כשהמונדיאל בגרמניה מגיע כבר לאמצע הדרך, יותר ויותר קולות משמיעים את השאלה מדוע מק'דונלד, בדווייזר וקוקה קולה הם בין המממנים הגדולים של האירוע, כשבמידה מסויימת הוא מכוון לעודד השתתפות בפעילות ספורטיבית.
האתר NutraIngredients.com פרסם את השקפתו על העדר בולט של מזונות בריאים ומוצרי תזונה ספורטיביים במאמר מיוחד, והעלה את השאלה באלו אמצעים ניתן לנקוט כדי לוודא כי אירועי ספורט עתידיים יעבירו מסר בריא יותר?
אחריות ממשלתית חוקרים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אדינבורו כתבו כי האחריות מוטלת על הממשלות, שתפקידן להעריך מחדש את תחום התקנות הקיים בנושא מימון אירועי ספורט, והתנאים להשקעות ציבוריות בספורט.
הם ציינו כי ההשקעות בתשתיות מוצדקות במונחים של יתרונות לבריאות הציבור, אך יחד עם זאת המסר הופך בעייתי כשקיים מימון של חברות המוכרות אלכוהול, מזון מהיר ומשקאות ממותקים.
גם אם תקנות מורחבות יותר לגבי המממנים נראות כיום לא מתאימות, על הממשלות לבחון השפעות מקיפות אלו ולהוסיף מצבים המקדמים בריאות כשמדובר במימון ציבורי של אירועי ספורט.
לגבי השאלה מיהו כלב השמירה של הצרכנים, התשובה עשויה להיות דווקא מונחת בתחתית הסולם. בבריטניה נשמעות קריאות המופנות למשרד התקשורת לקחת חלק במניעת פרסומות למזונות שאינם בריאים הנצפות על-ידי ילדים.
אירועי הספורט בקיץ עשויים להיות ההזדמנות המושלמת לגרום לילדים לקחת חלק בפעילות פיסית ואכילה בריאה. אך המסר המתקבל הוא מאד לא ברור כשחברות למזון מהיר משלמות מיליונים כדי לממן אירועים בעלי פרופיל גבוה כמו המונדיאל.
הן לחברות המזון והן לפיפ"א יש חובה לקדם אחריות בספורט ולהשתמש בכוחן כדי לדאוג שמסרים אלו לא יראו במהלך ההפסקות כאשר הילדים צופים בטלוויזיה.