X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התחזיות הקודרות מתממשות פישמן נאלץ למכור עוד ועוד חברות כדי לכסות את ההפסדים הגדולים שנגרמו בגלל ההשקעה הכושלת בלירה הטורקית
▪  ▪  ▪

איש העסקים אליעזר פישמן מוכר 60% ממניות קווי זהב 012 שהוא מחזיק, תמורת 84 מיליון דולר. הרוכשת הינה חברת אינטרנט זהב - הרשומה למסחר בבורסה בישראל ובארה"ב, שבשליטת קבוצת יורוקום. זו האחרונה נשלחת על-ידי משפחת אלוביץ, המשווקת הבלעדית בישראל של נוקיה.
מכירת המניות מבטאת את המצוקה הגדולה אליה נקלע פישמן, שהפסיד כ- 2 מיליארד ש"ח בספקולציה כושלת על הלירה הטורקית. פישמן נלחץ על-ידי הבנקים למכור עוד ועוד נכסים, כדי לכסות את הפערים/ההפסדים הגדולים שנוצרו בין התחייבויותיו לבנקים לבין נכסיו המשועבדים להם.
רכישת קווי זהב מאפשרת ליורוקום להעמיק את פעילותה בשוק הטלפוניה. יורוקום השתתפה בעבר במכרז לרכישת חברת בזק, ואף ניסתה בדרכים שונות להגדיל את חלקה בשוק האינטרנט - נוסף למניותיה (50%) בפורטל MSN. עתה, כאמור, היא רוכשת את קווי זהב 012.
חברת קווי זהב 012, העוסקת בעיקר בשירותי טלפוניה בינלאומיים ואספקת שירותי אינטרנט, מוערכת לצורך עיסקה זו ב- 140 מיליון דולר. החברה נחשבת לאחת הגדולות והמצליחות בתחומה, ועל-כן הצליח פישמן למכור את חלקו בחברה במחיר המותיר בידיו רווח משמעותי.
לחברה הנרכשת כ- 630 אלף לקוחות הרשומים לכלל שירותיה, מהם כ- 190 אלף הרוכשים שירותי אינטרנט. קווי זהב 012 מעריכה שחלקה בשוק הטלפוניה הבינלאומית מגיע לכ- 30%, ובשוק אספקת האינטרנט (בעיקר העסקי) מגיע חלקה ל- 16% מהשוק.
גם לאחר המכירה יוסיף פישמן להחזיק ב- 37% ממניות קווי זהב. כפי שכבר פורסם, פישמן ניהל מו"מ במקביל עם כמה גורמים, ובהם עם שלמה רודב ורוני גת, וגם עם קבוצת אי.די.בי., אך בסופו של דבר הוא העדיף את קבוצת יורוקום - הן בשל הפרמיה הגבוה ביותר שהיא משלמת, והן נוכח הסיכוי לפיתוח החברה במסגרת קבוצת יורוקום (פישמן העדיף קבוצה בעלת מעמד מיוחד בשוק התקשורת, בתקווה שיתרת מניותיו תושבח עם השנים).

תאריך:  02/07/2006   |   עודכן:  02/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
השופט פלאח זאיד, מבית משפט השלום בחיפה, קבע כי נאשם שהתפרע ונשך שוטר במהלך מעצרו יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו    הפרקליטות: היה חולה צהבת והתכוון בנשיכתו להרעיל את השוטרים    פרקליטו של העצור: הוא התנגד לחיפוש בלתי חוקי
גלית יצחק
יותר ממחצית מהמקרים של נהגים שנהרגו בתאונות דרכים תחת השפעת אלכוהול ארעו בסופי שבוע    ד"ר קובי פלג: העלייה התלולה והעקבית מצביעה על מגמה מדאיגה ביותר הנובעת משינוי בתרבות צריכת האלכוהול
מירב לוי
יהיה אחראי על תחום הטיסות הסדירות והפיכתו למוקד הזמנות
מתן פריידין
השופט יוסף שפירא מבית המשפט המחוזי בירושלים, קבע כי רופאת משפחה שלא הפנתה מטופל במשך זמן רב לבדיקת מומחה התרשלה בתפקידה    המטופל אובחן מאוחר יותר כסובל מגידול בראשו בעוד הרופאה קבעה במשך שלוש שנים כי הוא סובל מ"כאבי ראש"
ענבל אביב
כלכלני קבוצת BDI מעריכים, כי צפויה שוב החמרה במספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה    תהילה ינאי: יש להגביר את הסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il