X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לשכת עורכי הדין החליטה להצטרף לתביעה שהגיש עו"ד יוסי חביליו, היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, כנגד פיטוריו על-ידי מועצת העיריה
▪  ▪  ▪

לשכת עורכי הדין, החליטה (ד', 7.5.06), להצטרף לתביעתו של היועץ המשפטי של עירית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו, אשר הוגשה לבית הדין לעבודה בכדי למנוע את פיטוריו של היועץ.
כזכור, לפני כחודש ביקש ראש העיריה, אורי לופוליאנסקי, מועדה חיצונית של משרד הפנים להדיח את עו"ד חביליו, בקשה אשר נדחתה ברוב דעות. אולם לופוליאנסקי לא אמר נואש. בתאריך 14.6.06 החליטה מועצת עיריית ירושלים, שלא לחדש את חוזהו של יועצה המשפטי.
ההחלטה על ההדחה התקבלה בעקבות מספר חוות דעת שפרסם חביליו ואשר הכעיסו את ראש העיר ואת חברי הקואליציה העירונית. חברי הקואליציה טענו, כי חביליו אינו מבצע את עבודתו כראוי וכי הוא פוגע בהם באופן מכוון. כמו כן נטען כי ישנו "חוסר כימיה" בין הצדדים וכי לטובת הציבור הירושלמי עדיף למצוא יועץ משפטי חדש.
יו"ר האופוזיציה העירונית, ניר ברקת, אמר בדיון, כי זהו יום שחור לשלטון החוק בירושלים. "האם יעלה על הדעת שהיועץ המשפטי לממשלה יפוטר בגלל שהשרים אינם מרוצים מחוות דעתו?", תמה ברקת.
בעקבות ההחלטה, הגיש חביליו לבית הדין לעבודה בקשה שנועדה לסכל את פיטוריו. בבקשתו, מציין חביליו, כי מאחורי הפיטורים עומד בין היתר מנהיג שס, הרב עובדיה יוסף. "חבר המועצה המשתייך למגזר החרדי, נקרא ביום שישי האחרון בבהילות לחצרו של הרב עובדיה יוסף בנוכחות השר אלי ישי וחלק מחברי הנהלת העיר, וזה האחרון הודיע לו כי יגיע לגהינם אם לא יצביע בעד הדחת המבקש", כתב חביליו בבקשה.
אל הבקשה הצטרף היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שהתייצב בצורה נחרצת לצד עו"ד חביליו, בנימוק לפיו יועץ משפטי של רשות ציבורית חייב להיות עצמאי, ואינו כלי שרת בידי פוליטיקאים.
היועץ סבר, שהיות שהוועדה המייעצת קבעה, כי לא מתקיימת עילה ראויה להפסקת כהונתו של יועץ משפטי, על מועצת הרשות להימנע, ככלל, מלסטות מהמלצותיה, ובוודאי שאין היא יכולה לקבל החלטה על הפסקת העסקת היועץ המשפטי בהתעלם מהמלצות הוועדה וממצאיה וללא כל הנמקה כבדת משקל לסטיה מהן. בית הדין לעבודה, אליו הוגשה הבקשה, הקפיא את הליך הפיטורין בצו מניעה זמני.
כעת כאמור, מצטרפת לבקשתו של חביליו גם לשכת עורכי הדין. בהודעת הלשכה נמסר, כי הלשכה סבורה שיועצים משפטיים בארגונים ציבוריים וגם בארגונים כלכליים הם בעלי מעמד מיוחד. מוטלת עליהם חובה כלפי בעלי המניות או כלפי הציבור הרלוונטי, לוודא שהארגון פועל כדין, ולא לרצות את ראשי הארגון ככל שהדבר סותר את הדין.
"לאור זאת, החליטה הלשכה, כמי שאמונה על טוהר המקצוע והגנתו על עו"ד מפני לחצים לא כשרים, להצטרף לצידו של עו"ד חביליו יחד עם היועץ המשפטי לממשלה", דברי הלשכה.

תאריך:  06/07/2006   |   עודכן:  06/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הצבא החל בפעולה קרקעית בעומק שישה קילומטרים    הפלשתינים מדווחים על שלושה הרוגים    מפגיעת הקסאם באשקלון לקו בחרדה שמונה, ארבעה מהם ילדים
אריאל שמידברג
לרגל היום העצמאות, מתקיים ברחובות הבירה קראקס מצעד צבאי שמראה לעולם כולו את שדרוג הצבא המקומי
שלומי דיאז
היום נפגשו סניגוריו עם פרקליטת מחוז תל אביב כדי לנסות לשנות את סעיף האשמה ∙ עו"ד קלגסבלד, נטען, גרם ברשלנות פשועת לתאונה הקטלנית בחודש אפריל בה נהרגו אם ובנה
TheMarker
שטיינמץ מקווה לגייס 500 מיליון דולר מהנפקת החברה בה הוא מחזיק 50% ∙ גם שותפיו דן גרטלר והאחים גרטנר צפויים למכור מניות, אך להמשיך להחזיק בנתח משמעותי בחברה ∙ הנכס העיקרי של ניקאנור הוא מכרה הענק קוב בקונגו, המכיל 172 מיליון טון של מחצבי נחושת ∙ במאי הונפקה חברת בייטמן ליטווין של שטיינמץ ב-AIM ∙ היקף ההנפקה היה 90 מיליון דולר
מתן פריידין
בג"צ דן (ד') בשורה של עתירות נגד תוואי גדר ההפרדה, שהוגשו על-ידי תושבי כפרים פלשתינים והאגודה לזכויות האזרח    בפתח הדיון, ביקשו נציגי המדינה, לדחות את הדיון בחודש בשל המצב הביטחוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il