X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אולמרט, עבדאללה ואבו מאזן הסכימו על הקמת אזור סחר חופשי בבקעת הירדן "אני מתחרט ומצטער על תאונות בהן נהרגו פלשתינים" הפגישות מתקיימות בפטרה
▪  ▪  ▪
יהונתן דחוח-הלוי
"תנועת החמאס תכיר בישראל"

בפעם הראשונה מאז שנבחר לראשות הממשלה, נפגש היום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עם יושב-ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן (יום ה', 22.6.06).
אולמרט נפגש גם עם עבדאללה מלך ירדן. הפגישה התקיימה בפטרה, במסגרת כנס זוכי פרס נובל. ראש הממשלה נחת סמוך לשעה 11:00 בפטרה והסב לארוחת בוקר במלון "מובנפיק", יחד עם אורחים נוספים.
קודם לארוחת הבוקר לחצו ידיים אבו מאזן ואולמרט והסכימו לשוב ולהיפגש בקרוב מאוד. אולמרט אמר, כי בשלה ההחלטה להקים שדה תעופה בינ"ל משותף, וכן כי צריך לעזור לפלשתינים להקים אזור תעשיה, שיאפשר להם להתפתח מבחינה כלכלית.
פרשנים העריכו, כי ייתכן ופגישה זו תוביל לפגישה נוספת בין אולמרט ואבו מאזן - פגישה בה יעלו נושאים מדיניים, ביטחוניים. מטרת הפגישה הנערכת היום היא לדון בנושאים כלכליים משותפים. ואכן נמסר, כי אולמרט ואבו מאזן החליטו להיפגש בעוד כמה שבועות, ולדברי אולמרט זו לא תהיה הפגישה היחידה. יחד עם זאת ציין אולמרט: "אני לא מוכן לדבר עם טרוריסטים ועם החמאס שהשתלט על הממשלה הפלשתינית... אנו נילחם בטרור".
לאחר ארוחת הבוקר ירדו האישים לאוהל שהוקם סמוך לבית המלון, שם מתקיים פאנל בו משיב רה"מ אולמרט לשאלות. "צריך לעשות משהו דרמטי", אמר, "משהו משמעותי, ולשנות את המצב מול הפלשתינים. עלינו להתפשר, לשם כך, ועלינו לעשות פשרה כואבת כדי להגיע למצב טוב יותר עם הפלשתינים".
בתשובה לשאלה על אופן מינויו לתפקיד ראש הממשלה, אמר אולמרט: "נכון, הפכתי להיות ראש ממשלה בנסיבות עצובות, אך כעת אני ראש ממשלה שנבחר בבחירות דמוקרטיות, ולצידי ממשלה חזקה". באומרו זאת הצביע אולמרט על שמעון פרס שנמצא לצידו.
כשנשאל לגבי החיסולים בהם נוקט צה"ל ברצועה, אמר אולמרט: "אני מתחרט ומצטער על תאונות בהן נהרגו פלשתינים חפים מפשע. זו לא המדיניות של ישראל. אלו תקלות". הוא נשאל על החינוך הישראלי ואמר, כי יש לו כבוד גדול לאבו מאזן אבל לישראל אין ספרי לימוד עם הסתה כמו שיש ברשות הפלשתינית... "ספרים עם קריקטורות זוועתיות", כלשונו.
אתמול נפגש המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, עם עבדאללה מלך ירדן. בפגישה דנו השניים בקידום פרויקטים כלכליים משותפים לישראל, לירדן ולפלשתינים, ובראשם שדה תעופה בינ"ל בעקבה, שישרת את שתי המדינות, שיתוף פעולה בין ישראל וירדן בתחום המחצבים ובראשם כריית נחושת וקידום מוביל מים משותף מים סוף לים המלח, שיזרים כ- 700 מיליון קוב מים לשנה.

תאריך:  22/06/2006   |   עודכן:  22/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עלות הרכישה - 2 מיליון דולר    יגדילו את הקניון המתוכנן מ- 3,000 ל- 5,000 מ"ר    ההשקעה הכוללת: כ- 60 מיליון שקל
מירב לוי
הלימודים לתואר יתקיימו בחוגים גיאוגרפיה ולימודי סביבה וארכיאולוגיה    האוניברסיטה תכיר בחלק מן הקורסים שנלמדו במסגרת קורס מורי דרך
שלומי דיאז
הארוע התרחש באשדוד    ברחובות ניסה בן 18 לשדל את חברתו להתאבד    בגן יבנה נקשר נער בן 14 לעץ והוכה בצינור
יפעת גדות
חברת קרוקר בוחרת לפרסם את הג'ינסים שלה כשהדוגמן מחזיק סיגריה ביד    אז מה אם העישון הורג?    קרוקר בתגובה: לא שמנו לב, התמונה לא תעלה בקמפיין
שני חשודים פרצו לרכב בטבריה ונמלטו עם הכסף    נעצרו ושוחררו תחת מעקב    נעצרו בשנית כשהגיעו למקום מסתור לקחת את השלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il