X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
ראש הממשלה אמר הערב בפורום קיסריה כי בהשקעה נמוכה יקים מערכות תמיכה לילדים מבטיח שיפור במעמד הסגל החינוכי ולהקים מועצה לאומית לכלכלה ולחברה
▪  ▪  ▪
"מה נעשה עם הילד?"
אהוד אולמרט
נאום ראש הממשלה במושב הנעילה של פורום קיסריה * כ"ז בסיוון תשס"ו, 22 ביוני 2006
לרשימה המלאה

בנאומו בכנס הרצליה התייחס ראש הממשלה לכך שהגיל הקריטי בחייו של אדם הוא עד גיל 3, ובלתי ניתן לשינוי עד גיל 6.
הוא הלין על כך שלא כל הילדים זוכים לשיוויון הזדמנויות בחינוך בגילאים הרכים בהם אין חוק חינוך חובה, משום שלהוריהם אין די משאבים כלכליים. לדבריו, מתוך 50 אלף ילדים שייוולדו אל תוך מעגל העוני, חלקם יצליחו להתגבר וחלקם לא, דבר שיתבטא במופרעות בכיתה, ויצריך הקצאת משאבים לטיפול בו.
אולמרט טוען כי בהשקעה נמוכה ניתן להקים בגיל הרך מערכות תמיכה לילדים. לדבריו, יפעל להקמת שירות אוניברסלי-מקצועי בכל עיר, שיסייע לילדי הגיל הרך להגיע למערכת החינוך הפורמלית כשהם מוכנים.
"יותר ילדים מאושרים, ויותר ילדים מחונכים, ואתם תסכימו איתי שזה שווה הכל", הבטיח אולמרט לנוכחים. הוא הסביר כי 88 אחוזים מן התקציב מופנים לטיפול בילדים בסיכון ו-12 אחוזים מופנים למניעת מעשי אלימות. "את הפירמידה ניתן וצריך להפוך. נרוויח מכך ובגדול. סבלנות ותכנון הם המפתח להצלחה", אמר.
"מהפכת הגיל הרך - אבן יסוד בהתנהלות ממשלתי... את הפירות נקצור כחברה בעתיד היותר רחוק", אמר אולמרט. ראש הממשלה הוסיף כי כבר בעתיד הקרוב יוקצו בתקציב 2007 משאבים לגילאי 3-0.

אם אין פרטנר - צעדים חד-צדדיים

ראש הממשלה הזכיר גם את התחום המדיני. "אנו מעוניינים להביא לתחילת סיום הסכסוך הישראלי-פלשתיני. בפגישותי בחו"ל ועם מנהיגי האיזור הודעתי שנשקיע כל מאמץ כדי למצות את כל האפשרויות לסיים הסכסוך. זאת נעשה עם מחמוד עבאס ולא עם ממשלת החמאס הנשענת על טרור".
אולמרט הדגיש את רצונו לקיים הידברות לקידום מפת הדרכים. לדבריו, רק אם יתברר שאין פרטנר בצד השני, תנקוט ישראל צעדים להבטחת אופיה היהודי והדמוקרטי של המדינה בצעדים החיונים לה.
"אני מצטער מעומק לבי על הפגיעה הבלתי מתוכננת באזרחי עזה. מי כמונו כואבים את כאב השכול של קורבנות תמימים.
עם זאת ממשלתי תמשיך לבצע סיכולים כנגד כל המעורב בניסיון לפגוע באזרחינו. עם כל הצער על הפגיעה בחיי תושבי עזה - חייהם, ביטחונם ורווחתם של תושבי שדרות חשובים לי לא פחות. ואין מוסרי וזהיר מצה"ל", דברי אולמרט.

הגדלת הצמיחה בד בבד עם צמצום הפערים החברתיים

רה"מ אמר בפתיחת דבריו, כי נתוני הצמיחה הם סיבה לגאווה ולא לשאננות. שומה להמשיך במאמץ הצמיחה ולדאוג לכך שפירותיה יגיעו אל כל שכבות החברה, אמר אולמרט בהתייחסו למצב העוני.

