X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר הביטחון והרמטכ"ל נפגשו עם חיילים וקיימו דיון ביטחוני "לא נישקע בביצה העזתית" חלוץ: הפעולה תימשך כל עוד הדרג המדיני יאפשר
▪  ▪  ▪
פרץ וחלוץ משוחחים עם המפקדים [צילום: דוצ]

"יש לגיטמציה לאומית ובינלאומית לפעולה שלנו. חיפשנו כל דרך להימנע מהעימות ועתה הוא מתקיים כעימות של אין ברירה". כך אמרשר הביטחון, עמיר פרץ, בדברים שנשא במהלך ביקור חיילים המשתתפים במבצע גשמי קיץ. השר התייחס בהרחבה לפעילות צה"ל ברצועת עזה במסגרת מבצע גשמי קיץ.
שר הביטחון, והרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, קיימו הבוקר דיונים ופגישות ביטוחוניות עם ראשי האוגדה. הם שמעו סקירות מודיעיניות וכן קיבלו דיווחים על אשר התרחש ביום הקרב אתמול, בו נהרג סמ"ר יהודה באסל. השניים שיגור תנחומים למשפחה השכולה וחיזקו את החיילים אשר פועלים עדיין בשטח.
צה"ל - הצבא המוסרי ביותר
"המשימה המוטלת על החיילים היא משימה לאומית חשובה ביותר. פגשתי חיילים המנהלים לחימה תחת קודים מוסריים חמורים ביותר. אין עוד צבא עם קודים מוסריים שכאלה", אמר השר פרץ. "ברור שהפלשתינים פועלים מתוך אוכלוסיה אזרחית ואף משתמשים באוכלוסיה לצרכיהם", הוסיף פרץ והתייחס לעובדה כי המחבלים נראים יורים לעבר החיילים, כשסביבם עומדים ילדים ונוער.
לא ניגרר לביצה העזתית
"שתי מטרות הנחנו", אמר פרץ: "האחת - להחזיר את גלעד הביתה; והשניה - לפגוע פגיעה קשה ביכולת השיגור של הרקטות... אנו לא מבחינים בין ארגון לארגון. החמאס נושא באחריות מלאה למתרחש".
בתשובה לשאלה ציין פרץ, כי ישראל לא מעוניינת להיכנס לשהייה ארוכה בשטח. "אף אחד לא יצליח לגרור אותנו לתוך הביצה. צה"ל פיתח יכולת לפעול בשטח, מבלי להיגרר לביצה העזתית", הדגיש ואמר. "נפגע בכל מי שיפגע באזרחי מדינת ישראל".
נפעל להפחתת ירי הקסאם
"באנו לחזק את ידי החיילים. הפעולה תימשך כל עוד המדרג המדיני יאפשר זאת", אמר הרמטכ"ל. "אני מקווה שנפילות של סמ"ר באסל תהיה האחרונה שאנו נשלם במערכה זו".
חלוץ ציין עוד, כי הכוחות פועלים בתנאים קשים, אך הצליחו לפגוע במהלך המבצע כולו בחמושים רבים. "עד עכשיו נהרגו קרוב ל- 40 אנשי טרור בניסיונותיהם לפגוע בחיילי צה"ל. נמשיך לפעול ככל שיידרש. לא מתחייבים על ההיקף, על המיקום - הכל לפי העניין" - הוסיף הרמטכ"ל. "המחבלים שילמו מחיר גבוה עד עכשיו. אנו עושים הכל כדי להבהיר לפלשתינים כי ישלמו מחיר גבוה", הדגיש.
"מה שאפשר לשעות מהאוויר נעשה מהאוויר - לא נחסוך, אבל מה שצריך לעשות מהקרקע נעשה מהקרקע. צריך להבין שזה לא לעשות או לא לעשות. זה עשייה תוך לקיחת סיכונים" הוסיף הרמטכ"ל.
לדברי הרמטכ"ל, צה"ל צריך לעשות הכל כדי לסייע בשחרורו של רב"ט גלעד שליט וכן על-מנת "להקטין באופן משמעותי את שיגורי הקסאם". עם זאת הוא סייג את דבריו וציין: "זה לא אומר שלא יהיו יותר שיגורי רקטות. זה אומר שעל כל ירי - ארגוני הטרור ישלמו מחיר".

תאריך:  07/07/2006   |   עודכן:  08/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מדובר בבכיר בגדודי חללי אל-אקצה    במהלך הפעילות בג'נין למעצר מבוקשים ובינהם זכריה זביידי נעצר מבוקש בכיר בתנזים    היה מעורב בתכנון וביצוע פיגועים נגד כוחות צה"ל
עומר שיקלר
מפקד פיקוד דרום התייחס ליום הלחימה הקשה ברצועת עזה    הדגיש: לא מתכוונים להישאר בשטח    ירי הקסאמים לא יפסק, אך הוא ירודד
עומר שיקלר
לפחות 13 רקטות שוגרו מהבוקר לעבר ישראל    5 נפגעו מרסיסים ואחרים לקו בחרדה    במהלך הלילה והבוקר המשיך צה"ל לתקוף חוליות חמושים בצפון הרצועה
יהונתן דחוח-הלוי
חבר פרלמנט סורי מזהיר את ישראל מפני מימוש איומיה לתקוף בסוריה    לדבריו, הגבול הסורי יחדל להיות "שקט" והישראלים "יסבלו כפי שהם סובלים בדרום לבנון"
יהונתן דחוח-הלוי
שוק הנדל"ן בקנדה ממשיך לפרוח - עליית מחיר הדיור עשויה להסתכם השנה בכ- 10% בממוצע - במחוז אלברטה העשיר בנפט נרשמו עליות מחירים של כ- 50%
רשימות נוספות
מועצת זכויות האדם באו"ם מגנה את ישראל  /  הילה רפופורט
חברי החמאס העצורים התפרעו בבית הדין  /  עומר שיקלר
צה"ל מאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה  /  עומר שיקלר
אנחנו טעינו?! לא טעינו!  /  ניסים ישעיהו
מגש הכסף?  /  ד"ר רון בריימן
בלי שליט-ה  /  אלכסנדר גולדנשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il