X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרסם קלטת חדשה, בה הוא קורא למדינות השונות שלא לשתף פעולה עם "הבוגדים והעריקים" התומכים בפעילות הממשל האמריקני
▪  ▪  ▪

אוסאמה בן-לאדן אישר את מינויו של מנהיג תא הארגון בעירק בהודעה שפרסם באינטרנט (שבת, 1.7.06) והזהיר את השיעים מפני שיתוף פעולה עם ארה"ב במלחמתם נגד המורדים הסונים. בהודעת האודיו החמישית שפרסם השנה והשנייה ביומיים האחרונים הזהיר בן-לאדן את המדינות השונות שלא לשלוח כוחות לסומליה, שם השתלטו המיליציות המוסלמיות החמושות על הדרום.
ההודעה פורסמה בשעה שראש הממשלה העירקי, נורי אל-מליכי, שיעי, החל בביקורו האזורי בניסיון לקבל תמיכה מהמדינות הערביות הסוניות לתוכנית הפיוס הלאומית שלו, במסגרתה ייתן חנינה מותנית למורדים, מלבד חברים בארגון אל-קאעידה.
קולו של בן-לאדן, בקלטת שאורכה 19 דקות, נשמע חזק מזה שנשמע בהודעה הקודמת שפורסמה בסוף השבוע (ו') באינטרנט, מה שעשוי להתפש כהתרסה. אמינות ההקלטה טרם אושרה. ההקלטה לוותה בתמונות של בן-לאדן.
בוושינגטון אמר ממשל הנשיא בוש, כי הוא בוחן את הקלטת בניסיון לקבוע האם אכן מדובר בקולו של בן-לאדן. אם אכן כך, "הקלטת מוכיחה שוב כי בן-לאדן ואל-קאעידה ממשיכים להשתמש בתקשורת כדי להצדיק את החזון השחרו שלהם והמלחמה נגד האנושות", כך בהודעת הממשל. "הטרוריסטים הללו לא מציעים שום דבר באידאולוגיה שלהם ובהודעות שלהם מעבר למלחמה עתידית, קולפליקט ואומללות. העם העירקי והקהילה הבינ"ל ימשיכו להגיד לאויביה של האנושות כי החזון השחור שלהם והזוועות הם התערבות בלתי רצויה".
לא ברור באיזה תאריך הוקלטה ההודעה של בן-לאדן ובתמונה גם כן לא צוין תאריך כלשהו, אך הערכות הן כי היא הוכנה אחרי ה- 12 ביוני, אז הודיע הארגון כי אבו חמזה אל-מוהאג'ר הוא מחליפו של ראש תא אל-קאעידה שחוסל. בן-לאדן הביע תמיכה ביורשו של א-זרקאווי ואמר כי "אני מתפלל לאלוהים שיעשה אותו היורש הטוב ביותר (של א-זרקאווי)" וקרא לו לחזק את המאבק כדי להפוך את עירק למרכז הח'ליפות האיסלאמי.
הודעתו של בן-לאדן בשבת קראה גם למנהיגים של אל-קאעידה בעירק לעבוד בשיתוף פעולה עם הקבוצות החמושות הפועלות במדינה ולשמור על חברותם במועצת השורה של המוג'הדין, ארגון המטריה של כמה קבוצות איסלמיות חמושות הפועלות נגד הכוחות האמריקנים בעירק ונגד הממשלה העירקית.
בן-לאדן דיבר גם על העירקים השיעים במדינה והתייחס אליהם, באופן עקיף, כל-"בני הדרום", שם חיים רובם. "אנחנו אומרים שבנים רבים של הדרום אינם יכולים לקחת חלק בפלישה של אמריקה ובנות-בריתה לפלוג'ה, רמדי, בעקובה, מוסול, סמרה... ומצפים כי האזורים שלהם יהיו בטוחים מפני פגיעה", אמר. למנהיגים הפוליטים שלהם קרא "בוגדים" ו"עריקים".
עם זאת, בן-לאדן לא תקף בדבריו את המוסלמים השיעים ולא בירך על מותם. מוקדם יותר הוא אף קרא לא-זרקאווי להימנע מלפגוע בהם. בנוסף, הוא אמר לחברי אל-קאעידה כי הקהילה המסולמית תלויה בהם. "... אל תעזבו את בגדד, אחרת כל הבירות באזור יפלו לידי הצלבנים (האמריקנים)", אמר.
כאמור התייחס בן-לדן בדבריו גם לסומליה, אשר בחלקה הדרומי נטלו המיליציות המוסלמיות החמושות את הפיקוד. לדבריו, בונות המיליציות מדינה איסלאמית בקרן אפריקה. בן-לאדן כינה את ראש הממשלה הזמנית החילונית, עבדאללה יוסוף, "בוגקד" ו"עריק". הוא הזהיר את מנהיגי המדינות השונות, בהן גם האיסלאמיות שבהן, שלא להיות מעורבות בקונפליקט.

תאריך:  02/07/2006   |   עודכן:  02/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מכונית תופת התפוצצה בשוק הומה בסאדר השיעית    ארגון עירקי המכונה 'תומכי העם הסוני', אשר לא היה מוכר עד כה, נטל אחריות לפיגוע
מחלקה ראשונה
דודי ויסמן חנך את הגלריה ע"ש אביו יוסף ויסמן במכון המים בגבעתיים בסוף השבוע    בין אורחי הכבוד היה איש העסקים רון לאודר שהביע עניין בהיסטוריה של המקום וביצירות המוצגות בגלריה החדשה
יפעת גדות
עצה - הפחיתו את המתח בחייכם
יפעת גדות
בספר הלבן הראשון הונחה תשתית למדיניות הנסיגה הבריטית מ"הצהרת בלפור"    העדיפו לשתף פעולה עם הערבים ולא עם היהודים    הבינו שכדי לשמור על סדר ושקט בא"י יש להרגיע את הערבים
איריס פרחי
שתי קשישות הלכו מכות בסאונה לאחר ריב על מגבת    בית המשפט ידון בתיק בחודש הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il