X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארבעה חמושים נהרגו בפאתי העיר עזה

הכוחות יצאו מצפון הרצועה ונכנסו במרכזה

צה"ל הוציא את הכוחות מצפון הרצועה בעוד כוחות אחרים נכנסים לאזור השכונות סאג'עיה וזייתון כדי להרוס מנהרות ולהרחיק את החמושים הופצצה מנהרה שהתגלתה
▪  ▪  ▪

צה"ל ביצע היום (שבת, 8.7.06) שינוי בפריסת הכוחות המוצבים ברצועת עזה. בעוד שכוחות שיריון וגולני אשר היו מוצבים מאז יום ד' בצפון הרצועה, באיזור אל-עטטרה, בית להיא ובית חנון יצאו מרצועת עזה, כוחות גדולים נכנסו במהלך הלילה לפאתי העיר עזה, לאזור השכונות סאג'עיה וזייתון.
- הנייה הציעה הפסקת אש; ישראל סירבה
- נמשכת הביקורת בעולם על הפעילות בעזה
- החמאס: גלעד מקבל "יחס טוב ואנושי"
זו החדירה הקרקעית הראשונה לאזורים אלה, מאז ההינתקות. הכניסה התבצעה מאיזור מעבר קרני והכוחות התמקמו בעמוק של 3 עד 5 קילומטר בעומק השטח.
גורמים פלשתינים בעזה דיווחו כי ארבעה פלשתינים נהרגו: בתקיפת צה"ל סמוך לסאג'עיה נהרגו שני חמושים. עוד אחד נהרג סמוך לזייתון. הרביעי נהרג מפגז של צה"ל. עוד כמה חמושים נעצרו. בשלושה ימים בלבד נהרגו יותר מ 40 פלשתינים, רובם ככולם חמושים.
גורמי צבא אמרו ל- Nfc כי כל העת ישנה תחלופה של כוחות בגזרות השונות והפעילות הצבאית תמשך ככל שהדבר יידרש.
סוכנות החדשות 'מען' מדווחת, כי לפחות שמונה נפצעו בתקריות בשבת ברצועה, בהם צלם הסוכנות, מחמד אל-זענון, שבגופו עשרות רסיסים.
המטרה: איתור מנהרות
הכוחות נכנסו הלילה (יום שבת) עם טנקים, נגמשים וכלים הנדסיים כבדים, וכן עם חיפוי אווירי של כלי טיס. כמו כן נכנסו כוחות חי"ר עם ציוד רב לגילוי מנהרות. הכניסה התבצעה דרך מעבר קרני. בעקבות מידע מודיעיני מדוייק שהתקבל, הפציץ כלי טיס של חיל האויר בית ששימש כפתח של מנהרה. הבית נהרס.
גורמים בצה"ל מסרו, כי הכניסה נועדה לאתר מנהרות שהוכנו במקום על-ידי ארגוני הטרור, כדי לפגוע בחיילי צה"ל הפועלים ליד המעבר ולאורך גדר הביטחון במקום.
בצה"ל מבהירים, כי אין כוונה להיכנס לעיר עזה עצמה. המטרה המיידית היא להרחיק את החמושים מהמעברים אל הרצועה וממנה, וכן להרוס את המנהרות שנחפרו.
במהלך מבצע גשמי קיץ המתגלגל עתה כאמור גם סמוך לעזה, נהרגו עד כה לפחות 40 פלשתינים. כ- 100 נפצעו, חלקם קשה. ארגוני הטרור המחזיקים בחייל השבוי גלעד שליט טוענים עתה, כי ככל שמספר הנפגעים אצלם הולך וגדל, כך קטן הסיכוי שיסכימו לעסקה קרובה להחזרת החייל השבוי.

אזרחים אמריקנים פונו מהרצועה

כניסת צה"ל לפאתי עזה הכניסה ללחץ גורמים רבים, ובהם פלשתינים בעלי אזרחות אמריקנית. המדובר בעיקר בנשים או גברים שנישאו לאמריקנים, וכן בנציגים או שליחים השוהים בעזה למתן סיוע לאוכלוסיה הפלשתינית. אלה ביקשו להתפנות מהרצועה, ובהקדם. ואכן, ישראל התירה לעשרות מהם לעזור דרך המעברים.
גם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, מודאג מההתרחשויות ומהמתח הפנימי העצום בשטחי עזה. בשל זאת הוגברה סביבו האבטחה. הרחובות הסמוכים לביתו תוגברו בעשרות מאבטחים. אבו מאזן "נתקע" בעזה, והוא שוהה עתה בוילה שברשותו. בשלב זה הוא לא ביקש מישראל לאפשר לו לצאת מעשה לרמאללה, כפי הנראה על-מנת שלא ייחשב כמשתף-עולה וכמי שנהנה מיחס מיוחד מצד ישראל.

תאריך:  08/07/2006   |   עודכן:  08/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
יו"ר הליע"ר, עמר מוסא, יוצא ביום ראשון לשיחות בדמשק בפרשת החייל החטוף והוא עשוי להיפגש גם ח'אלד משעל    דמשק דורשת גיבוי ערבי לכניסה לעובי הקורה
הילה רפופורט
המוזיאון, הממוקם במדינת קליפורניה, יעבור למבנה חדש בעל צורה "מטורפת", שישקף את אישיות האומן    גזע עץ יעבור דרך אחד הקירות, מזרקה תפרוץ מקיר אחר, וחלון יבלוט מהגג כאילו היה כיכר לחם זוהרת
הילה רפופורט
זמר הטנור הנודע לוצ'יאנו פברוטי עבר ניתוח להסרת גידול סרטני בלבלב    מסע הפרידה שלו מבימות הקונצרטים בוטל; ההופעות יחודשו ב - 2007    סיכויי ההחלמה מסרטן הלבלב ידועים כנמוכים
מחלקה ראשונה
החמאס מאיים להוציא את החייל להורג אם לא ימולאו הדרישות    קורא לציבור בישראל ובעיקר לאנשי רוח ועיתונאים ללחוץ על הממשלה לנהל משא-ומתן
הילה רפופורט
בית משפט בשטוטגארט התיר למורה מוסלמית ללבוש רעלה בביה"ס    בוטל החוק שהשווה את לבישת הרעלה להצהרה פוליטית    מצדדי החוק: הרעלה היא חלק מהיסטוריית דיכוי הנשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il