X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחלת אלצהיימר עשוייה להמשך יותר מעשור כדאי לדעת אלו סוגים של התנהגויות שכיחים בכל אחד מהשלבים כשהמחלה מתקדמת
▪  ▪  ▪
דימנציה - לא תמיד אלצהיימר
יפעת גדות
הפרעות רבות, חלקן ניתנות לריפוי, עלולות לגרום לדימנציה * אל תסיקו תמיד שמדובר באלצהיימר
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
צמצום קלוריות למניעת אלצהיימר

מחלת אלצהיימר מתפתחת בדרך כלל באיטיות וגורמת להדרדרות הדרגתית ביכולות הקוגנטיביות, ברוב המקרים לאורך תקופה של 7-10 שנים. היא משפיעה לבסוף כמעט על כל תפקודי המוח, כולל זכרון, תנועה, שפה, התנהגות, כושר שיפוט, ומחשבות מופשטות.
חלוקת התקדמות מחלת האלצהיימר לשלבים יכולה לעזור לכם להתכונן לקראת העתיד, אך יש לזכור כי לא כל אחד יחווה את אותם תסמינים או את אותו שיעור התקדמות. למרות שכל אדם שונה מרעהו, ניתן לחלק את מצב התקדמות המחלה באופן גס לשלושה שלבים: קל, מתון וחמור, כך על-פי "Mayo Clinic".

מחלת אלצהיימר - שלב חמור

אנשים בשלב האחרון של מחלת האלצהיימר זקוקים לעזרה בכל הצרכים היום יומיים שלהם. הם מאבדים את היכולת ללכת ללא עזרה ואז גם את היכולת לשבת ללא תמיכה. הם בדרך כלל לא שולטים בצרכים וייתכן אף שאינם יכולים עוד לדבר בצורה עקבית. הם לעיתים רחוקות מזהים קרובי משפחה. בליעה של מזונות מוצקים עלולה לגרום לחנק ובעקבות כך הם עלולים לסרב לאכול.
עד מתי?
שיעור התקדמות המחלה שונה במידה ניכרת בקרב החולים. עבור חלק מהם, דימנציה חמורה מתפתחת בתוך חמש שנים מהאבחון. עבור אחרים, היא עשויה להתפתח במשך למעלה מעשור. בממוצע, אנשים הסובלים ממחלת אלצהיימר חיים בין 8-10 שנים לאחר האבחון. חלקם חיים גם 20 שנה.
רוב החולים באלצהיימר לא מתים מהמחלה עצמה, אלא מדלקת ריאות, דלקת בדרכי השתן או סיבוכים בעקבות נפילה.

מחלת אלצהיימר - שלב מתון

בשלבים האמצעיים של האלצהיימר החולים לא מסוגלים לארגן את מחשבותיהם או לעקוב אחר הסברים הגיוניים. הם מאבדים את היכולת לעקוב אחר הוראות כתובות ולעיתים קרובות זקוקים לעזרה בבחירת הבגד המתאים לעונה או לאירוע. לבסוף, הם יזדקקו לעזרה בלבוש מאחר שהבלבול שלהם עלול לגרום להם ללבוש את הפיג'מה במקום את בגדי היום או לנעול את הנעל על הרגל הלא נכונה. הם עלולים לסבול גם ממקרים של חוסר שליטה על הצרכים.
בדרך כלל במהלך השלב הזה קורה שאנשים מתחילים לסבול מבעיות של זיהוי קרובי המשפחה והחברים. הם עלולים לבלבל בין זהויות, לחשוב שהבן הוא אח או שבן הזוג הוא אדם זר. הם עלולים להפוך מבולבלים לגבי המקום שבו הם נמצאים ולגבי היום, העונה או השנה. הם אינם מסוגלים לזכור את כתובתם או את מספר הטלפון שלהם.
מאחר שהם חסרים כושר שיפוט ונוטים לשוטט, אנשים בשלב מתון של מחלת האלצהיימר אינם בטוחים כשהם לבדם. הם עשויים להפגין אי שקט ולבצע תנועות שחוזרות על עצמן, בעיקר בשעות אחר-הצהריים, או לחזור בלי הפסק על סיפורים מסויימים, מילים או תנועות, כמו קריעת ממחטות נייר.
שינויים במבנה האישיות הם שכיחים ויכולים לכלול:
- האשמות באי נאמנות או גניבה
- איומים וקללות
- התנהגות בלתי הולמת, כמו בעיטות, מכות, נשיכות צרחות, או תפיסות בכוח.

מחלת אלצהיימר - שלב קל

אנשים בשלבים הראשונים של אלצהיימר עשויים לחוות איבוד זכרון, הדרדרות בכושר השיפוט ושינויים עדינים במבנה האישיות. הם לעיתים קרובות סובלים מירידה בזמן הריכוז וירידה במוטיבציה לסיים משימות. בנוסף, הם עשויים להתנגד לשינויים ואתגרים חדשים, וללכת לאיבוד גם במקומות מוכרים.
למרות שכל אחד שוכח לעיתים מילים או שמות במהלך שיחה, אצל אנשים הסובלים מאלצהיימר קל מופיעה בעיה זו בתדירות הולכת וגוברת. הם עשויים להחליף מילים, או להמציא מילים הנשמעות או בעלות משמעות כמו המילים שנשכחו. לעיתים הם אפילו נמנעים משיחה כדי להמנע מטעויות כאלו ונראים מאופקים או מכונסים בעצמם, במיוחד במצבים מאתגרים מבחינה חברתית או רגשית.
הם עשויים גם להניח חפצים במקומות מוזרים ביותר. לדוגמא, הארנק עלול למצוא עצמו במקרר, או מקומם של הבגדים עשוי להיות במדיח הכלים. הם עשויים לשאול שאלות חוזרות או לאגור דברים חסרי ערך. כאשר הם מתוסכלים או עייפים, הם הופכים לפעמים כעוסים בצורה שלא אופיינית להם.

תאריך:  27/06/2006   |   עודכן:  27/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במחקר: 21% ציינו כי למצב יש השפעה רבה על חיי המין שלהם, ו- 10% אמרו כי דלקת פרקים שגרונית הפכה את הפעילות המינית לכמעט בלתי אפשרית
הדר פרבר
כך אמר דובר מחלקת המדינה, לאחר מינויו של מנהיג הקשור לארגון הטרור אל-קאעידה
הדר פרבר
הפיגועים שאירעו אמש בשני השווקים העמוסים אירעו בבעקובה ובהילה    זאת לאחר ששבע קבוצות מורדים, רובן מורכבות מתומכיו לשעבר של סדאם חוסיין, פנו לממשלה בהצעה להפסקת אש
יפעת גדות
ה-FDA אישר גרסא גנרית ל-Zocor - תרופה להורדת רמות הכולסטרול בדם    הצעד עשוי להוריד את מחירי התרופות
הדר פרבר
בתנועה טוענים כי "אזרח שנתפס בידי פושעים הוא 'חטוף'    חייל שנלכד בידי לוחמי הצד השני במהלך קרב בין שני כוחות צבאיים הוא שבוי לכל דבר, וכך יש להתייחס אליו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il