X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כעת דורש הקשיש מבית המשפט פיצוי בגין הנזק שנגרם לדלת
▪  ▪  ▪

אליהו חסון מבת-ים מנוי בחברת סקיולייף, המפעילה מוקד חירום באמצעות לחצן מצוקה. במאי השנה לחצה עוזרת הבית מספר פעמים בטעות על כפתור המצוקה. חסון התנצל, דיווח שהוא בסדר, ולדבריו, הודיע למוקדן שבכוונתו לצאת מהבית.
לטענתו, כששב לביתו כעבור שעה וחצי חשכו עיניו. "מצאתי דלת שבורה ופרוצה ונכנסתי להלם". התברר שחברת סקיולייף הזעיקה מגן דוד אדום ששברו את דלת הבית לאחר שחסון לא השיב לקריאתם.
חסון תבע בחודש שעבר את חברת סקיולייף, מרחוב הרצל בתל אביב, בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר בסכום של 6,310 שקל.
לטענתו, החברה התעלמה משיחתו עם המוקדן. "הסברתי לו שלחצן המצוקה הופעל בטעות, מצבי הבריאותי תקין ואין לי צורך בעזרה ו/או בטיפול כלשהו". חסון האשים את החברה ברשלנות, "היא לא הייתה צריכה לנקוט בפעולה כלשהי".
חסון הוסיף שהחברה סירבה, שלא בצדק, לפצותו בגין הנזק לדלת המוערך ב- 2,000 שקל. חסון דרש בכתב התביעה פיצוי בסך 4,000 שקל בגין עוגמת נפש וכן 310 שקל עלות מגן דוד אדום. "על הנתבעת לפצות אותי עקב אחריותה לפעולות שבוצעו".
בכתב ההגנה טענה חברת סקיולייף שהתובע לא הודיע שבכוונתו לצאת מהבית. "בשעה 11:43 התקבלה קריאת מצוקה נוספת מביתו של התובע. הנתבעת ניסתה ליצור קשר עם התובע ומשפחתו מספר פעמים אך בלא הצלחה".
לטענת הנתבעת, מנוייה חתומים על הצהרה שעל-מנת לאפשר לה להציל חיים ללא שיהוי, היא מזעיקה כוחות הצלה במקרה של קריאת מצוקה, "ונזק שייגרם מפריצת דלת הדירה הינו באחריות המנוי".
לדבריה, לאחר שהתקבלה קריאת מצוקה מביתו של התובע והוא לא ענה לטלפון, "נקטנו באמצעי הזהירות המתבקשים להצלת חייו והזעקנו מגן דוד אדום. כוחות ההצלה שמגיעים למקום האירוע, מפעילים שיקול דעת ובמקרה הצורך פורצים את דלת הבית על-מנת להציל חיים".
הנתבעת הדגישה שהזעיקה את מד"א לאחר שחששה לחייו של התובע. "בכל מקרה בו אין תשובה מביתו של המנוי, הנתבעת מזמינה כוחות הצלה ואינה מתמהמהת. כל שיהוי עלול לעלות בחיי אדם ואיננו מפקירים את מנויינו".
לטענתה, מרגע הקריאה למד"א הפעולות שנעשו היו בהתאם לשיקולי מד"א והחלטתו, "ללא פיקוח או אחריות מצידנו. במקום להכיר תודה על שירות מסור, שבמקרים דומים הציל חיי אדם, בחר התובע להגיש תביעה ולבוא בדרישות בלתי מבוססות ובניגוד להסכם".
כאמור בית המשפט ידון בתיק בחודש הבא.

תאריך:  02/07/2006   |   עודכן:  03/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
משרד המשפטים פרסם תזכיר הצעת חוק שתכליתה לתקן את חוק עבודות שירות    בין התיקונים: הטלת הוצאות הנסיעה על המעסיק, הוספת עילה להפסקה מנהלית של עבודות השירות והוספת עילת מעצר כלפי נידון שהופסקה עבודת השירות שלו
גלית יצחק
מרכז שניידר הודיע, כי מדי שבוע מופנים ילד אחד או שניים עקב סיבוכים שלאחר ברית המילה    ממוצע של שבעה סיבוכים בעקבות ברית מילה בחודש
הדר פרבר
גם אמש השיגור נדחה השיגור בשל תנאי מזג אוויר    שני מנהלים בסוכנות החלל הזהירו, כי חלקים מקצף הבידוד המכסים את מיכל הדלק המוצמד למעבורת החלל יתנתקו ויפגעו בגוף המעבורת
יואב יצחק
התחזיות הקודרות מתממשות    פישמן נאלץ למכור עוד ועוד חברות כדי לכסות את ההפסדים הגדולים שנגרמו בגלל ההשקעה הכושלת בלירה הטורקית
מתן פריידין
השופט פלאח זאיד, מבית משפט השלום בחיפה, קבע כי נאשם שהתפרע ונשך שוטר במהלך מעצרו יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו    הפרקליטות: היה חולה צהבת והתכוון בנשיכתו להרעיל את השוטרים    פרקליטו של העצור: הוא התנגד לחיפוש בלתי חוקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il