X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כאלפיים טורקים הפגינו ושרפו את דגל ישראל בקהיר השתתפו אלפים בהפגנות שאירגנו "האחים המוסלמים" צרפת קוראת לישראל לשחרר שרי החמאס
▪  ▪  ▪

כאלפיים מתפללים טורקים, שסיימו את תפילות יום השישי במסגד "בוואזיד" באיסטנבול, התגודדו (שישי, 30.06.06) ברחבה המובילה לשער הגדול של אוניברסיטת איסטנבול, כשהם שורפים דגלי ישראל וצועקים סיסמאות נגד פעולת צה"ל בעזה. הפגנות דומות התקיימו גם במצרים, ירדן ואינדונזיה. בוונצואלה נאם הנשיא, הוגו צ'אבז, ויצא נגד מדיניות ישראל והפגיעה בפלשתינים. אלגי'ריה הגישה נגד ישראל תלונה רשמית למועצת הביטחון, וביוזמתה כונסה מועצת הביטחון לדיון מיוחד.
עם המפגינים באיסטנבול: מאות נשים ברעלות שחורות. אדם שאחז רשמקול רועש הזהיר את ישראל מפני הפיכת שיבעים מיליון המוסלמים בטורקיה לאויביה. "'אינשאללה', תתייצב טורקיה כולה מאחורי הפלשתינים". הקהל השיב בקריאות "אינשאללה". צעירים, בפנים מכוסות צעיפים משובצים כמחווה לאנשי החמאס, שרפו את דגל ישראל, וצעקו לקול תרועות הקהל: "האיסלאם ישלוט בעולם".
סיטואציה מוזרה נוצרה כאשר סטודנטיות הלבושות במכנסיים וחולצות קצרים, יצאו את שערי האוניברסיטה והתערבבו בקהל הנשים המפגינות, הלבושות בבגדים מסורתיים המכסים את הגוף מכף רגל ועד ראש.
שוטרים טורקים הקיפו את הכיכר כשהם מצוידים באמצעים לפיזור הפגנות, אולם למרות הרוחות הסוערות, לא נרשמו תקריות אלימות ולא בוצעו מעצרים.
ראש ממשלת טורקיה, רג'יפ טאייפ ארדואן, דיוווח לתקשורת (ו', 30.06.06) על שיחות שניהל עם הרשות הפלשתיניות במאמץ להביא לסיום המשבר. ארדוגן, הפועל לשמור על יחסי ידידות עם ישראל ועם הרשות הפלשתינית, ספג ביקורת קשה מהמערב בגין הזמנה לביקור רשמי בארצו, ששיגר לבכירי החמאס לאחר זכייתם בבחירות.

אלפי מפגינים נגד ישראל גם בקהיר

בקהיר נערכו מאות שוטרים סביב למסגד אל אזהאר. אלפי מתפללים קיימו צעדת מחאה נגד פעולות צה"ל. המשטרה נמנעה מעימות עם המפגינים אף שמדובר היה באירוע שאורגן ע"י "האחים המוסלמים", אחד היריבים המרכזיים של ממשל מובארק.
הפגנות נערכו במסגדים מרכזיים בערים נוספות במצרים. ההמונים קראו לממשלות האזור לפעול להגנת הפלשתינים. באירוע שבו השתתפו אלפים, קראו לממשלות האזור לפעול להגנת הפלשתינים.

צרפת קוראת לשחרור שרי החמאס ולהשבת החייל

ממשלת צרפת קוראת (ו', 30.06.06) לשחרר את שרי ממשלת החמאס, שעצרה ישראל. לדברי ז'אן בטיסט מטאי, דובר שר החוץ הצרפתי, ארצו חוששת שהידרדרות במצב תביא להתחזקותם של גורמים קיצוניים.
הדובר הוסיף, כי צרפת חוששת מהיחלשותה של הרשות הפלשתינית. בהדגישו את הצורך בנקיטת צעדים לבלימת ההסלמה, ציין מטאי את שחרורם של שמונה שרי ממשלת החמאס ו– 56 אישים נוספים אותם עצרה ישראל.
"שחרור החייל הישראלי – שחטיפתו הציתה את המשבר – יהווה אף הוא צעד חיובי להרגעת השטח".

תאריך:  30/06/2006   |   עודכן:  01/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
ממשלת רוסיה תציע פרס בסך 10 מיליון דולר תמורת מידע שיסייע לתפוס את הרוצחים של ארבעת הדיפלומטים הרוסים בשגרירות המדינה בבגדד
מחלקה ראשונה
"רק אם ישוחררו כל האסירים אפשר יהיה לשחרר את שליט, אם הם לא ישוחררו - נבצע חטיפות נוספות    הנייה: כשמטוסי ה- F-16 בשמיים, צאו לרחובות והשתחוו לאללה
אריאל שמידברג
ראש ממשלת דנמרק פנה אל הפוליטיקאים ואל אנשי ציבור נוספים במדינה, וביקש מהם להימנע מלהזכיר את אלוהים בנאומים או בקמפיינים תעמולתיים    לדבריו, "יש להפחית את כמות ההצהרות הדתיות במרחב הציבורי"
עומר שיקלר
גדודי אל-אקצה פרסמו בצהריים כרוז בו הם טוענים שחטפו חייל ישראלי    בערב חזרו בהם    בישראל בדקו את המידע
אריאל שמידברג
נשיא סין הצהיר כי בקרוב יחל לפעול מנוע חיפוש המסוגל לזהות תכנים בלתי מוסריים, חתרניים או לא חוקיים בבלוגים ובאתרי אינטרנט    אותו מנוע חיפוש מסוגל לבטל את התכנים הבלתי ראויים או להוריד את האתר מהרשת
רשימות נוספות
סנה: תמכנו בהינתקות בגלל שרון  /  עידן יוסף
הנייה: ישראל מנסה להפיל את השלטון  /  עומר שיקלר
תמונות: צה"ל בודק מיגון מרקטות  /  עומר שיקלר
קלישאות שעולות לנו בדמים   /  יורם הורוביץ
חילופי שבויים  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
שוויק בשירות מכונת הגירוש   /  שושי גרינפלד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il