X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אירן ממשיכה "לעשות שרירים" מול המערב ממשלת אירן דוחה את קריאות המערב להשיב לתוכנית התמריצים עד ה-12 ביולי, וטוענת כי היא אינה מתכוונת להשיב עד אמצע אוגוסט
▪  ▪  ▪

ממשלת אירן דוחה (יום ג', 4.7.06) את קריאתן של מדינות המערב הדורשות תשובה מהירה באשר לשאלה: האם תסכים אירן להפסיק את העשרת האורניום כדרישת מועצת הביטחון, בתמורה לחבילת הטבות המוצעת לה. אירן חזרה והדגישה, כי היא תשיב להצעת המערב באופן רשמי רק באמצע חודש אוגוסט, ולא לפני כן. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
שר החוץ של אירן, מנושר מותאקי, אמר כי אירן לוקחת לעצמה את הזמן על-מנת לשקול, ברגישות מלאה, את ההצעה שקיבלה, באם היא תשיב באופן רשמי.
ממשלות רוסיה וסין (שתיים מתוך חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם), אשר בינתיים מתנגדות להטלת סנקציות על טהרן אם זו לא תיענה בחיוב להצעה, דרשו מהנשיא אחמדינג'אד להשיב במהרה. למרות זאת, נשיא אירן לא ממהר ואומר פעם אחר פעם כי מדינתו תשיב רק בחודש הבא, ומתעלם מן האשמות שמושמעות נגד מדינתו.
שר החוץ מותאקי אמר, כי התאריך אותו קבעה ממשלת בריטניה בו היא מתכוונת להשיב להצעה, אינו נתון לשינוי כלשהו: "המדינה המוסלמית אירן לא תשנה את התאריך שקבעה. התאריך שקבענו (אמצע אוגוסט) נקבע לאחר חשיבה רבה על הזמן שייקח לנו לשקול ברצינות את הצעת המערב, ועל-כן, הוא לא נתון לשינוי", אמר מותאקי.
מותאקי רמז כי אירן צפויה לקיים משא-ומתן באשר לסעיפים מסוימים בהצעת המערב עוד בטרם היא תשיב רשמית: "מה שעשוי לקרות לפני התאריך שקבענו הן שיחות בין אירן לבין האיחוד האירופי ומדינות נוספות אשר עסקו בעיצובה של חבילת ההטבות".
שר החוץ אמר את הדברים יממה בלבד לפני הפגישה בין אירן לבין נציגים מן האיחוד האירופי, אשר צפויה להתקיים בבריסל, בירת בלגיה, ובה האירופים יבהירו לנשיא אחמדינג'אד כי הזמן המוקצב לו הולך ואוזל, היות ומעצמות המערב הצהירו אתמול כי קבעו אולטימטום לתשובה הרשמית לאירן וכי הן מוכנות לחכות עד ה-12 ביולי בלבד.
ביום ד' (5.7.06) ייפגשו הממונה על קשרי החוץ באיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, עם המתווך בסוגיית הגרעין האירני, עלי לאריחני. פגישה זו תהיה הראשונה מאז המערב הציע את תוכנית ההטבות לממשלת אירן באמצעות המתווך ב-6 ביוני האחרון. לאריחני אמר, ימים ספורים לאחר הגשת ההצעה, כי התוכנית מהווה "צעד חיובי" לקראת פיתרון המשבר, אולם הבהיר כי יש לקיים מגעים על-מנת להתגבר על הקשיים בין הצדדים.
חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם מעוניינות בכך שאירן תשיב להצעה עד ה-12 ביולי, היות ונציגי שמונת המדינות המפותחות ייפגשו בין ה-15 ל-17 ביולי ברוסיה, וברצונן להמשיך את הדיונים בסוגיית הגרעין האירני לאחר שזו תשיב רשמית להצעה.
לאריחני אמר בראיון טלוויזיוני, כי הממשלה האירנית, יחד עם מומחים רבים, שוקלת ברצינות רבה את הצעת המערב, ובודקת סעיפים מסוימים בטרם היא תשיב. לאריחני הוסיף: "איננו סבורים כי הפסקה כללית של העשרת האורניום היא חלק מהצעה הגיונית".

תאריך:  04/07/2006   |   עודכן:  04/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הרקטה גרמה נזקים אך אין כל נפגעים    המשטרה מעריכה כי מדובר ברקטת קסאם ולא בקטיושה    פעילות צה"ל נמשכת בשטחי עזה ויהודה ושומרון
מתן פריידין
קיבוץ רמות מנשה ישלם 50 אלף שקלים פיצוי ליצחק מזרחי בגלל שלא הוכנס למועדון "טרמינל" שבשטח הקיבוץ וזאת בשל צבע עורו הכהה    השופטת: פגיעה אנושה בזכות השוויון
עידן יוסף
במכתב ששיגר לשרה יולי תמיר תובע נהרי להסיר את ההומוסקסואליות מתוכנית הלימודים ומאתר המשרד    הוא התרעם על כך שהתוכנית פורסמה שלא על-דעת ההורים ובהתאמה למועדים שמציינת הקהילה הגאה
שלומי דיאז
ינסו לשכנע לשנות את סעיף האשמה    עו"ד דורי קלגסבלד צירף את עו"ד אילן סופר לרשימת פרקליטיו
עידן יוסף
בשל חוב של עיריית קריית שמונה לחברת מקורות צפויים התושבים למחסור חריף במים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il