X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הממשלה אישרה בישיבתה השבועית את טיוטת חוק האתיקה לשופטים לפי החוק יקבעו כללי אתיקה בידי נשיא בית המשפט העליון בצוותא עם שר המשפטים נשיא בית המשפט העליון השופט אהרן ברק סיכם עם השר רמון כי הכללים יגובשו בטרם פרישתו של ברק בספטמבר הקרוב
▪  ▪  ▪
ברק, סיכום מוקדם עם רמון

    עו"ד יוסי דר
כללי אתיקה לשופטים? הצחקתם אותנו

   מתן פריידין
הצעת חוק: כללי אתיקה לשופטים

הממשלה, החליטה בישיבתה השבועית (א', 2.7.06), לאשר עקרונית את טיוטת חוק בתי המשפט כללי אתיקה והסמיכה את ועדת השרים לענייני חקיקה ואכיפת החוק לאשר, על דעתה, את הנוסח הסופי של הצעת החוק לשם הגשה מיידית לכנסת.
בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, כי נושא משרה שיפוטית מחזיק בכהותנו בנאמנות עבור כלל הציבור. תנאי מוקדם ליכולתו לשמש בכהותנו הוא אמון הציבור במערכת השיפוטית. אשר על כן, נדרש השופט לרמה גבוהה של מידות אישיות, נורמות התנהגות וטוהר מידות.
הנסיבות שזירזו את ניסוח הצעת החוק בידי משרד המשפטים, היו בין היתר, הפרשיות המביכות שנחשפו בשנה האחרונה וגילו שפל חסר תקדים בתחום טוהר המידות של השופטים. בין היתר, נחשפה פרשיית זיוף הפרוטוקלים בידי השופטת הילה כהן ופרשת השופטת אלון-לאופר.
אולם, למרבה הפלא, אין בחוק עד עתה, כללי אתיקה המחייבים את היושבים על כס המשפט. בשנת 1993 פרסם נשיא ביהמ"ש העליון דאז, השופט מאיר שמגר, את הקוד האתי של השופטים, אולם, קוד זה הינו חסר שיניים שכן אין לו לאור הפסיקה כל מעמד חוקי מחייב.
גורם נוסף שהוביל לחקיקת החוק דווקא בתזמון הנוכחי, הוא פרישתו הצפויה של נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק. ברק, המכהן בבית המשפט העליון משנת 1978 מעוניין לשמור על מידת השפעתו שאין להפריז בחשיבותה וחפץ כעת, להשפיע גם על כללי האתיקה שינחו את השופטים לאחר לכתו - בתום 28 שנות כהונה על כס המשפט.
ברק, הגיע לסיכום מוקדם עם שר המשפטים, חיים רמון לפיו, תזורז הכנת הצעת חוק האתיקה כך שהכללים ינוסחו בתיאום עמו ועוד בטרם מועד פרישתו.
החוק המוצע, קובע, כי נשיא בית המשפט העליון, בצוותא עם שר המשפטים יגבש כללי אתיקה שיחולו על שופטים ורשמים, לרבות אלו שסיימו את תפקידם. בנוסף, תוקם ועדת אתיקה שבה יהיו חמישה חברים לפי ההרכב הבא: שופט מביהמ"ש העליון, שופט מחוזי, שופט שלום, שופט מביה"ד לעבודה, ונציג תלונות הציבור על שופטים.
הוועדה, תיתן חוות דעת בענייני אתיקה של שופטים, כאשר היא תדון לפי פניה של שופט בעניין שנוגע אליו, או בעניין כללי לפי פניית נשיא ביהמ"ש העליון, או שר המשפטים.
בנוסף, כללי האתיקה שייקבעו והחלטות ועדת האתיקה יקבלו משנה תוקף, שכן לפי ההצעה, הפרה של הכללים או של החלטות הוועדה יהווה בסיס להגשת קובלנה משמעתית נגד שופט שיעשה כן, כאשר הכוונה היא להימנע מהסצנריו המביך של מחול שדים משפטי ותקשורתי בכל פרשה שבה יימצא שופט שמעד או סרח.

תאריך:  02/07/2006   |   עודכן:  02/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
כל מוסדות החינוך ימוגנו ויבנו בהם מרחבים מוגנים אשר יותאמו לגילאי התלמידים    עלות הפרויקט 75 מיליון ש"ח
מתן פריידין
היועץ המשפטי לממשלה, מזוז, ערך אחר-הצהריים שימוע ל"אלוף המינויים" ח"כ צחי הנגבי    הנגבי עצמו נעדר מהשימוע, שנערך בנוכחות עורך דינו יעקב וינרוט
אלעזר לוין
עמדה לשלם לב. יאיר 133.5 מיליון שקל    ב. יאיר לא דיווחה לבורסה על הפסקת המו"מ
עומר שיקלר
ראשי מערכת הביטחון הציגו בפני הממשלה סקירה בטיחונית על המתרחש    רא"ל חלוץ: לא תומך בשיחרור אסירים    ראש אמ"ן: התיווך המצרי לא נושא פירות
שלומי דיאז
בימ"ש הורה לשחרר היום 5 מהעצורים    שניים נוספים שוחררו בשבוע שעבר    החשודים: "זה בגלל שאין ראיות"    המשטרה: החקירה נמשכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il