חשיפתו של האאוטלנדר החדש יוצרת מצב מוזר ומעניין כאחד משום שביפן כבר נמכר הדור החדש של האאוטלנדר מזה מספר חודשים ובשוק הצפון אמריקני הושק הדגם החדש במהלך חודש אפריל ועכשיו הגיע תורה של אירופה. אבל, תחת להציג את הרכב "ולגמור את הסיפור" בחרה מיצובישי להציג את הדור האירופאי הבא בתערוכת פריז (ספטמבר הקרוב) כרכב קונספט ממנו ייגזר הרכב האמיתי מספר חודשים אח"כ.
מבולבלים? אתם לא לבד. אבל זה בדיוק המצב ובתערוכת פריז המתקרבת אלינו תוצג כאמור הגרסה האירופאית של הדור החדש. מהתבוננות בתמונות ניתן להתרשם בוודאות מצורתה הסופית של המכונית (למעט שינויים קלים) שמציגה צורה שונה מעט מהדגם המשווק ביפן וצפון אמריקה.
כך לדוגמה החרטום עגול יותר והגריל מפוצל ולא אחיד כמו באחיו היפני/אמריקני. האאוטלנדר החדש עושה שימוש בפלטפורמה חדשה מבית מיצובישי האמורה לשמש גם את הלאנסר החדשה. שינוי גדול שנרשם לעומת הדגם הנוכחי הוא הצמיחה בממדים - 464 ס"מ אורך (צמיחה של 10 ס"מ) ו- 267 ס"מ בסיס גלגלים (צמיחה של חמישה ס"מ).
יחידת ההנעה שתשמש את הרכב היא מנוע טורבו-דיזל בנפח שני ליטרים (140 כ"ס) המגיע באדיבות... פולקסוואגן. אותו מנוע בדיוק משרת כבר תחת מכסה המנוע של הגרנדיס. איזו תיבה משודכת למנוע? ובכן הגרסה היפנית (עם מנוע בנזין 2.4 ליטרים) משודכת לגיר רציף והגרסה האמריקנית (עם מנוע שלושה ליטרים) משודכת לתיבה אוטומטית.
ומתי יהפוך רכב הקונספט לסדרתי? לדברי מיצובישי ההשקה של הרכב הסדרתי תתרחש במהלך הרבעון הראשון של שנת 2007 ואלינו תגיע המכונית לאחר שידוכה לתיבה האוטומטית מתי שהוא במהלך שנת 2007.