X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פסק דין בבית המשפט המחוזי בנצרת בו נכתב כי קטינה שנאנסה בידי אביה החורג לא התלוננה על מעשיו משום שנהנתה מהם מעורר סערה במערכת המשפט פרקליטת מחוז ת"א לשעבר: חוסר הבנה אלמנטרי יו"ר נעמת: על השופטים להתפטר לאלתר
▪  ▪  ▪

סערה במערכת המשפט: התבטאות אומללה של שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת עוררה את זעמה של הפרקליטות ושל גורמים נוספים במערכת המשפט. השופטים גבריאלה דה-ליאו לוי, נחמה מוניץ וסגן הנשיא השופט אהרון אמינוף, כתבו בפסק דינם בו הרשיעו אב באונס בתו המאומצת, במשך 12 שנים: "ייתכן שבמשך השנים, משהיתה המתלוננת לנערה, נעמו לה מעשי הנאשם והיא חפצה בהם ולכן לא התחמקה ממנו וגם לא טרחה לספר על מעשיו, עד שנאלצה לעשות כן לאחר אירוסיה מפחד שלאחר נישואיה היה מתגלה שאיננה בתולה".
הפרקליטות ערערה לבית המשפט העליון על קולת העונש שנגזר על הנאשם - רק 16 שנים. כמו כן, דורשת הפרקליטות כי בית המשפט יסתייג מהדברים ויתקן את העוול הנורא שנגרם למתלוננת.

"אם נפלה טעות היא תתוקן"

הנהלת בתי המשפט מסרה בתגובה, כי "להנהלת בתי המשפט נודע כי בכוונת הפרקליטות להגיש ערעור ולכן אין ביכולתה להתיחס לתיק העומד ותלוי בפני ערעור. באם נפלה טעות הרי שבית המשפט יתקנה. ככלל, בתי המשפט לא נוהגים להעיר הערות ביחס לנפגעי עבירה".

יו"ר נעמת: חוסר רגישות וחוסר ידע

עו"ד טליה לבני, יו"ר נעמ"ת, הצטרפה לביקורת החריפה על השופטים. "זו אמירה שערוריתית כל השופטים הללו צריכים להתפטר מתפקידם", אמרה לבני והוסיפה, כי "לא ייתכן ששופטים יגלו כל כך חוסר רגישות, חוסר הבנה חוסר ידע".
לבני הסבירה, כי החוק האריך את תקופת ההתיישנות על מקרים של גילוי עריות עד גיל 38 כיוון ש"רק כאשר אותן ילדות שנפגעו יהיו מסוגלות להתמודד עם הפגיעה לעיתים זה רק כאשר הם נעשות אמהות. באים כאן שלושה שופטים בעזות מצח ובמחי יד מחזירים אותנו 40 שנה אחורה".

משה נגבי: "התבהמות של מערכת המשפט"

הפרשן המשפטי של קול ישראל, משה נגבי, היה בוטה עוד יותר. בשיחה ברשת ב' קרא נגבי להדיח את השופטים. "אני מסכים שהשופטים לא יכולים להמשיך ולכהן בבית המשפט", אמר נגבי. "אם השופטים לא יתפטרו הרי ששר המשפטים צריך לכנס את הוועדה למינוי שופטים ולהדיחם לאור אי התאמה".
נגבי, אף השווה את הפרשה, לפרשת זיוף הפרוטוקלים בידי השופטת הילה כהן. "לאחרונה היתה פרשת השופטת הילה כהן שהמציאה פרוטוקולים לדיונים שלא התקיימו, זו פרשה הרבה יותר מינורית ונקטו נגדה הליך של הדחה. כאן מדובר באטימות, גסות לב מעין כמוה. ממש התבהמות של מערכת המשפט".

פרקליטת המחוז: השופטים פגעו בנפש פגועה

פרקליטת מחוז ת"א (לשעבר) מרים רוזנטל, התיחסה לדברי השופטים. "השופטים נתנו אינטרפרטציות שלא היו צריכות להיות ופגעו בנפש פגועה בצורה בלתי רגילה, מדובר בילדה מאומצת שרק עצם האימוץ ועצם התלות של הילד המאומץ בהורה המאמץ שלו יש לו קושי כפול ומכופל מילד ביולוגי שגם ככה קשה לו להתלונן אם קורים כאלו דברים. לבוא ולומר כאלה דברים?".
רונזטל, הוסיפה וציינה, כי "זה פשוט חוסר הבנה אלמנטרי בנפש האדם, המצאות שאין להם שום מקום בפס"ד, הגיגים שאיני יודעת מהיכן השופטים הוגים אותם".
רוזנטל, הביעה תקוה כי בית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה. "עניינים של הנאה מאונס לא היו כתובים בשום פסק דין מעולם, השערות סומרות. בא לי לבכות אני מאוד מקוה ובטוחה שהעליון שידון בנושא הזה יתייחס לזה בצורה חד-משמעית", אמרה רוזנטל.

תאריך:  23/06/2006   |   עודכן:  23/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
שרת החינוך השתתפה במפגש באוניברסיטת בר-אילן    הכריזה כי מערכת החינוך תערך לקראת ההתכנסות"    "אם תהיה התכנסות נעסוק בכך גם במערכת החינוך"
מתן פריידין
לשכת עורכי הדין מתנגדת לתיקון המוצע לחוק ההסתה שעבר השבוע בקריאה ראשונה בכנסת    ראש הלשכה: ההצעה בלתי דמוקרטית
עומר שיקלר
חייל בדרגת רב"ט סחר בסמים מסוכנים מסוג חשיש, LSD ואקסטזי ומכר אותם לסוכן סמוי של המשטרה הצבאית החוקרת    לאחר מספר עסקות נעצר ונחקר
אלעזר לוין
הערכה: מדובר בדירת-גג של בנין משופץ ברחוב טרומפלדור 14
עומר שיקלר
הפקחים האירופים סגרו את מעבר רפיח המחבר בין עזה למצרים    הסגירה באה בעקבות התרעה על כוונת מחבלים לפגוע במעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il