X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוות דעת של נציבות התלונות על שופטים, מעלה אי-סדרים חמורים בניהול הדיונים בבית הדין הרבני הממצאים: ישיבה בהרכב חסר, עיכובים במועד הדיונים, הרכבים שמתחלפים תוך כדי הדיונים וחתימות על החלטות מצד דיינים שלא ישבו בהרכב
▪  ▪  ▪

חוות דעת שמפרסמת נציבת התלונות על שופטים, השופטת (בדימ.), טובה שטרסברג כהן, מעלה שורה של ממצאים קשים על סדרי הדין בבתי הדין הרבניים. בין הממצאים: ישיבה בהרכב חסר, עיכובים במועדי הדיונים, הרכבים משתנים ומתחלפים תוך כדי הדיונים וחתימות על החלטות שנעשות על-ידי דיינים שכלל לא ישבו לדון בתיק.
אין זה סוד, כי הדיונים בבתי הדין הרבניים, סובלים מאי-סדרים, אולם חוות הדעת שפרסמה שטרסברג כהן מעלה פגמים כה יסודיים עד כדי כך שלעיתים יש בהם כדי לפסול את עצם הדיון עצמו, שנערך בבית הדין.
אחד הפגמים המרכזיים שמעלה חוות הדעת, היא תופעה של ישיבה בהרכב חסר, שהיא לדברי חוות הדעת "תופעה נפוצה בבתי הדין הרבניים". ככלל מחוייבים הדיינים לשבת בהרכב של שלושה דיינים, אולם, רבים מהם מתייחסים לכלל זה כאל המלצה ותו לא. שטרסברג כהן, מציינת כי בית המשפט העליון קבע בעבר, כי "ישיבה בהרכב חסר הנוגדת את האמור בחוק ובתקנות הינה חריגה מסמכות... החלטה הניתנת בעקבות דיון בהרכב חסר הינה בטלה ומבוטלת".
תופעה נוספת, שמגוללת שטרסברג כהן בחוות דעתה היא התופעה לפיה נפגעים המתדיינים שאינם מסכימים להתדיין בפני ההרכב החסר. שטרסברג כהן, מציינת כי היא מודעת למצוקת כח האדם בשל פרישת דיינים ותיקים מהמערכת, אך היא קובעת כי "אין בכך כדי להצדיק מצב בו ציבור המתדיינים אינו מקבל את יומו בבית הדין". עוד מצויין בחוות הדעת כי כאשר הצדדים אינם מסכימים לדיון בפני ההרכב החסר "נדחים מועדי הדיון פעם אחר פעם".
ואם לא די בהרכבים חסרים, הרי שחוות הדעת מציינת דרך מקורית נוספת בה נוהגים הדיינים להתגבר על מצוקת כח האדם. הדרך הייחודית והספוטנית הינה תיקים שנדונים בפני הרכב שמתחלף ומשתנה במהלך הדיונים, כאשר בסופו של דבר פסק הדין ניתן בידי דיינים אחרים שלא שמעו את העדויות שבתיק.
נוהג פסול נוסף שמגונה על-ידי שטרסברג כהן הינו הנוהג לפיו חותם דיין על החלטה שניתנה על-ידי דיינים שישבו בדין, חרף העובדה שהוא לא ישב בו.
נציבת התלונות מציינת כי היא אינה מעוניינת להכליל את כל הדיינים ולהטיל עליהם כתם."האמור לעיל אינו מתייחס לכלל הדיינים ולכל בתי הדין, ככל שהם פועלים כדין. אלא שהתופעות הנ"ל קיימות ונפוצות ויש להדבירן", כותבת שטרסברג כהן, שפונה בקריאה נרגשת לנשיא ביה"ד הגדול, הרב עמאר, ולמנהל בתי הדין הרבניים, הרב בן דהן לטפל בנושא באופן נמרץ.

תאריך:  05/07/2006   |   עודכן:  06/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
קצב הגידול של מספר משרות השכיר עומד על 1.2% בחישוב שנתי
עומר שיקלר
רמת המכירות הגבוהה נשמרה גם לאחר גמר המבצע    רק מאות בודדות של רשתות מדי חודש, נמכרו לפני המבצע    סמנכ"ל השיווק: המחיר הזול והתמיכה הטכנית הפכו את הרשת הביתית לשרות נגיש לכל משפחה
מחלקה ראשונה
פרס יו"ר יד ושם יוענק לסרט העוסק בנושא השואה    פרס ליה - לסרט העוסק במורשת היהודית    הפרסים חדשים יהיו במסגרת קטגוריית "החוויה היהודית"
מתן פריידין
חברת אלבר פתחה בהליכי הוצאה לפועל בסך 50 אלף שקלים, נגד לקוחה שהיתה חייבת לחברה 196 שקלים, כמו כן, החברה תפסה את הרכב וניסתה למוכרו    השופט: אין דוגמה טובה יותר לחוסר תום לב    בית המשפט ביטל את ההליכים והורה להשיב את הרכב ללקוחה
שלומי דיאז
החשד הוא ששיחק עם שקית ניילון ועטף את ראשו    המטפלת עוכבה לחקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il