X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כתב Nfc הצטרף לפעולה סמויה של המשטרה הצבאית לאיתור חיילים העולים על טרמפים צה"ל פתח במוצ"ש במבצע רחב היקף חיילים רבים ממשיכים לנוע בטרמפים למרות הפקודות
▪  ▪  ▪
טרמפ לגן עדן
עידן יוסף
על אנשים רעים באמצע הדרך, שבמקום לפתוח דלתות מכוניותיהם לטרמפיסטים הניצלים בשמש, בוחרים לתקוף אותם ואף להוציא נגדם פסקי הלכה
לרשימה המלאה

עומר שיקלר
המשטרה הצבאית "חוטפת" חיילים בטרמפים

למרות ההתרעות הרבות על כוונת ארגוני הטרור להמשיך ולחטוף חיילים ואזרחים ישראלים ורבים, ממשיכים לנוע בטרמפים. כחלק מהניסיון להתמודד ולמגר את התופעה החלה המשטרה הצבאית במוצ"ש במבצע רחב היקף בו ניידות סמויות "מנסים לחטוף" את החיילים.
כתב Nfc הצטרף לאחד הסיורים של המשטרה הצבאית כדי לראות מקרוב את הפעולה. במסגרת המבצע יוצאים מספר כלי רכב מוסווים, כאשר ברכב הראשון יושבים בלשים הלבושים בלבוש אזרחי, ובהמשך כלי רכב "עוקבים" בהם שוטרים צבאיים במדים.
יצאנו לסיור לאורך כביש מספר 5 לעבר לכיוון מזרח. קצין המשטרה הצבאית הסביר כי במערכת הביטחון מתמקדים בצירים המובילים לשטחי הרשות הפלשתינית, צירים בהם ניתן לחטוף חייל ובנסיעה יחסית קצרה להעלם עימו בכפרי ובערי הפלשתינים.
בעקבות התרעות רבות ואיומים לחטיפת חיילים, הורה המטכ"ל להגביר את האכיפה וכן את פעולות ההסברה. "אנו משקיעים מאמצים רבים בנושא. המבצעים מתנהלים גם בשוטף, אך עתה מתקיים מבצע מיוחד לאור ההתרעות ואירועי הימים האחרונים", הסביר הקצין.
"המטרה של המבצעים אינה 'לפתות' את החיילים. המטרה היא לבצע אכיפה, הסברה והרתעה", הוא אומר, ומציין: "אנחנו מקווים שבראשם של חיילים המעוניינים לתפוס טרמפים תהדהד המחשבה שהם יכולים להיחטף על-ידי מחבלים".
כל חייל, אשר נתפס עולה על טרמפ או על הרכב המוסווה של המשטרה הצבאית, מקבל בו במקום דוח שוטר, המחייב משפט על-ידי קצין בדרגת תת-אלוף. בצה"ל רואים בחומרה מקרים שכאלו ולכן החליטו להחמיר את הענישה.
לאחר נסיעת מה בה לא זוהו חיילים בטרמפיאדות בשל שעת הצהריים, הוחלט לשנות כיוון ולנסוע לעבר איזור גלילות בו מרוכזים מספר בסיסים. לאורך הדרך נראו אזרחים רבים העוצרים טרמפים, אך לא נראו חיילים.
בסיבוב ראשון ושני במתחם לא ניצפו חיילים עוצרים טרמפים, אך בסיבוב נוסף זוהו שני חיילים העומדים לעלות על רכב אזרחי ובו אדם לבוש בגדים אזרחיים. מפקד הפעולה הורה לרכב הראשון לעצור לפני הרכב עליו עולים החיילים ולמנוע את עלייתם על הטרמפ.
החיילים, שנקראו שלא להיכנס לרכב, נראו מופתעים ומבולבלים וניסו להסביר כי מדובר ברכב צבאי. מפקד הפעולה ציין, כי אין כל סממנים לכך שמדובר ברכב צבאי והחיילים נדרשו למסור את כרטיסי החוגר שלהם לשוטרים הצבאיים.
מפקד הפעולה הסביר לחיילים כי נלכדו על-ידי המשטרה הצבאית וכי הם עוברים על פקודות מטכ"ל. החיילים לא ניסו לטעון כי אינם מכירים את הפקודה אך ניסו לדבר על לבו. המפקד הדגיש בפניהם כי מדובר בפקודה חשובה, וכי אינו מתכוון לוותר בנושא.
באותו הזמן עבר חייל אחר בקרבת המקום, צפה במתרחש, התרחק כ-100 מטרים, והחליט לנסות שם את מזלו בעצירת טרמפים. הבלשים נקראו לעקוב אחריו, ומשנראה מרים את אצבעו ומסמן לכלי רכב שונים לעצור לטרמפ, עוכב גם הוא על-ידי השוטרים ו"זכה" לקבל דוח.
"הם מודעים שאסור לעלות על טרמפים אבל בכל זאת מסתכנים", סיכם קצין המשטרה הצבאית, והוסיף כי למרות ההתרעות ולמרות שהחיילים יודעים כי מתקיימת פעילות של משטרה צבאית הם ממשיכים להסתכן ולעצור טרמפים.

תאריך:  04/07/2006   |   עודכן:  04/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל בן יוסף
תחת הגדרה של אאוטלנדר קונספט הציגה חברת מיצובישי מציגה את מחליפו של האאוטלנדר, כרגע כגרסת קונספט    הרכב "האמיתי", המיועד לשוק האירופאי, צפוי בעוד מספר חודשים
מתן פריידין
חברת צ'רלטון המחזיקה בזכויות לשידור משחקי המונדיאל הגישה תביעה בסך 60 אלף שקלים נגד "קפה הברווז" מת"א ששידר את המשחקים באופן פומבי    צ'רלטון: הקרנת המשחקים מהוה הפרת זכויות יוצרים
רונן ליבוביץ
דיון מרגש במליאת הכנסת במליאת 30 שנה למבצע יהונתן    ח"כ נתניהו: "עד יומי האחרון אשא בליבי את רישום עוז רוחו וגבורתו של יוני"    ח"כ איתם: "המחיר והתוצאה בכפיפה קרובה ומיידית"
ברוך לוי
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני: לא נאפשר ניסיונות להפרת השביתה. הנהלת הבנק פעלה נגד החוק, כאשר הכינה בשבועות האחרונים מערך הכשרת עובדי חוץ לצורכי שבירת שביתה
ברוך לוי
לשכת המסחר תל אביב מבקשת להוציא צו מניעה נגד מכרז מכבי שירותי בריאות לאספקת שירותי כוח אדם    טוענת: יש לבטל תנאי סף תקדימי, המונע ממרבית חברות כוח האדם מלהשתתף במכרז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il