X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איבדתם את הכלב שלכם?
כמה עצות, חלקן בנאליות חלקן פחות, וגורמים אליהם תוכלו לפנות לעזרה
כלב שהגיע לתנו לחיות לחיות

   הדר פרבר
חתול בין שמיים לארץ: חילוץ חתול ממרזב

כלב חירש שאספתי מהכביש הסואן ברוקח בתל אביב היה בר מזל למצוא את ביתו בזכות תושייה ומזל, וקצת הפתיע אותי לגלות, כי הבעלים של הכלב לא עשה את הצעדים אשר היו מסייעים בידיו למצוא את בן המשפחה האובד. אבל לא כולם מכירים את האמצעים המגוונים והרבים שיכולים לעזור במקרה מצער שבו חית המחמד הולכת לאיבוד.
אם איבדתם את הכלב או החתול שלכם, יש כמה דברים שיגדילו את הסיכויים שלכם למצוא אותם ולהחזירם הביתה. ומלבד המקומות הלכאורה בנאליים, לפעמים מצליחים הכלבים להופיע דווקא במקומות הכי פחות צפויים, אז כדאי לקחת גם אותם בחשבון...

הפיצו את השמועה

תלו פתקים אצל וטרינרים בסביבה, על עצים, במקומות מותרים, ועל לוחות מודעות והפיצו את השמועה. בעידן האינטרנט לוח המודעות הוא גם וירטואלי, ודעו כי הפורומים באינטרנט מסייעים רבות בפתרון בעיות כאלה. יש פורומים רבים של בעלי חיים, באתרים כמו תפוז [קישור], ווינט, פטקינג, הב-הב [קישור]/ ואחרים, בהם ישנם חובבי חיות רבים אשר שמחים מאד לעזור, יכולים לתת עצות ובעיקר - להעביר את זה הלאה.
מניסיון - זה לרוב עובד. לעתים באותם פורומים מתפרסמות גם מודעות על כלבים וחתולים שנמצאו, כך אולי תוכלו למצוא גם את החבר על ארבע שלכם.
הפיצו דוא"ל לכל המכרים שלכם ובקשו שיעבירו הלאה - רצוי לצרף תמונה של הכלב/חתול ולא לשכוח לציין מספר טלפון שלכם.

התקשרו לווטרינרים

התקשרו לווטרינרים באזור שלכם ולאחרים שאתם מכירים, ובקשו לברר אם הכלב/חתול הגיע אליהם או אם מישהו התקשר. בקשו כי יתלו מודעה על לוח המודעות שלהם עם פרטי החיה ופרטיכם האישיים. רצוי כמובן לצרף תמונה.

התקשרו לעמותות

התקשרו לעמותות הפועלות למען בעלי חיים, כמו תנו לחיות לחיות [קישור], צער בעלי חיים [קישור], לב-לחי, SOS, העמותה למען החתול ועוד. גם שם מתנהל רישום של בעלי החיים ואפשר להשאיר שם הודעה על-מנת שבמידה ויגיע הכלב לעמותה מאוחר יותר, אפשר יהיה למצוא אתכם.

חפשו בבית

זה נשמע אולי טיפשי ובנאלי אבל יש מקומות רבים שבהם חתולים יכולים להסתתר, כמו: מתחת למיטה, בתוך מגירת גרביים ובארון, בתוך קופסאות, סלסלות ובארונות מטבח, ואפילו במיבש כביסה, אם הוא נשאר פתוח לאחר השימוש (או לפניו - היזהרו). זה קורה לעתים כשרעש כלשהו או נוכחות של אנשים רבים הלחיצה אותם או שהם חשים שלא בטוב. חתולים אוהבים גם עליות גג, מרתפים וכד'.

חפשו בגינה

רכב שנשאר פתוח או גג של בית/חניה מקורה יכול גם כן לשמש מקום מסתור לחתולים. אלה, כשאינם חשים טוב מנסים להסתתר ומעדיפים מקומות סגורים או חשוכים כמו פחים, מרזבים, וכו'.

