X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד חיים סמט ועודד שטיין; נשיא האיגוד, דני גילרמן: הימנעות הנגיד מהפעלת סמכותו - אותה הוא מנמק בעיצומי עובדי בנק ישראל - מכוונת להחזיק את המשק הישראלי כבן ערובה
▪  ▪  ▪

איגוד לישכות המסחר עתר היום (10.5.01) לבית המשפט העליון כנגד נגיד בנק ישראל ד"ר דוד קליין, בבקשה לכפות על הנגיד לקבוע לאלתר את שיעור הריבית במשק לחודש מאי 2001.
לעתירה הוגש תצהיר עליו חתום נשיא איגוד לשכות המסחר, דני גילרמן. לטענתו, "הימנעות הנגיד מלהפעיל את הסמכות שהוענקה לו בדין - להגשים את יעדי הממשלה בקביעת המדיניות המוניטרית במשק, מכוונת להחזיק את המשק הישראלי בן ערובה בסכסוך עבודה בבנק ישראל. הנגיד מנמק בכלי התקשורת את מחדלו המתמשך בחוסר נתונים וזורה בכך חול בעיני הציבור", טוען גילרמן.
העתירה הוגשה על-ידי עוה"ד חיים סמט ועודד שטייף ממשרד עו"ד סמט, שטיינמץ, הרינג ושות'.
בעתירה מציין האיגוד, כי לקביעת שיעור הריבית במשק חשיבות רבה למשק כולו: "לכל שינוי בשיעור הריבית המוניטרית השפעה מיידית על עלות האשראי לפרטים ולחברות, על אפשרויות הצמיחה במשק, החזרי הלוואות, משכנתאות ועוד. העלות המשקית ללווים, בכל שבוע בו ניתן היה להפחית את הריבית המוניטרית ולא נעשה כך, נאמדת בכ-20 מיליון ש"ח", נטען בעתירה.
גילרמן מאשים את הנגיד קליין בהנמקות בלתי ענייניות. הנגיד מנמק את אי קביעת שיעור הריבית לחודש מאי, בעיצומים שנוקטים עובדי בנק ישראל כבר שלושה חודשים - המונעים ממנו מידע חיוני הדרוש לצורך קביעת הריבית. ואולם, נטען בעתירה, מהודעות לתקשורת של ועד העובדים ושל בכירים בבנק ישראל עולה, כי הם אינם מכשילים "קבלת החלטה מושכלת בדבר שיעור הריבית, והימנעותו של הנגיד מלקבל החלטה כזאת, מקורה במניעים זרים לחלוטין השמורים עימו".
בעתירה נטען עוד, גירסת קליין, כאילו אין בידיו כלים די הצורך כדי לקבוע את שיעור הריבית החדש, אינה מתיישבת עם הודעתו מיום 2.5.01, שבה נמסר על פגישת הנגיד והפורום המוניטרי הבכיר בבנק ישראל עם המשלחת השנתית של קרן המטבע הבינלאומית - שהגיעה לביקור שנתי בישראל לצורך הכנת דוח כלכלי על המשק הישראלי.
בהודעה האמורה נמסר, כי הנגיד קליין סקר בפני המשלחת את עיקרי המדיניות הכלכלית, ונציגי המחלקות בבנק ישראל סקרו בפני המשלחת את ההתפתחויות המוניטריות הריאליות בתקופה האחרונה. על כך נטען בעתירה: "אם יכול היה הנגיד לספק למשלחת קרן המטבע הבינלאומית נתונים נכונים באותם הנושאים המתווים את המדיניות המוניטרית במשק, וראשי המחלקות בבנק ישראל סקרו במפגש נושאים מהותיים אלה - מובן הדבר שנתונים אלה זמינים בידי הנגיד, ויש בידו לקבלם לצורך מילוי תפקידו לפי דין, ובכלל זה קביעת שיעור הריבית המוניטרית".

תאריך:  10/05/2001   |   עודכן:  10/05/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
המפרקים - עורכי הדין חיים רבינוביץ ויצחק מירון, עומדים לתבוע את הדירקטורים ואת היועצים המקצועיים שגרמו
לטענתם נזק כספי לחברת קווי אשראי (שהתמוטטה)
יואב יצחק
הפרקליטות מביעה צערה על פרסומים חסרי שחר כנגד השופט עודד אל-יגון (שזיכה את קהלני); מסרה עוד: "בערעור אין כדי לגרוע מזכויותיו הרבות של מר קהלני כלוחם בצה"ל ובשרות מדינת ישראל"
יואב יצחק
שר המשפטים לשעבר יוסי ביילין נפגש הבוקר עם ערפאת; מוסי רז, ענת מאור, אבשלום וילן, חוסניה ג'בארה יצאו לפגישה עם ערפאת ולסיור בשטחי הרצועה
יואב יצחק
כך קובעת חברת דן אנד-ברדסטריט, בסקר שערכה; בחודש אפריל פיגרו %17.9 מהחברות בתשלומים לספקים, לעומת %13.8 בחודש מרס
גיל איל
כך עולה מסקר של איגוד לשכות המסחר; ירידה חדה מורגשת בתחום הנדל"ן העיסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il