X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בוטלה החתימה על ההסכמות בין הפלגים

אבו מאזן והנייה נפגשים בעזה

לאחר כחודשיים דווח הבוקר כי הושגה הסכמה על נוסח מתוקן של מסמך האסירים בערב דווח, כי התעוררו קשיים במגעים מקורבים: החמאס נסוג מההסכמות שהושגו
▪  ▪  ▪

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, וראש הממשלה הפלשתיני, איסמאעיל הנייה, נפגשים הערב בלשכתו בעזה (יום שבת, 24.6.06).
הפגישה בין השניים שאמורה הייתה להתקיים בהשתתפות נציגי כל הפלגים נדחתה. בפגישה זו אמורים היו אבו מאזן והנייה להציג את תוצאות הדיאלוג סביב מסמך האסירים. הפגישה כאמור נדחתה לבסוף לאחר שלא יושבו עד תום כל המחלוקות בין הצדדים. הנייה ואבו מאזן ייפגשו אם כן בארבע עיניים בלבד.
מדווחים על הצלחה במגעים
מוקדם יותר היום (שבת, 24.6.06), דיווחה סוכנות הידיעות הפלשתינית העצמאית 'מען', כי הפלגים הפלשתינים השונים הגיעו לנוסח מוסכם של מסמך האסירים (יוזמת הפיוס הלאומי), לפיו ההתנגדות הפלשתינית (המאבק המזוין) צריכה להתמקד בטריטוריה שמעבר לקו הירוק, קרי, בשטחי 67', תוך הבהרה שאין פירוש הדבר ויתור על "זכות ההתנגדות בכל חבל ארץ על אדמת פלשתין". מדובר באחד הסעיפים שניסוחו היה לסלע מחלוקת המרכזי בין הפלגים בימים ובשבועות האחרונים.
על-פי הידיעה שפורסמה מפי מקורות יודעי דבר, הדיאלוג הפלשתיני הוכתר בהצלחה וההכרזה על תוצאותיו תהיה בפגישה בין אבו מאזן והנייה, עם נציגי הפלגים. אמש הגיע אבו מאזן לעזה ונועד עם הנייה במסגרת זו. לפנות ערב, כאמור, ביטל אבו מאזן את הפגישה.
סאמי אבו זוהרי, דובר החמאס בעזה, אמר לסוכנות 'מען' כי הדיאלוג מתנהל באווירה חיובית ו"הנקודות שבמחלוקת יובאו להכרעה בהשתתפות אבו מאזן בתוך ימים".
עוד עלה מהדיווח, כי כל יתר הסוגיות שהייתה סביבן מחלוקת בין הפלגים, יושבו. מסמך האסירים במתכונתו המקורית לא אושר, אלא רק לאחר שהוכנסו בו התיקונים הנדרשים. מדובר בנוסח חדש שטרם יצא במלואו לתקשורת.
עם זאת, בדיווח ב'מען' נמסר, כי סוכם שהסמכות לנהל משא-ומתן עם ישראל תושאר בידי אש"ף והעומד בראשו, אבו מאזן. כל הסכם שיושג עם ישראל יוצג למועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ-הפרלמנט של אש"ף). המל"פ כולל, בין היתר, את חברי המועצה הפלשתינית המחוקקת (הפרלמנט), ומכאן שחברי הפרלמנט של החמאס שזכו ברוב מוחץ בבחירות לפרלמנט בינואר, משמשים במקביל כחברי המל"פ.
עוד סוכם, כי כל הסכם עתידי בין ישראל לפלשתינים יובא למשאל עם שייערך לא רק בשטחים, אלא אף בקרב הפליטים הפלשתינים בתפוצות. מדובר בכניעה של אבו מאזן לתביעת החמאס בהקשר זה, שכן הדעה הרווחת היא שלחמאס יש רוב במחנות הפליטים בחו"ל.
עוד נאמר, כי ייערכו בחירות למוסדות השונים של אש"ף כפי שסוכם בסבב השיחות בין הפלגים בקהיר במרס 2005. באש"ף החדש יהיו משולבים החמאס והג'יהאד האיסלאמי.
הבוקר דיווח העיתון 'א-שרק אל-אווסט' היוצא בלונדון, שאבו מאזן והנייה עשויים להודיע היום על הסכמה סביב מסמך האסירים ועל כך שהצדדים "יחלו לפעול" להקמת ממשלת אחדות לאומית. לדברי בכיר פלשתיני, השניים סיכמו זאת בפגישה שהחלה אמש ונמשכה עד השעות הקטנות של הלילה.

תאריך:  24/06/2006   |   עודכן:  24/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
לראשונה מאז ההינתקות: נכנס כוח מיוחד של צה"ל לעומק ק"מ ברצועה    החשד: השניים תכננו פיגוע בטווח הזמן המיידי; על פרטי החקירה הוטל איפול
שלומי דיאז
צעיר נורה בראשון לציון לאחר שביקש כסף לרכישת שתיה    מצבו מוגדר בינוני    סכסוך משפחתי בחיפה הסתיים בדקירות
גלית יצחק
המחשב משמש אותנו כמעט לכל דבר, לכן חשוב שתקפידו לשמור על מספר כללים כדי שלא ייגרם נזק בריאותי    סייט אנד סאונד ממליצה לשבת עם גב ישר, למצמץ הרבה בעיניים ולשים לב לגובה הכיסא
יואב יצחק
זו ההמלצה המתגבשת בפרקליטות    חשוד בקבלת טובות הנאה מחברת ק.א.ל.    בעקבות תלונת אומ"ץ בדק מבקר המדינה את הפרשה והגיש ממצאיו ליועץ המשפטי
איריס פרחי
אישה מבוגרת עוכבה בסופר פארם בגלל חשד שווא שגנבה משקפיים    לטענתה, במהלך העיכוב נערך חיפוש פולשני בגופה, בעירום מלא    הנהלת הסופר פארם טוענת כי האישה, בהתנהגותה, היא שהביאה זאת על עצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il