלה רבות במסגרת מלכ"רים שונים, בעיקר כמקדמת שלום וכמחנכת לזכויות אדם.
הזוכה השני בפרס, סמסון מנדה, גנרל לשעבר בצבא אוגנדה, אפריקה, עונה פיזית ונפשית בכלא האוגנדי, מכיוון שסירב למלא אחר פקודות מדכאות. הוא נמלט מבית הכלא לשוודיה ובה התחיל את פעילותו כמגן על זכויות אדם בפעילות פורצת דרך למיגור תופעת הילדים-חיילים.
ארגון הנוער הבינלאומי למען זכויות אדם נתן פרס הוקרה מיוחד לד"ר מריה קרג בשם המכון ללימוד מורשת העבדות ההולנדית, על תרומה יוצאת דופן להעלאת המודעות בנושא העבדות. ד"ר קרג דאגה לסיים כל סיור בתערוכה - ומאות רבות של תלמידים מסיירים בתערוכות במכון - בהקרנת הווידאו UNITED, כלי חינוכי רב עוצמה לזכויות אדם, אשר נחשב על-ידי קרייג מוקהיבר, סגן מנהל המשרד הממונה הבכיר על זכויות אדם של האומות המאוחדות כ"תרומה, מבריקה וחשובה לחינוך לזכויות אדם".
שני הזוכים הצעירים בפרס הם אנג'לו קרויזברגר בן 17 מאוסטריה ודון שאול בן 12 מישראל. הישגי השניים והמחוייבות שלהם למטרה של העצמת זכויות אדם ברחבי העולם עוררו התפעלות רבה.
"זה נהדר, לראות את כל האנשים האלו, שבאמת עוזרים להפוך את זכויות האדם למציאות", אמר אנג'לו קרויזברגר. "אנחנו חיים בחברה, שבה ההחלטות נעשות ברמה היבשתית אירופאית. אנחנו יכולים להחליט כיצד להשתמש בכך בעתיד".
דון שאול בן ה- 12 מחיפה זכה לתשואות על הישגיו. הוא השתמש בכלים החינוכיים של ארגון הנוער הבינלאומי למען זכויות אדם כדי ללמד את כל 600 תלמידי בית-ספרו מהן זכויות אדם, והראה להם שכל אחד מהם אחראי ויכול להשפיע על סביבתו".

תאריך:  21/06/2006   |   עודכן:  21/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כלבים מסוג ביגל מסוגלים ללמוד לבצע משימות מסובכות    הכלבה חייגה 9 בעזרת שיניה, חיוג מקוצר לשירותי החירום
הדר פרבר
עורך הדין אל-עוביידי, אשר ייצג את סדאם ואת אחיו-למחצה ברזן איברהים, נחטף מביתו בשעות הבוקר. השופט הראשי במשפט אמר כי אל-עוביידי נהרג
מירב לוי
היעדים המבוקשים: טורקיה, ארה"ב ויעדים באירופה    מחצית מהנוסעים לחופשה בחו"ל יסעו בליווי בני הזוג
מתן פריידין
ארבע שנים לאחר שנעצר בחשד לרצח הילד אביב אילוז, שוחרר אבי גילקרוב, לאחר שהמדינה ביטלה את כתב האישום נגדו מחוסר ראיות    ביה"מ: לנאשם נגרם עינוי דין
איריס פרחי
קופטש תבע בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב את חברת הביטוח שירביט בסכום של 17,500 שקל, בטענה שאיבד את כושר העבודה ואת יכולותיו הפיזיות למשך חודשיים לאחר תאונת סקי מים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il