X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דיון סוער בוועדת החינוך של הכנסת שנדרשה לדון בהקמת מכללה ערבית בעיר נצרת ח"כ חסון: "מכללה כזו יכולה להוות קן של טרור ח"כ ברכה: השיקולים אינם אקדמיים
▪  ▪  ▪

דיון סוער בוועדת החינוך של הכנסת שנדרשה לדון בהקמת מכללה ערבית בעיר נצרת. הדיון היום (ג' 27.6.06) הוא פרי יוזמה של ח"כ מוחמד ברכה, יו"ר סיעת חד"ש, שפועל כבר משנת 2002 במטרה להקים מכללה ערבית בנצרת. בדיון, חברי הכנסת מהאופוזיציה כמו גם מספר חברי קואליציה, התנגדו להצעה.
ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר בצאתו מהישיבה, כי "איך מי שמדבר על דו קיום מבקש להקים מכללה ערבית בנצרת. הרי מכללה ערבית לא תקדם את הדו קיום". בנוסף, טוען ח"כ חסון, כי "מכללה שכזו יכולה להוות קן של טרור. כבר עכשיו אנו רואים באוניברסיטאות הישראליות קיצוניות של הסטודנטים הערבים".
יוזם הדיון, ח"כ מוחמד ברכה, אמר בצאתו מהישיבה, כי "אני חושש ששיקוליהם של המתנגדים אינם נוגעים בשיקולים אקדמיים. חלקם הם שליחים של בעלי אינטרסים כלכליים וחלקם הונחו על-ידי עמדות עוינות לאוכלוסיה הערבית בישראל. מכללות יקומו ושלוחות של אוניברסיטאות מחו"ל יקומו בישראל".
ח"כ ברכה הוסיף, כי "אנחנו רוצים הכרה של המל"ג (מועצה להשכלה גבוהה) במכללה. אולי הם יגידו שרצונם להוציא את הערבים מכל האוניברסיטאות בארץ?".
יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור דווקא תומך בהצעה. "חובתה של ישראל להקים מכללה אקדמית ערבית ואני בטוח שהממשלה תעשה כן ותחזק את הדו קיום. לשמחתי, השרה הנוכחית תומכת בהצעה אך לצערי, בקדנציה הקודמת היתה לנו שרת חינוך שלא ששה לקדם את הדו הקיום. עכשיו נדאג שדעת הממשלה תהיה הדעה הנכונה".
ח"כ דב חנין (חד"ש) תקף את התנגדות חברי הכנסת להקמת המכללה בנצרת. "קדימה ממשיכה להוביל את תהליכי ההינתקות ממעגלים רחבים בחברה הישראלית. זה התחיל עם הרוסים ומגיע אל האזרחים הערבים בארץ".
ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) התייחס גם הוא לנושא. "אין צורך בהקמת מוסד אקדמי באזור ואין צורך בהקמת מוסד רק לערבים בלבד".
כמו כן, אמר כי "הותקפתי ע"י ח"כ ברכה שנשלחתי כדי להתנגד למכללה ערבית. אני חייב להדגיש כי אני חבר בוועדת החינוך ואף אחד לא שלח אותי . אני לא מגיע מאינטרסים צרים אלא אני מחפש צידוק אקדמי להקמת המכללה ואין".
ח"כ נדיה חילו (עבודה) מתנגדת להקמת מכללה לערבים בלבד אך אינה מתנגדת למכללה ערבית הפתוחה לככל מי שמבקש ללמוד בה. "השיטה בישראל מפרידה מגיל צעיר את תכני הלימוד בין המוסדות היהודיים והערבים. אי אפשר להפריד את התכנים עד כיתה י"ב ואחר כך להתעלם מכך. לכן יש הצדקה להקמת המכללה".

תאריך:  27/06/2006   |   עודכן:  27/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך הוחלט בסוף השבוע בהסכם שנחתם בין ההסתדרות ללשכת התיאום של הארגונים הכלכליים    סכום דמי ההבראה בתעריף החדש יעמוד על 318 שקלים ליום הבראה
שלומי דיאז
במשטרה משלימים את ההכנות לפינוי המאחזים הבלתי חוקיים    פיקוד המשטרה הודיע כי למד את לקחי עמונה כחלק מההערכות לפינוי עתידי של ישובים בלתי חוקיים
יהונתן דחוח-הלוי
משפחות האסירים הפלשתינים דורשות מארגוני הטרור לחטוף חיילים ישראלים נוספים    "החייל החטוף הוא הקלף המנצח שיביא לשחרור האסירים"    בכיר ב'פתח' מצטרף לחמאס בדרישה ל"חילופי שבויים" עם ישראל
רונן ליבוביץ
ח"כ רוחמה אברהם אומרת כי הגיעה להסכמה עם שר האוצר על דחיית יישום התקנה בשלושה חודשים
גלית יצחק
כך אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת    עולים חדשים וישראלים החוזרים לארץ יוכלו להביא את כלבם שהוגדר כמסוכן, בתנאי שהכלב יעוקר/יסורס ויוחזק ברשותם במשך שנה וחצי לפחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il