X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סקר המתפרסם היום בארה"ב מעלה כי מוסלמים רואים את אוכלוסיית המערב כאנוכיים, בלתי מוסריים ותאוותניים. האמריקנים והאירופים לא נשארים חייבים: הם רואים את המוסלמים כמתנשאים, אלימים ולא סובלניים
▪  ▪  ▪

מוסלמים רואים את אוכלוסיית המערב (בעיקר את האמריקנים ואת האירופאים) כאנוכיים, בלתי מוסריים ותאוותניים. האמריקנים והאירופים לא נשארים חייבים: הם רואים את המוסלמים כמתנשאים, אלימים ובלתי סובלניים.
הממצאים, אשר מצביעים על פערים ניכרים בין האיסלאם לבין המערב, עולים מסקר מקיף המתפרסם (יום ה', 22.6.06) על-ידי המרכז לחקר החברה והעיתונות בוושינגטון. בסקר השתתפו נשאלים מ-15 מדינות בעולם.
מרבית המשתתפים בסקר, הן באירופה והן במזרח התיכון, טענו כי טיב היחסים בין מוסלמים ולמערביים ובדרך כלל רע. שני שלישים מהנשאלים בסקר מאשימים את הצד השני: "במדינות המערביות, המוסלמים אשמים על מצב היחסים. במדינות המוסלמיות, ובמדינות באירופה בהן יש מיעוט מוסלמי, המערביים הם האשמים בטיב היחסים", אומר אנדרו קואוט, מנהל פרויקט המחקר.
אחד הממצאים המפתיעים ביותר העולה מן הסקר, הוא שרוב גדול באינדונזיה (65%), טורקיה (59%), מצרים (59%) וירדן (53%) טוענים כי הם אינם מאמינים כי סדרת פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר בארה"ב לא תוכננו או בוצעו על-ידי קבוצות ערביות.
ממצא מעניין נוסף הוא שתמיכת המוסלמים בפעולות טרור נמצאת בירידה: באינדונזיה, בפקיסטן, ובעיקר בירדן, נרשמה ירידה חדה במספר האנשים אשר טענו כי ניתן להצדיק פיגועי התאבדות.
רגשות חזקים נגד היהדות נרשמו במדינות מוסלמיות, אולם גם בגרמניה, בריטניה וספרד. עם זאת, 71% מהמוסלמים המתגוררים בצרפת הביעו אהדה כלפי העם היהודי.
מרבית המוסלמים במדינות השונות טענו בסקר כי הניצחון של החמאס בבחירות ברשות הפלשתינית ייסע למגעי השלום בין ישראל לרשות. במדינות הלא מוסלמיות, הביעו התנגדות ניכרת לעמדה הזו.
מרבית הנשאלים במדינות המוסלמיות האשימו את המערב במשבר שהתפתח בעקבות פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד. במדינות המערבות מחזירות את האשמות והנשאלים טוענים כי המשבר נוצר בשל חוסר סובלנות מצד העולם המוסלמי.
אוכלוסיית הנשאלים בספרד ובגרמניה הביעו אנטגוניזם חזק כלפי המוסלמים בהשוואה לשאר מדינות אירופה. 29% בלבד מהספרדים הביעו דעה חיובית כלפי המוסלמים, זאת בהשוואה לאחוזים גבוהים בצרפת ובבריטניה.
עוד מעלה הסקר כי המיעוט המוסלמי באירופה לא רואה בעין יפה את היחסים בין האיסלאם לבין המערב.
בסקר השתתפו בין 2000-900 אנשים בכל אחת מהמדינות המשתתפות: סין, מצרים, צרפת, גרמניה, בריטניה, הודו, אינדונזיה, יפן, ירדן, ניגריה, פקיסטן, רוסיה, ספרד, טורקיה, וארצות הברית.

תאריך:  22/06/2006   |   עודכן:  22/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הדירקטוריון ששמע על כך הורה לו להחזיר את הסכום    דסאו: אחזיר את הכסף תוך שבועיים    מתואר כ"בעל השליטה", למרות שדווח על מכירת 50% מהאחזקות לעו"ד מן
אריאל שמידברג
חרוזים בני 100,000 נמצאו בישראל    מדובר בקישוט האישי העתיק ביותר שנמצא עד כה בעולם
עידן יוסף
השר כבל החליט שמרגלית יחליף את פרופ' גבי שלו, המשמשת עתה ממלאת-מקום יו"ר הרשות שפרשה בשבוע שעבר
ברוך לוי
כאלף אנשי כלכלה ועסקים נרשמו עד כה לוועידה, שתיערך בשבוע הבא    הוועידה תעסוק בדרכים לפיתוחה הכלכלי של העיר ולמיצוב מעמדה כבירת ישראל
ברוך לוי
החברה להגנת הטבע: מפעל "מי עין גדי" מייבש את המעיין. רשות הטבע והגנים צריכה להחליט - שמורה או צינור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il