מספרי טלפון

מוקד עירוני (כללי) 106
תנו לחיות לחיות 03-6241782
צער בעלי חיים, ישראל 03-6810061, 03-5181420

מתקני העיריה

התקשרו לעיריה שלכם כדי לקבל את מספר הטלפון של המכלאה העירונית, לשם מגיעים כלבים רבים, חלקם אבדו וחלקם נמצאו באזורים שונים ונאספו על-ידי אנשים טובים או עובדי העיריה. במכלאות מקיימים רישום של בעלי החיים המגיעים אליהם וגם של כלבים שאבדו, לכן אם הכלב שלכם שם - סביר להניח שבמהירה תוכלו לקחת אותו הביתה, אחרי הפרוצדורות המתבקשות. חשוב לעשות זאת מהר, על-מנת שלא לאבד את עקבותיו של הכלב ובמקרה שהוא חולה - כדי למנוע צער של אבדן חייו על-ידי זריקת הרדמה.

שאלו את השכנים

כלבים, בעיקר הקטנים שבהם, גם כן עשויים להסתתר במקומות משונים. שאלו את השכנים אם הם ראו כלב ללא בעלים, גם אם אינכם מכירים אותם באופן אישי. מלבד העובדה שהם יוכלו אולי לעזור, במידה והם מצאו את הכלב או שהוא נכנס בטעות לגינה שלהם ללא ידיעתם - הוא ישמע ויזהה את קולכם.

שמרו על החברים שלכם!

במקרה של חתול שיוצא מן הבית, מדובר בסיפור אחר לגמרי... אבל במקרה של כלב - שמרו על הכלב שלכם והכירו אותו - אם יש לו נטייה לברוח, קשרו אותו בכל עת ושחררו אותו רק במקומות סגורים ומגודרים, אפשר להיעזר ברצועה ארוכה, עדיף שהכלב יהיה קשור לרצועה מאשר שילך לאיבוד ואולי אף יידרס או סתם ישוטט לו חסר בית, רעב ועצוב.
גם אם מדובר בכלב מאולף ומחונך שאתם משחררים בפארק, דאגו לדעת היכן הוא נמצא, עקבו אחריו במבט ואל תניחו לו לשחק מבלי שאתם יודעים איפה הוא. אל תסמכו עליו - אלא רק על עצמכם.

תאריך:  25/06/2006   |   עודכן:  25/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורון חדי
השחקן המואשם בשורה של עבירות מין ביקש לשחררו ממעצר הבית שבו הוא נתון כבר כ- 10 חודשים    ביהמ"ש יפרסם את החלטתו בנושא בשבוע הבא
ענבל אביב, עומר שיקלר
החייל החטוף הוא גלעד שליט ממצפה הילה    החיילים שנהרגו: סגן חנן ברק, בן 20 מערד וסמל ראשון פאבל סלוצקר בן 20 מדימונה    ישראל נערכת לפעולה ברצועה
אורון חדי
טיוטת הצעת חוק שיזם משרד המשפטים תאפשר הקמת יחידות סיוע מקצועיות בבתי הדין הדתיים - בדומה למצב הנהוג בבתי המשפט לענייני משפחה    הצעת החוק קובעת בין היתר כי עובדי יחידות הסיוע יותאמו לבתי הדין על-פי אופיו והדברים שייאמרו במסגרת הסיוע יהיו חסויים
ענבל אביב, רונן ליבוביץ
רמון: ישראל תחסל כל מי שמעורב בטרור    ח"כ אורי אריאל: שוב אנו מקבלים תזכורת כואבת כי לא ניתן להילחם בטרור בשלט רחוק    השר אלי ישי: להגיב תגובה קשה מאוד על התקיפה    ארגון אלמגור: כל קונספציית הביטחון החדשה קרסה
מחלקה ראשונה
מיכל דבי בר-און בעל תואר שני במנהל עסקים    שימשה מנהלת מחלקת ההשקעות בכלל גמל והשתלמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il