X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרקליטות המדינה הודיעה כי תאפשר לחברי הפרלמנט הפלשתיני מהחמאס, להיפגש עם עורכי דינם ההודעה נמסרה בעקבות בג"צ שהגיש ארגון עדאללה בעניין
▪  ▪  ▪

פרקליטות המדינה הודיעה, כי בכוונתה לאפשר לחברי הפרלמנט הפלשתיני מהחמאס הכלואים בישראל להיפגש עם עורכי דינם. הודעת הפרקליטות נמסרה בעקבות עתירה שהגיש ארגון עדאללה לבג"צ בנושא.
כזכור, במסגרת הניסיונות להחזיר הביתה את החייל החטוף, גלעד שליט, יצא צה"ל (ה', 29.6) למבצע מעצרים חסר תקדים ביהודה ושומרון ומזרח ירושלים. במבצע, נעצרו כ-60 אנשי חמאס בהם בכירים בממשלה הפלשתינית, חברי פרלמנט מטעם החמאס ובכירים נוספים. סה"כ נעצרו 8 שרים ו-30 חברי פרלמנט, שהועברו כולם לכלא עופר ליד ירושלים.
בין העצורים, שר האוצר עומאר - עבד אל-ראזק, שר השיכון - פאחרי תורכמאן, שר האסירים - וואספי כבהא וחבר הפרלמנט מוחמד ("הג'ינג'י") אבו-טיר. מיום מעצרם ועד עתה לא ניתנה לעצורי החמאס הזכות להיפגש עם עורכי דינם ועל כך עתר ארגון עדאללה לבג"צ.
בעתירת הארגון נטען כי "הדרת רגליהם של עורכי הדין מבתי הכלא, משמעה שימתם של האסירים והעצורים בתנאי בידוד מוחלט המנתק אותם שלא כדין מעולם החיצון. בידודו של העציר והעצור מכל קשר עם העולם החיצוני עלול להגביר את הסיכון לחשיפתו לעינויים וליחס משפיל".
זוהי אינה הפעולה היחידה שנוקטים ערבים אזרחי ישראל למען עצורי החמאס. מוקדם יותר (ב', 3.7.06) ערכו חברי הכנסת איברהים צרצור ועבאס זקור (רע"מ-תע"ל) סיור בבתי משפחותיהם של חברי הפרלמנט הפלשתינים מטעם החמאס, שנעצרו על-ידי ישראל, כאשר הביקור נועד לדבריהם "לחזק את המשפחות". כמו כן, השתתפו השניים בהפגנה מול מחנה עופר, שם עצורים חברי הפרלמנט הפלשתיני.
כעת כאמור, לאור הודעת הפרקליטות על הסכמתה לתת לעצורי החמאס להיפגש עם עורכי דינם, מתייתרת לכאורה עתירת עדאללה.
יצויין, כי לאור האפשרות כי לפחות חלק מהעצורים יואשמו בעבירות על חוק איסור מימון טרור, ובעבירות על הפקודה למניעת טרור, הרי שבפני הפרקליטות עומדת אפשרות חוקית לעכב את פגישתם של עצורים אלה עם עו"ד, לפחות למשך עשרה ימים, כאשר אם יבוקש צו מבית המשפט המחוזי ניתן אף יהיה לעכב את המפגש עד למשך 21 יום.

תאריך:  04/07/2006   |   עודכן:  04/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
מי תזכה להיות "עיר ערוץ הילדים" של כל הזמנים?    מנחי ערוץ הילדים מארחים את כוכבי "השמיניה"/"ראש גדול"    הכניסה חינם
ענבל אביב
עוד עולה ממסקנות הוועדה שבדקה את התנהלות חברת החשמל בימים שבהם בוצעו הפסקות יזומות: התנהלות מנכ"ל החברה לא תאמה את מצב החירום
איריס פרחי
תביעה נגד חברת נסיעות: "המדריך היה עצבני, עסוק בקניות ודיבר על כוכבים ועצים"    החברה: "לא מתקיימים יחסי עובד מעביד עם המדריך"
מוטי בסוק
סכומי העתק שהתגלגלו בתלושיהם של עובדי בנק ישראל כבר כיכבו בכותרות לא פעם    עתה מתברר כי רבים מהם זכו גם למענקי פרישה שמנים, לתשלומי פנסיה ומשכורת ששולמו במקביל ולהטבות חלומיות אחרות    כך למשל השכר של כלכלן בכיר ב-2003 בגיל 62 לצורכי פנסיה היה כמעט 51 אלף שקל    עם חישוב של 70% לפנסיה תהיה הגמלה של הכלכלן הבכיר, 35 אלף שקל    תחקיר TheMarker חושף עוד נדבך במדפסת הכסף המשומנת של הבנק המרכזי
מתן פריידין
בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה ושלח קטין, שתקף עוברי אורח באמצעות בקבוק - בכדי לשדוד מכשיר פלאפון, לרצות 14 חודשי מאסר בפועל    הקטין ירצה גם 10 חודשי מאסר על-תנאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il