X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
"מדוע מגבילים את זכויותיהם כבני אדם?"

מערכת הביטחון: צווי הגבלה - הליך מניעתי

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת דנה בהחלטת שר הביטחון לאשר עשרות צווי הגבלה לאזרחים ביהודה ושומרון לפי בקשתו של ח"כ אריאל נציג הפרקליטות: "קיימת כוונה לחלק כעשרה צווי הגבלה נוספים"
▪  ▪  ▪

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת התכנסה היום (ד' 5.7.06) לדיון בהחלטת שר הביטחון לאשר עשרות צווי הגבלה לאזרחים ביהודה ושומרון. נציגי סיעת איחוד לאומי - מפד"ל תקפו את החלטה. נציגי הצבא טענו כי ההחלטה לחלק את הצווים היא מניעתית בלבד.
"לא אנושי, לא מוסרי"
יוזם הדיון, יו"ר סיעת איחוד לאומי - מפד"ל, ח"כ אורי אריאל, אמר כבר בפתיחתו כי "אם יש חשדות כנגד האנשים הללו שישפטו אותם, מדוע מגבילים את זכויותיהם הבסיסיות כבני אדם".
לדבריו, "זה לא אנושי, לא מוסרי ולא דמוקרטי ואין שום היגיון משפטי בכך". ח"כ אריאל שאל "אם ירצו להישפט האם תסכימו לשפוט אותם?"
ח"כ יצחק לוי, גם הוא חבר סיעת האיחוד לאומי - מפד"ל אמר כי "יש לצווים השלכות של פגיעה בפרנסה וחינוך ילדים". בנוסף, טוענים חברי הכנסת מהסיעה כי "מדובר בגירוש ולא בהגבלה. כמעט כל מקבלי הצו הינם תושבי יו"ש אשר כל חייהם, השכלתם, ותרבותם קשורים לאזור זה. משמעות ההגבלה היא בעצם הגליית האדם מחבריו, ממשפחתו, מעיסוקו ומכל סביבת חייו".
"מעורבות גם בפעילות עויינת נגד כוחות הביטחון הישראלים"
אורית סטרוק, יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, אמרה כי "היא מעולם לא ראתה תושבים ערבים שקיבלו הגבלה למקום שעשויים להתקרב וליידות. מה מקור ההשוואה בין ערבים החשודים בפח"ע שמקבלים צווי הגבלה, לבין עבירות רכוש". נציגי צה"ל שהשתתפו בדיון אמרו כי "לצו יש משמעות לא רק מניעתית אלא גם ענישתית כאשר ההבחנה האם לחלק את הצווים היא מניעתית בלבד.
ואילו, שי ניצן, נציג הפרקליטות גילה כי "קיימת כוונה לחלק כעשרה צווי הגבלה נוספים לפעילי ימין ביהודה ושומרון" לדבריו, "חלק נכבד מפעילי הימין שעבורם יצאו הצווים, היו, במקביל לפעילות עויינת נגד פלשתינים, מעורבים גם בפעילות עויינת נגד כוחות הביטחון הישראלים. חומר הראיות שנאסף על-ידי כוחות הביטחון אודות אותם פעילים הוכיח כי הם מהווים באופן חד-משמעי גורם מסכן שיש להגביל כניסתו לאזור".
כמו כן, אמר כי "לכל הפעילים ניתנו התראות מראש על צווי ההגבלה וכן ניתנה לכל אחד ואחד מהם האפשרות להגיש הסתייגות לצו, אולם רובם החליטו שלא לעשות כן".
חיזוק ידי רשויות החוק
נציגי האגודה לזכויות האזרח טענו כי "באופן עקרוני מתנגדת האגודה לשימוש בצווים מנהלים כנגד ישראלים או פלשתינים, אלא בקרב ההליך הפלילי".
יו"ר הוועדה, ח"כ מנחם בן-ששון (קדימה) חיזק בדיון את ידי רשויות החוק והודיע כי הוועדה לא מיצתה את הדיון וכי יש בכוונתו לכנס דיון מעמיק יותר בנושא בה יינתן פירוט על טיב ההגבלות שיצאו בעתיד ועל הבנייתן".

תאריך:  05/07/2006   |   עודכן:  05/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
השופט אורי גורן החליט להפוך את הצו הארעי, לפיו לא יותנו האישורים לרכישת קרן יורק בהדחת מנהלי פסגות אופק, לצו מניעה זמני    רביד וסגנה, זילביגר, ממתינים לשימוע בעניינם בפרקליטות שיתקיים בעוד שבועיים    אם לא יוגש כתב אישום, יהפוך הצו לקבוע
רונן ליבוביץ
חברי הכנסת השונים הגיבו ל- Nfc על המצב הביטחוני המסתבך    ח"כ גלנטי: "החמאס הכריז מלחמה ויש להשיב במלחמה"    ח"כ ביילין: "מאמץ עליון להגיע להפסקת אש"
עומר שיקלר
לטענתם, המינוי עצמו בלתי ראוי    מדגישים: מדובר באדם נטול כל רקע בנושאי שידור
מירב לוי
מערכת סולארית חדשה שהותקנה במלון תספק אנרגיה לחימום המים לכל החדרים, הבריכות ומתקני הספא
מתן פריידין
הקדש מוסאיוף, תבע לקבל את חלקו היחסי בתחנה המרכזית י-ם, לחילופין, דרש ההקדש, לפרק את התחנה שנבנתה ללא רשותו    בית המשפט: ההקדש יקבל את חלקו, הנתבעות יחשפו את כל המסמכים בפני ההקדש, אשר יוכל להחליט האם לתבוע את פירוק התחנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il