X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היקף המותניים, והיחס בין המותניים לירכיים, ששניהם סמנים להשמנה של הבטן, נמצאו חשובים יותר כסמנים של הסיכון לסרטן המעי הגס מאשר המשקל הכולל
▪  ▪  ▪
הלחם הלבן - אוייב המותניים מס' 1
יפעת גדות
אכילה מופרזת של לחם לבן יכולה להרחיב את קו המותניים שלכם; אצל אנשים שתזונתם היתה מבוססת בעיקר על לחם לבן נראתה העלייה הגדולה ביותר במידת המותניים; אלו שתזונתם 'עשירה' בלחם הלבן, מקבלים כמעט 16% מצריכת האנרגיה היומית שלהם ממנו
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
קו המותניים - רמז לסוכרת

   יפעת גדות
קו המותניים - סיכון לסרטן הערמונית

אנשים שעיקר השומן שלהם מתרכז סביב המותניים עשויים להעלות את הסיכון לסרטן המעי הגס, כך עולה ממחקר אירופאי מקיף.
חוקרים גילו כי אצל קרוב ל- 370,000 בוגרים מתשע מדינות אירופאיות, גברים ונשים עם היקף מותניים רחב היו בעלי הנטייה הגבוהה ביותר לפתח סרטן המעי הגס מאשר אלו שהיו רזים יותר סביב המותניים.
היקף המותניים, והיחס בין המותניים לירכיים, ששניהם סמנים להשמנה של הבטן, נמצאו חשובים יותר כסמנים של הסיכון לסרטן המעי הגס מאשר המשקל הכולל. למעשה, המחקר הראה כי ה- BMI - אמצעי מדידה של משקל ביחס לגובה - לא היה קשור לסיכון לסרטן המעי הגס בקרב נשים.
הממצאים, שפורסמו בעיתון של המוסד הלאומי האמריקני לסרטן, מראים כי שומן של הבטן הוא בעל השפעה מיוחדת על הסיכון על סרטן המעי הגס.
לאנשים עם קו מותניים רחב, יש לעיתים קרובות כמויות שומן רבות סביב האיברים של הבטן וסוג זה של שומן פעיל יותר מבחינת חילוף החומרים, הסבירו החוקרים.
ייתכן, כי שומן זה של הקרביים מעלה את הסיכון לסרטן המעי הגס על-ידי העלאת רמות הורמונים מסויימים המשפיעים על גדילת התאים, כולל גדילתם של תאי סרטן. לדוגמא, לאנשים עם סוכרת מסוג 2 יש שיעור גבוה יותר של סרטן המעי הגס - מה שתומך בתפקיד הפוטנציאלי של הורמוני האינסולין ודמוי אינסולין על גורם הגדילה בקידום גדילת תאים סרטניים.
ללא כל קשר לסיבה, הממצאים החדשים מדגישים את החשיבות של מניעת ההשמנה במותניים במיוחד.
הממצאים מגיעים ממחקר מקיף מתמשך בנושא תזונה וסיכון לסרטן בקרב בוגרים אירופאים. המחקר כלל 368,277 גברים ונשים שמשקל גופם נמדד והם מילאו שאלונים בנושא תזונה, התעמלות והרגלי חיים אחרים בתחילת המחקר.

נשים - בסיכון גבוה יותר

במהלך שש שנות המחקר, גילו החוקרים כי בוגרים עם קו מותניים רחב יותר היו בסבירות גבוהה יותר לפתח סרטן המעי הגס. בהשוואה לגברים רזים יותר, אלו עם קו המותניים הרחב ביותר היו בסיכוי גבוה ב-39% לחלות בסרטן המעי הגס. נשים עם כמות השומן הרבה ביותר סביב המותניים היו בסיכון גבוה ב-48% למחלה מאלו בעלות קו המותניים הצר ביותר.
BMI נמצא קשור לסרטן המעי הגס רק בקרב גברים.
מחקרים קודמים גילו את אותו שוני בין המינים כאשר בדקו BMI מול הסיכון לסרטן המעי הגס, והסיבה עשוייה להיות, לטענת החוקרים, השוני בפיזור שומן הגוף בין נשים לגברים.
כאשר לגבר יש BMI גבוה, הוא נובע בדרך כלל משומן סביב המותניים. אצל נשים, מצד שני, לעיתים קרובות רוב השומן מתרכז סביב הירכיים. לכן, היקף המותניים עשוי להיות מנבא מדוייק יותר לסיכון לסרטן המעי הגס מאשר סה"כ BMI, במיוחד לנשים.

תאריך:  06/07/2006   |   עודכן:  06/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חמישה הרגלי התנהגות בריאים יכולים למנוע 57% מכל האירועים שבהם מעורבים העורקים הכליליים גם בקרב גברים שנטלו תרופות לטיפול בלחץ דם גבוה או ברמות כולסטרול גבוהות
יפעת גדות
אוטובוס שנסע מתל אביב לירושלים דורדר על-ידי מחבל לוואדי    לישראל של אז לקח זמן להתאושש ולחזור במהירות לסדר היום אחרי ידיעה על פיגוע התאבדות שבו נהרגו כה רבים
יפעת גדות
אנשים בסיכון צריכים ללכת לרופא עיניים באופן קבוע
הילה רפופורט
צפון קוריאה הודתה בשיגור הטילים בימים האחרונים והבטיחה להמשיך בשיגור    שלושה - ארבעה טילי סקאד מוצבים על כן השיגור בהמתנה לשיגור נוסף    ארה"ב ודרום קוריאה הסכימו על שת"פ דיפלומטי בנושא
עידן יוסף
ראש מטה הבית הלבן הבטיח את הדברים בפגישה סגורה עם חסידי חבד    בולטון הוסיף כי אבו מאזן לא גילה מנהיגות בפרשת החייל החטוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il