X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לבג"צ הוגשה עתירה חריגה ובה מבקשים אסירים לשעבר להתיר להם לבקר את חבריהם הכלואים בבתי הכלא בישראל המדינה תיאלץ להשיב לעתירה בתוך 45 ימים האם יוכלו האסירים לשעבר לבקר בבתי הכלא, הפעם מהצד הנכון?
▪  ▪  ▪

האגודה לזכויות האזרח והמוקד להגנת הפרט עתרו לבג"צ בדרישה לבטל תקנה המונעת מאסירים-לשעבר לבקר את בני משפחותיהם או ידידיהם הכלואים בבתי הסוהר. בדיון שהתקיים אתמול (א', 25.6.2006) הורתה שופטת ביהמ"ש העליון איילה פרוקצ'יה למדינה להשיב לעתירה בתוך 45 ימים.
המוקד להגנת הפרט והאגודה לזכויות האזרח כיוונו את עתירתם נגד השר לביטחון הפנים ונגד שירות בתי הסוהר, ודרשו לבטל את התקנה הקובעת כי אדם שהיה אסיר פלילי לא יבקר אסיר בבית סוהר אלא באישור נציב שב"ס.
עו"ד לילה מרגלית מהאגודה לזכויות האזרח, אשר הגישה בשבוע שעבר את העתירה בשם שני הארגונים, מציינת כי הקביעה הגורפת לפיה אסירים לשעבר לא יבקרו את חבריהם הכלואים בישראל "פוגעת קשות וללא הצדקה בכבודם של אנשים רבים, אשר שהו בעבר מסיבה זו או אחרת בבית הסוהר, כאסירים או כעצורים". לטענתה, התקנה הופכת את עצם השהות בעבר בכלא למעין "סטטוס", ממנו נגזרות זכויותיו של האדם ומעמדו בחברה, ויוצרת קטגוריה שרירותית ופסולה של "אסירים לשעבר".
עו"ד מרגלית הביאה בעתירה מספר מקרים שטופלו בידי שני הארגונים. אחד המקרים המתוארים הוא אסיר, אשר ריצה בשנת 1981 ארבעה חודשי מאסר בגין ריבוי נשים. בחלוף הזמן נכלא בנו של האיש בכלא שאטה, וה"אסיר-לשעבר" נהג לבקרו שם.
בשלהי שנת 2000, 19 שנים לאחר שסיים לרצות את מאסרו, נמנעה מן האב האפשרות לבקר את בנו האסיר, בנימוק שהוא "אסיר לשעבר". רק לאחר התערבותו של המוקד להגנת הפרט, הוסרה המניעה וחודשו ביקורי האב אצל בנו. מאז הצליח האב לבקר את בנו מספר פעמים, בהתערבות המוקד להגנת הפרט.
במקרים אחרים, מציינים בארגוני הסיוע, נמנע מאנשים תושבי הגדה המערבית, אשר קיבלו היתרים מיוחדים וחד-פעמיים להכנס לישראל לשם ביקור בניהם ובנותיהם האסירים או העצורים, לממש את הביקור, רק משום שהם עצמם היו עצורים למשך מספר ימים "לפני שנים רבות", כטענת עו"ד מרגלית. עוד מציינת מרגלית, כי בחלק מהמקרים, שהתרחשו לפני למעלה מעשרים שנה, המעצרים הסתיימו בלא שהוגש כתב אישום כלל.
עו"ד מרגלית טענה בעתירה, כי קטגוריית ה"אסיר לשעבר" היא קטגוריה שרירותית הפוגעת בזכותו של האדם לכבוד. מרגלית נימקה את קביעתה בטענה, כי "אין כל קשר הכרחי בין היותו של אדם 'אסיר פלילי' לשעבר לבין החשש שמא ביקורו בכלא יביא לפגיעה בשלום הציבור או בביטחון בית הסוהר".

תאריך:  26/06/2006   |   עודכן:  26/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי, ענבל אביב
80 צנחנים זרים הגיעו לישראל לצנוח יחד עם עמיתיהם הישראלים כהצדעה לצה"ל    הצנחנים הזרים יקבלו כנפי צניחה ישראלים במסגרת הטקס הממלכתי
מחלקה ראשונה
קודם למינויו כסמנכ"ל ובנקאי בכיר בסיטיבנק שימש, בין היתר, כמנהל סקטור מוסדות פיננסים בסיטיבנק וכסגן הממונה על הרישוי בבנק ישראל
הדר פרבר
מוסקבה היא העיר היקרה ביותר בעולם    ניו-יורק דורגה במקום העשירי
מחלקה ראשונה
מרגריטה ריפקין - מנהלת תחום ERP, פזית ברכה - המנהלת החדשה של תחום CRM
שלומי דיאז
עוכב על-ידי המשטרה ביחד עם סגנו    החשד הוא כי היו מעורבים בעסקות שבהן נסחרו קרקעות השייכות למדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il