מועצה לאומית לכלכלה וחברה

אולמרט הכריז על הקמת מועצה לאומית לכלכלה וחברה במשרד ראש הממשלה, אשר תייעץ לממשלה בגיבוש מדיניות מאוזנת לאורך השנים הקרובות. "ההתמודדות בחזית החינוך היא שליחותנו, אך המגזר העסקי עוקב לא רק אחרי מדיניותנו, אלא גם אחרי מבצעיה וקובעיה... דיני הכלכלה הם דיני נפשות. לכן נדרש ייעוץ לא רק מהדרג הפקידותי אלא גם ממיטב מומחי הארץ. לכן החלטנו על הקמתה במשרד ראש הממשלה של מועצה לאומית לכלכלה ולחברה בראשות פרופ' עמנואל טרכטנברג. המועצה תספק כלי ניתוח ונתונים בסוגיות הבוערות בסדר היום הישראלי וגם לטווח ארוך".
אולמרט ביקש להדגיש שהמועצה גם תיזום ולא תעסוק בכיבוי שריפות.
"המועצה תשמש גם כפורום להידברות עם קשת מגזרים אשר קולם אינו נשמע מספיק בשיח הציבורי - הפריפריה, המגזר החרדי, הערבי, אימהות עובדות וכו'".

רפורמה בבתי הספר

"אין בית-ספר מצוין עם מנהל רע ואין בית-ספר רע עם מנהל מצוין"

ראש הממשלה אמר כי רפורמה נדרשת גם בבתי הספר היסודים והתיכוניים. הוא סיפר על כך שבמשך שנות כהונתו כראש עיריית ירושלים הגיע לבתי ספר רבים ונפגש עם הצוות החינוכי.
אולמרט אמר כי הוא פועל יחד עם שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, להציג תוכנית מקיפה לשיפור משמעותי במערכת החינוך, לשיפור מעמדו ויכולותיו של המחנך ולמצוינותו של מנהל בית הספר. "אין בית-ספר מצוין עם מנהל רע ואין בית-ספר רע עם מנהל מצוין... רק מצוינים יהיו ראויים לנהל את בתי הספר של ילדינו".
ראש הממשלה פנה לארגוני המורים, לארגוני ההורים, ולמועצת התלמידים לסייע לו במלאכה. הוא אף ביקש מיו"ר הסתדרות, עופר עינילסייע בעיצוב אווירת יחסי עבודה.

תאריך:  22/06/2006   |   עודכן:  22/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
במפעל, תייצר אינטל שבבים חדישים ומתקדמים במחשב בגודל 65 ננומטר, אשר מסוגלים לבצע פעולות מורכבות מהר יותר, וגם, לחסוך באנרגיה
מתי טוכפלד
נתניהו הציע לו היום את התפקיד    יתום דחה את ההצעה כיוון שברצונו להתמודד פעם נוספת לכנסת
אסף רותם
טבע מתקנת מעלה: מאבדת כ-3% בלבד לאחר שצנחה כ-7%    נייס מזנקת ב-13%    נאסד"ק משיל 0.7% ודאו ג'ונס יורד כ-0.3%    נייס העלתה התחזיות לרבעון השני    דלק US מתממשת ב-1.4% מזינוק של 18.8% בשישה ימים
אריאל שמידברג
סקר המתפרסם היום בארה"ב מעלה כי מוסלמים רואים את אוכלוסיית המערב כאנוכיים, בלתי מוסריים ותאוותניים.    האמריקנים והאירופים לא נשארים חייבים: הם רואים את המוסלמים כמתנשאים, אלימים ולא סובלניים
אלעזר לוין
הדירקטוריון ששמע על כך הורה לו להחזיר את הסכום    דסאו: אחזיר את הכסף תוך שבועיים    מתואר כ"בעל השליטה", למרות שדווח על מכירת 50% מהאחזקות לעו"ד מן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il