X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנוחה נכונה
זק"א הוציאו מת אחרי 4 חודשים בקבר
האיש לא זוהה ונקבר בטעות בחלקת חסרי הדת משהתבררה יהדותו הועבר לבית עלמין יהודי במצב ריקבון

לא בכל יום פותחים קבר, ובפרט כשמדובר באנשים דתיים, שכבוד המת חשוב בעיניהם שבעתיים, ומוכנים אף להילחם עבורו. אבל כשאין ברירה, והנפטר קבור במקום שאינו הולם - אפילו זק"א שולח אנשים להוציאו ולהביאו לקבר ישראל.
הכל החל לפני כארבעה חודשים, כאשר גופת גבר כבן 40 נמצאה (25.2.06) במצב ריקבון בתוך אוהל, בחורשה בפרדס-חנה. מאמצי המשטרה לזהותו עלו בתוהו. זהותו לא הייתה ברורה. בסעיף הלאום בתעודת הזהות שלו נכתב: "בלתי ידוע".
מתנדבי זק"א טיפלו בגופתו של האיש והעבירו אותה למכון לרפואה משפטית באבו-כביר, שם הושארה יממה, שבסופה נשלח לקבורה בבית העלמין לחסרי דת "מסילה", ביישוב בחן.
מתהפך בקברו
הגולל נחתם על הגופה, אך לא על המקרה. בירור מקיף שערך הרב אליעזר שמחה וייס, הרב הראשי של עמק חפר, העלה ממצא בעייתי במיוחד. אימו של הנפטר היא יהודיה מבאר-שבע, מה שאמר כי המדובר מעבר לכל ספק שהאיש יהודי מבטן ומלידה, ובטעות נקבר היכן שנקבר.
נוכח ממצאים אלו פנה הרב וייס ליו"ר ועד רבני זק"א, הרב יעקב רוז'ה, כי יכריע בהתלבטות האם להוציאו מקיברו. לאחר דין ודברים הכריעו הרבנים כי מצווה להוציאו מבית העלמין של חסרי הדת ולהעבירו לקבר ישראל, אפילו שהמדובר באקט חריג, ורק במקרי נדירים פוסקים רבנים להתיר פתיחת קבר.
יו"ר הארגון, יהודה משי-זהב, פנה בבקשה למועצה המקומית עמק חפר וביקש שיאשרו את הוצאת המנוח מקברו. במקביל פנה גם למועצה הדתית בבאר-שבע בבקשה שיאשרו למנוח חלקת קבר בעירם. הללו נענו לבקשה ואמרו שיעשו כל שביכולתם לסייע במלאכת הקודש.
מנהל מחלקת קבורה בביטוח הלאומי, שמעון נבון, נטל על עצמו את האחריות להעתקת הקבר, על כל ההוצאות הכרוכות בכך. נבון, העומד לימין ארגון זק"א מזה שנים רבות, אינו מוכר כל כך בסיוע בתחום זה למרות שסייע לא פעם לזק"א - מחוץ לאור הזרקורים.
על-פי התחייבות זק"א, הטיפול בנפטר נעשה על-ידי המתנדבים ובהתאם להנחיות, שנמסרו ע"י הרב רוז'ה, באשר לאופן בו יוציאו את הנפטר מקברו.
ביום א' (25.6.06) יצאו מתנדבי זק"א לבצע את המלאכה. במשך שעות רבות ובחום כבד, עמלו המתנדבים להוציא את גופת הנפטר שהיתה במצב ריקבון מתקדם.
כאשר הם נושאים פרקי תפילה ומבקשים את סליחת הנפטר על הוצאתו מקברו, שלפו את הגופה, ואחרי ארבעה חודשים בקבר לא-לו, העבירו אותו באמבולנס זק"א של מחוז גוש דן לבאר-שבע, שם חלקו לו מתנדבי זק"א כבוד אחרון, וטמנו אותו מחדש בבית-העלמין.

תאריך:  26/06/2006   |   עודכן:  26/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו שכיחות גבוהה ב-70% של המחלה בקרב אנשים שנחשפו למדבירי מזיקים מאשר בקרב אלו שלא דיווחו על חשיפה
עומר שיקלר
השר מאיר שטרית אישר פיתרון למצוקת הדיור בכפר מסעדה    שטרית: מאמין כי ניתן להחיל את ההסדר גם בשאר כפרי הדרוזים
אלעזר לוין
אזורים, אסותא ובניין המשרדים - בחברה אחת    עיסקה ב- 319 מיליון דולר    המטרה: לגייס בבורסה את המימון הדרוש לרכישת אזורים
עומר שיקלר
ראש הממשלה מטיל את האחריות לגורלו של רב"ט גלעד שליט על ראשי הרשות ועל בכירי החמאס    איים: הם ישלמו בחייהם אם חלילה ייפגע החייל; זמן התגובה הולך ומתקצר
אריאל שמידברג
הנשיא בוש אומר כי על ממשלת צפון קוריאה להקשיב לאזהרותיה של סין ומדינות נוספות ולהימנע ולהוציא לפועל את ניסוי הטיל הבליסטי הבין-יבשתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il