X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת חוקה חוק ומשפט אישרה את הצעת חוק סדר הדין הפלילי שופט יהיה רשאי להורות על מעצרו של החשוד לתקופה שלא תעלה על 20 ימים השהיית הבאת העצור בפני שופט - עד 96 שעות
▪  ▪  ▪

ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, אישרה (יום ב', 26.6.06) הצעת חוק סדר הדין הפלילי לקראת קריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. במקור, ביקשה הצעת החוק להסדיר את הסמכויות הנדרשות לרשויות החקירה לצורך חקירתו של עצור שאינו תושב ישראל החשוד בביצוע עבירות ביטחון - זאת באמצעות החמרתן. הצעת החוק שהתקבלה רוככה ותוקנה על הוועדה ואושרה על-ידי הכנסת.
ניתן להשהות הבאת עצור בפני שופט עד 48 שעות
בנוסחה המקורי נדרש, לפי הצעת החוק, לאפשר סמכויות אכיפה רחבות יותר מהסמכויות המוענקות לרשויות החקירה בכל הקשור לחקירת חשודים בעבירות ביטחון שאינם תושבים. אולם, הוועדה החליטה שלא לייחד את הצעת החוק רק לחשודים שאינם תושבים.
ביסוד החלטת הוועדה עמדו טענות שונות שהועלו בוועדה בדבר החשש להפליה, וכן התפיסה כי מאפייניה של חקירת ביטחון אשר צוינו על-ידי גורמי הביטחון כקשיים באיסוף מידע מודיעיני וביצוע עבירות מתוך מניע אידיאולוגי, יכולים להיות נכונים גם לגבי חשודים שאינם זרים.
בסוגיית הבאת עצור בפני שופט, הצעת החוק ביקשה לקבוע בנוסח המקורי, כי השהיית הבאת העצור ע"י קצין ממונה תהא עד 48 שעות, ובאישור הגורם המאשר לתקופה של עד 96 שעות. אולם, בעקבות זאת החליטה הוועדה, כי קצין ממונה יוכל להשהות הבאת עצור בעבירת ביטחון בפני שופט לפרק זמן של עד 48 שעות - מתחילת המעצר, אם שוכנע כי "הפסקת החקירה לצורך הבאת העצור עלולה לפגוע פגיעה ממשית בחקירה".
אישור של ראש אגף חקירות לאי-הבאה לשופט
כן הוחלט כי קצין ממונה יוכל, באישור הגורם המאשר, להשהות הבאת העצור לתקופה של 48 שעות נוספות, וזאת בהחלטה מנומקת בכתב ורק אם שוכנע כי הפסקת החקירה לצורך הבאת העצור תביא לפגיעה ממשית בחקירה שיש בה כדי לסכל מניעת פגיעה בחיי אדם.
לבסוף, הוחלט כי החלטה להשהות את הבאת העצור בפני שופט לתקופה העולה על 72 שעות (ועד 96 שעות), טעונה גם אישור ראש אגף החקירות בשירות הביטחון הכללי או סגנו.
לגבי אורך תקופת המעצר לפני הגשת כתב אישום, נדרש בהצעת החוק המקורית להאריך את התקופה המקסימאלית לכל הארכת מעצר בידי שופט מ- 15 יום ל- 20 יום, כאשר גם תקופות המעצר הנוספות יעמדו על 20 יום, בכל פעם. הוועדה החליטה כי שופט יהיה רשאי להורות על מעצרו של החשוד לתקופה שלא תעלה על 20 ימים, בהתאם להצעת הממשלה, ולאחר שהשתכנעה כי הדבר נדרש לצורך קיום חקירות כאמור.
"ביהמ"ש יהיה רשאי לקיים דיוןללא נוכחות העצור"
בעניין נוכחותו של עצור בדיונים אשר בעניינו, החליטה הוועדה כי "ביהמ"ש יהיה רשאי לקיים דיון בעניין הארכת מעצר ללא נוכחות העצור, לבקשת המדינה ובאישור הגורם המאשר, אם שוכנע כי הפסקת החקירה לצורך הבאת העצור תביא לפגיעה ממשית בחקירה שיש בה כדי לסכל מניעת פגיעה בחיי אדם או שיש בה כדי לסכל מניעת עבירת ביטחון".
יו"ר הוועדה, ח"כ מנחם בן-ששון, סיכם את הדיון באומרו: "כיושב-ראש הוועדה סברתי כי יש צורך לאזן בין צורכי הביטחון הדחופים והמאיימים לבין חירויות הפרט. התהליך של בירור צורכי החקירה יחד עם נכונותם של רשויות הביטחון ומשרד המשפטים לראות את הגנת הפרט כערך מנחה - הביאו לתוצאה מאוזנת".

תאריך:  26/06/2006   |   עודכן:  26/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
משטרת גרמניה דרוכה בכל עת ומנסה למנוע התפרצותן של תקריות אלימות בין אוהדים ממדינות שונות    מסתבר כי לא כולם מגיעים רק כדי ליהנות ממשחקי הגביע
עידן יוסף
"בשנות המדינה הראשונות היו תופעות קשות של כפייה אנטי-דתית, בחלקה ביוזמת השלטון", אומר ד"ר צבי צמרת לקראת כנס בנושא: "אי צדק חברתי במערכת החינוך"
ברוך לוי
איגוד לשכות המסחר הגיש למשרדי האוצר ולתמ"ת תוכנית מקיפה להמשך חשיפת המשק הישראלי ליבוא מתחרה    לין: התוכנית תחזק את כושר התחרות של המשק, תוזיל עלויות לצרכנים, ותבלום לחצים אינפלציוניים
ברוך לוי
תציע פיתרון המיושם כיום ברחבי העולם להפרדה מפלסית בין מסילות הרכבת לכבישים
עומר שיקלר
חוטפי החייל גלעד שליט הפיצו כרוז בו נטלו בפעם הראשונה אחריות על החטיפה    דורשים שיחרור אסירים ואסירות תמורת מידע ראשוני על רב"ט גלעד שליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il