X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפלשתינים מתגאים בפעולה צבאית רחבת היקף שביצעו נגד ישראל מאשרים: יש מספר מחבלים הרוגים "נקמנו את הריגתו של אבו-סמהדנה"
▪  ▪  ▪

ארגוני המחבלים הפלשתינים מהללים את התקיפה שביצעו הבוקר על מוצב צה"ל הסמוך למעבר כרם שלום. שלושה ארגונים נטלו אחריות משותפת לביצוע ההתקפה ובין הארגונים ניתן למצוא את החמאס אשר עד לאחרונה הצהיר כי הוא נמצא ב"רגיעה" ובהפסקת אש עם ישראל.
יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס אבו מאזן, פרסם הודעת גינוי פומבית להתקפה. אבו מאזן, כינס בצהריים את ראשי הארגונים והפלגים הפלשתינים והודיע להם במסר חד-משמעי לארגונים ואמר כי הוא רואה בהם אחראיים לפעולות צה"ל אשר יבואו בתגובה לפעילות הבוקר. הוא הסביר, כי הפעולה נוגדת את האינטרס הפלשתיני והיא סותרת את כל ההסכמים הפנים-פלשתינים על רגיעה.
אבו מאזן הוסיף, כי הוא דורש כי חייל צה"ל החטוף יוחזר בהקדם לישראל אחרת הפסקת האש תקרוס. לדבריו, הוא קיבל אולטימטום הגורס כי במידה ולא יוחזר החטוף לישראל בתוך מספר שעות, ישראל תחל בפעולה נרחבת ברצועה. הוא הדגיש, כי במקרה שכזה הפלשתינים ישלמו ביוקר על הפסקת הרגיעה והתעמתות ישירה עם צה"ל.
גאזי חמד, דובר הממשלה הפלשתינית ואיש החמאס, קיים אחר-הצהריים מסיבת עיתונאים בה נשא דברים גם בשפה העברית. בין היתר, קרא חמד לארגונים הפלשתינים, במידה וחטפו חייל ישראלי, לנהוג בו בצורה יפה. הוא ציין, כי לארגון אין כל מידע על החטוף הישראלי.
לדבריו, ממשלת החמאס פועלת לקיים מגעים עם הארגונים כדי לגלות מה עלה בגורלו של החייל הישראלי. חמד פנה לממשלת ישראל והזהיר מפני מהלכים ישראלים אשר יובילו להסלמה במצב.
לעומת זאת, דובר גדודי עז א-דין אל קאסם, הזרוע הצבאית של החמאס, דיבר בתחנת הטלוויזיה של החיזבאללה ואמר כי החמאס לא יספק מידע ב"חינם" בנוגע לחייל החטוף.
בתקיפה שבוצעה לפנות בוקר (א', 25.6.06) השתתפו לפחות שמונה מחבלים ומדיווחים ראשונים עולה כי לפחות ארבעה מהם נהרגו. לעומת זאת, הפלשתינים מציינים כי רק שני מחבלים נהרגו - האחד מוחמד פראונה החבר בארגון "צבא האיסלאם" ואילו השני חבר בוועדות ההתנגדות - חאמד אל-רנתיסי. מספר חיילי צה"ל נפגעו אף הם במהלך התקרית.
מדובר בתקיפה הראשונה שביצעו מחבלים חמושים אשר יצאו מרצועת עזה מאז ביצעה ישראל את ההינתקות וחיילי צה"ל יצאו מרצועת עזה.
ההתקפה באה לאחר התרעה ביטחונית חמורה
בימים האחרונים התריעו בישראל כי בכוונת ארגוני הטרור לפגוע במעברי הגבול בדרום הרצועה. החל מיום ד' נסגרו לתנועה מעברי סופה וכרם שלום והכוננות בגיזרה הועלתה.
תנועת ועדות ההתנגדות העממית, הזרוע הצבאית של החזית העממית, מיהרה לצאת ולהכריז על פעולה מוצלחת. לדבריהם, מדובר בפעולת נקמה על חיסול מנהיג הארגון, ג'מאל אבו-סמהדנה. לדבריהם, אנשי הארגון, בשיתוף עם אנשי החמאס ואנשי ארגון חדש, אשר עד עתה לא היה מוכר, "צבא האיסלאם", ביצעו יחד את הפעולה.
אבו ראדוון, דובר של ארגון הועדות ההתנגדות, הודיע כי אנשי הארגון ביצעו את הפעולה. גם גורמי החמאס שיבחו את הפעולה ומסרו כי מדובר במעשה גבורה של הלוחמים הפלשתינים.
דובר החמאס ברצועת עזה, סמי אבו זוהרי, אמר כי לפלשתינים יש את הזכות להתנגד לישראל ולהגן על עצמם נגד "הטרור הנמשך של ישראל". הוא הוסיף ואמר, כי "פעולה זו היא תגובה טבעית לפשעי ישראל ולהריגת נשים וילדים וחיסולם של מנהיגי הארגונים".
"תקפנו מוצב ויש מספר נפגעים"
אבו מוג'האד, איש אחר בארגון מסר: "הלוחמים שלנו הסתננו לבסיס של הצבא הישראלי המוקם בסמוך לישוב שהם מכנים כרם שלום. הם הצליחו לפוצץ בהצלחה כמה כלי רכב ישראלים ופגעו בחיילים. הקרב עדיין נמשך. מדובר במספר גדול מאי פעם של לוחמים. יש לנו מספר קורבנות אשר נפלו בקרב".
אבו מוג'האד הוסיף, כי פרטים מלאים על אשר התרחש ימסרו בהמשך היום במסיבת עיתונאים, לאחר שהקרב יסתיים. "זה היה מסובך מאוד ומבצע שנערכנו אליו זמן רב. הפרטים יזעזעו את הציוניים. יהיו הרבה הפתעות כאשר נפרט את כל הפרטים על התוכנית ועל אופן ביצוע הפעולה", הוא המשיך ואמר.
לדבריו, המבצע נועד לנקום את מותו של אבו-סמהדנה, מנהיג התנועה, אשר נהרג בתקיפה של ישראל בדרום הרצועה. גורמי צבא בישראל ציינו לאחר חיסולו של אבו-סמהדנה, כי הוא צפה באימון של תקיפה של מוצב או יישוב ישראלי.

תאריך:  25/06/2006   |   עודכן:  25/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
טריגליצרידים הם אמצעי מידה חשוב לבריאות הלב    מדוע רמות הטריגליצרידים חשובות?    מה לעשות כשרמות הטריגליצרידים גבוהות?
הדר פרבר
מקורות ביטחוניים בבריטניה חוששים כי לא ניתן למנוע את השימוש בנשק לא קונבנציונלי על-ידי טרוריסטים
עידן יוסף
הרב הצבאי הראשי לשעבר נפטר הבוקר    שירת בצה"ל 52 שנים, מהן 23 שנים בתפקיד הרבצ"ר    פרש בעקבות פרשת זיהוי חללי אסון השייטת שדבקה בו
ענבל אביב
הממשלה מקבלת דיווח שוטף על האירועים ברצועת עזה    על סדר היום של הממשלה גם דיון ב"מסמך האסירים" ודיון בתמורות המאפיינות את ענף התיירות בשנים האחרונות
מירב לוי
רוב של 58% לנשים    לפקולטה למדעי החברה מס' הדוקטורנטים הגבוה ביותר    כיום לומדים בבר-אילן כ- 1,640 דוקטורנטים, וכן כ- 6,800 בתואר שני וכ- 11,800 בתואר ראשון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il