חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים" מבית "יפעת", המשווקת את שירות "ניתוח תדמית בכותרות- כי הכותרות קובעות!", הציגה את דרוג החציון שעוקב אחר אזכור החברות במשק בכותרות העיתונות היומית.
הנתונים, אשר הוצגו לראשונה בכנס "האריה השואג", התחרות השנתית של ענף יחסי הציבור שנערכה ביוזמת האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, חושפים כי בחציון הראשון של 2006 כיכבו בכותרות: ארבעה בנקים, שתי חברות תקשורת, ענק תרופות, ענק אינטרנט, חברת תעופה וחברת בתי זיקוק.
הדרוג כולל ניתוח הופעות כל החברות המסחריות בכותרות וכותרות המשנה של העיתונות היומית, הכללית והדתית. הדרוג אינו כולל גופי שידור וחברות ממשלתיות.
בנק הפועלים הינו יצרן הכותרות הגדול במשק במחצית הראשונה של 2006. הוא מתמקם במקום הראשון בטבלה עם כ- 759 כותרות וכותרות משנה. נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, מסביר כי בנק הפועלים אוזכר באופן בולט החציון בעיקר בכותרות מוספי הכלכלה עם ממוצע של 5 כותרות ליום. הבנק אוזכר בשל העסקה למכירת בנק אוצר החייל, ביצועי המניה, רכישת בנקים בחו"ל, רווחי שיא, מידע מקצועי של כלכלני הבנק, שכר הבכירים ועוד.
את המקום השני תופס בנק לאומי עם אזכורים בכ- 707 כותרות וכותרות משנה בשל סיום תהליך ההפרטה המתוקשר שלו, ביצועי המניה, מכירת האחזקות באפריקה ישראל, רכישת חלק ממניות סלקום מ- IDB, שינויי כ"א בהנהלה הבכירה, ולאחרונה פרשת פסגות אופק שעיכבה את מכירת חברת קרנות הנאמנות לידי קרן יורק האמריקנית ועוד.
חברת בזק מתמקמת החציון במקום השלישי, לאחר שבחציון המקביל אשתקד תפסה את המקום הראשון עקב הגל התקשורתי שיצרה מכירת גרעין השליטה בה. כאמור, בזק ממשיכה לייצר כותרות רבות גם החציון, כ- 664 במספר. החברה אוזכרה בתקשורת עקב מינוי מנכ"ל וסמנכ"ל שיווק חדשים, שינוי במערך הפרסום שלה, קמפיין מוצלח למכירת רשתות תקשורת אלחוטית ביתית, המלחמה מול HOT בגזרת הטלפוניה הפנימית כולל ניתוק חלק ממנוי HOT ועוד.
סלקום מתמקמת במקום השישי החציון עם אזכורים בכ- 495 כותרות. החברה ייצרה כותרות למכביר בעיקר בשל רכישתה המתוקשרת על-ידי קונצרן IDB ומכירת חלק מהמניות לאחר מכן לגופים אחרים, שת"פ עם בלוקבסטר וכוכב נולד, מהלכים לחיזוק השליטה בתחום המוזיקה בסלולר ותוכן סלולרי אחר ועוד.