X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העבירו ביקורת נגד ישראל על הסבל שהיא גורמת לתושבי עזה ובעיקר מחו נגד טיסת מטוסי חיל האוויר מעל למעונו של הנשיא הסורי שר החוץ של קטאר: המצב קריטי תנועת האחים המוסלמים בירדן קוראת לאו"ם להתערב מצרים מקיימת שיחות ישירות עם חאלד משעל
▪  ▪  ▪

גורמים ערבים הגיבו בדאגה (יום ה', 29.6.06) למצב המתוח בין הישראלים לפלשתינים, והעבירו ביקורת נגד ישראל על הסבל שהיא גורמת לתושבי עזה ובעיקר מחו נגד מטוסי חיל האויר שטסו מעל למעונו של הנשיא הסורי.
שר החוץ של קטאר כינה את המשבר "מצב קריטי". "אנחנו עלולים שלא להסכים עם סוריה בכל דבר, אבל המעט שאנו יכולים לעשות בנסיבות אלו, הוא לנקוט בעמדה ברורה, ולא (רק) לשוחח", אמר השר, שיח חמאד בן-ג'סאם בן-ג'אבר אל-תאני בערוץ אל-ג'זירה הערבי.
בתוך כך מסרה תנועת האחים המוסלמים בירדן, קבוצת האופוזיציה הגדולה ביותר והחזקה ביותר, כי ישראל פתחה במתקפה בעזה ו"הגיעה לדלת של סוריה בשביל חייל (שבוי ישראלי) אחד בעוד שהערבים, המוסלמים והעולם החופשי שותקים על מעצרם של 10,000 פלשתינים, כולל נשים וילדים". התנועה קראה לאו"ם ללחוץ על ישראל לעצור את ההתקפות.
מצרים מקיימת שיחות ישירות עם מנהיג החמאס, חאלד משעל, אשר נמצא בגלות בסוריה, כדי שיסייע בשחרור האסירים הפלשתינים, כך אמרו גורמים במצרים. עוזר לנשיא הפלשתיני, אבו מאזן, אמר כי אבו מאזן וגורמים מצריים גם כן יצרו קשר עם נשיא סוריה כדי לבקש ממנו לשכנע את משעל, בינתיים ללא הצלחה. מצרים מודאגת מבעיית הפליטים בעזה אשר עלולים לחצות את הגבול למדינה, אם תגביר ישראל את ההתקפות ברצועה. עוזריו של משעל הכחישו כי היה פעיל ישירות בחטיפת החייל הישראלי, אם כי בישראל משוכנעים כי הוא עומד מאחורי ארגונה.
גורם רשמי בחמאס המקורב למשעל סירב להגיב על הדרך שבה צפוי החמאס להגיב אם ישראל תציע את שחרור החייל תמורת הפוליטיקאים שעצרה. נציין, כי במשרד החוץ אמרו, כי מעצר שרי וחברי הפרלמנט הפלשתיני לא נעשה כצעד ענישה או במטרה להחזיקם כקלפי מיקוח אלא על-רקע חברותם בארגון הטרור חמאס. אוסאמה חמדאן, נציג חמאס בלבנון ומקורב למשעל, העריך כי מנהיגי החמאס והממשלה הסורית לא ירתעו בשל מטוסי הקרב של ישראל שטסו מעל לארמון נשיא סוריה.
"האם החיים של החייל השבוי שווים את סבלם של כל האנשים הללו?"

בתוך כך מתמקדים פרשנים באזור בטיסה מעל למעונו של נשיא סוריה ובמשבר בעזה. עבדל בארי אטוואן, עורך של אל-קודס אל-ערבי היוצא לאור בלונדון, כינה את ההתקפה הישראלית והטיסה "סחיטה חסרת תקדים תחת איום". העיתון, אשר דיווח על ניתוק החשמל בעזה, כתב בעמוד הראשי באינטרנט: "האם החיים של החייל השבוי שווים את סבלם של כל האנשים הללו?"
בכווית, עבדול-רחמן אל-אוואדי, לשעבר שר הבריאות והתכנון, אמר לסוכנות הידיעות AP כי הוא דואג כי האלימות, אם תימשך, "תתפשט לכל האזור".
הטיים הירדני בשפה האנגלית הזהיר, במאמר מערכת, מפני "טרגדיה" המחכה לעם הפלשתיני. העיתון האשים את ארה"ב ואת האיחוד האירופי בויתור על החוזק לפשרה" בקונפליקט במזרח-התיכון, בעוד ש"ישראל חופשייה לפעול כפי שהיא רוצה". עוד נכתב, כי "זה מצב חולני".

תאריך:  29/06/2006   |   עודכן:  29/06/2006
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 חגי הדס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
הכנס הראשון של מועצת קדימה, בו ביקשה התנועה להשיק את הליך בניית מוסדות התנועה, נדחה עקב האירועים הביטחוניים    בינתיים עובדים בשיא המרץ על ארגון וביסוס התשתיות
יפעת גדות
התרופה של חברת נוברטיס קיבלה את אישור ארגון המזון והתרופות האמריקני
שלומי דיאז
תושב המקום נורה מטווח קצר    מספר פצועי דקירה באיזור תל אביב והדרום
טל לוי
לראשונה תנפיק הממשלה איגרות חוב צמודות המיועדות לפירעון בעוד 30 שנים    בספטמבר תגייס הממשלה 3 מיליארד שקל
נתן שבע
ההשקה - ערב השקת הגירסה של טבע, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל"    המשמעות - פגיעה אפשרית ברווחים של טבע בתקופת הבלעדיות    לטבע בלעדיות לחצי שנה בשיווק הגירסה הגנרית לתרופה, שמכירותיה מסתכמות ב-3 מיליארד דולר בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il