X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
t
גורמים פלשתינים חוששים לחיי הנייה

עבאס: "טרם הגענו למבוי סתום"

קודם לכן אמר אבו מאזן כי "אין עם מי לדבר" בחמאס הפלשתינים: בתוך כמה שעות יתברר לאן נושבת הרוח המצרים זועמים: משעל לא הגיע לקהיר
▪  ▪  ▪

יושב-ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, הבהיר הערב (שבת) כי המגעים לשחרור החייל החטוף, רב"ט גלעד שליט, טרם הגיעו למבוי סתום. הצדדים המעורבים במגעים מטילים את הערמת הקשיים במאמצי התיווך על ח'אלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של החמאס. המצרים זועמים על משעל שלא הגיע לקהיר על אף שזומן לשם.
מוקדם יותר האשים את החמאס באחריות לכישלון מאמצי התיווך בטענה ש"אין עם מי לדבר" שם. אבו מאזן מסר בהודעה שהפיצה לשכתו, כי החייל מוחזק על-ידי הזרוע הצבאית של החמאס, וזו אינה כפופה עתה לראש הממשלה הנייה. בשל זאת, אמר, הנייה אינו יכול להיות אחראי לגורלו של החייל ולא לשחרורו.
דבריו של אבו מאזן הועלו שעות ספורות לאחר שנמסר מידע חלקי בדבר מצבו הרפואי של החייל השבוי. זיאד אבו עין, סגן שר פלשתיני, אמר כי שליט נמצא בין החיים וקיבל טיפול רפואי לאחר שנפצע מירי - שלושה כדורים חדרו לגופו. הוא ציין, כי אין מדובר במידע מוסמך.
הנשיא הפלשתיני קרא לישראל לנהוג באיפוק. "כוח צבאי לא הועיל בעבר ולא יעבוד בעתיד". אבו מאזן קרא לתת זמן נוסף לפתרון המשבר בצורה דיפלומטית "ובטווח הארוך להגיע להסכם שלום".
עם זאת בצד הפלשתיני הביעו חשש ממימוש האיומים להתנקש בחייו של ראש הממשלה, איסמאעיל הנייה. בכלי תקשורת פלשתינים תואר נאומו במסגד בעזה כנאום פרידה.
ביקורו הצפוי של מפקד המודיעין המצרי, עומר סולימאן, נמנע בגלל הקשיים במגעים. הצוות לניהול המשבר שהקימו מוסד הנשיאות של אבו מאזן וממשלת החמאס, בראשות שייח' איסמאעיל הנייה, סיכמו ביניהם רף דרישות גבוה מאוד תמורת שחרור החייל החטוף.
לפי דיווח הבוקר ב'אל-חיאת', סיכמו הפלשתינים ביניהם שתנאי העסקה צריכים לכלול: שחרור האסירים הפלשתינים בשלבים, שחרור שרי החמאס וחברי הפרלמנט מטעם הארגון שנעצרו במבצע המתוקשר ביום רביעי, הפסקת מבצע צה"ל בעזה, הפסקת החיסולים, פתיחת מעברי הגבול מחדש והסרת המצור/הבידוד.
לדברי מקורות פלשתינים, משלחת התיווך המצרית בעזה נמצאת במגעים עם מוסד הנשיאות, הממשלה הפלשתינית, החמאס וחוטפיו של שליט ומנסה להגיע להסכם שישביע את רצון כולם עד סוף היום. אבו מאזן אמר הערב כי השעות הקרובות הן קריטיות במיוחד.

תאריך:  01/07/2006   |   עודכן:  02/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
מערכת Nfc מציגה שש הצעות חוק מעניינות שהונחו על שולחנה של מזכירות הכנסת    אמנם, הדרך עוד ארוכה לאישורם אך תמיד טוב להיות מעודכנים
הילה רפופורט
34,000 עובדים יוכשרו למשימות פינוי תושבים    כ-500 מקלטים ייערכו לקליטת מפונים    להערכת מטאורולוגים צפויה סופה לפקוד את העיר בשנים הקרובות    סופה חזקה תצריך את פינויים של כשלושה מיליון מתושבי העיר
מחלקה ראשונה
כך אמר נשיא ארה"ב בשיחת טלפון עם ראש ממשלת טורקיה    רה"מ פינלנד - הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, קרא גם הוא לשחרור החייל אך במקביל לשחרר גם את בכירי החמאס העצורים
יואב יצחק
במהלך השבת הפציתו תותחי צה"ל אתרים שיגור    מטוסים ומסוקים הפציצו יעדים של החמאס והפת"ח
הילה רפופורט
השימוטו נודע במדיניותו הקשוחה כלפיי ארה"ב    מו"מ קשה שניהל מול האמריקנים ב- 95', בנושא תעשיית כליי הרכב, זיכה אותו באהדת הציבור    כישלון הרפורמות הכלכליות שהנהיג עלה לו באובדן רשות הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il