X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שבעה חשודים נוספים במעורבים בפיגועים בבתי המלון בירדן ככל הנראה מסתתרים עדיין בעירק והם נשפטו בהיעדרם המחבלת טוענת: לא התכוונתי להתפוצץ
▪  ▪  ▪

התובע הצבאי ברבת עמון שבירדן דורש עונש מוות לאישה אשר הואשמה בניסיון לבצע פיגוע ההתאבדות אשתקד בשלושה בתי מלון בירדן. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP (יום ב', 10.7.06). סג'ידה אל-רישאווי עדיין טוענת כי היא חפה מפשע כשלטענתה "אינני אשמה, לא היה לי שום רצון לפוצץ את עצמי".
בתחילת המשפט אשר החל ב- 24 באפריל, טען מומחה כי אל-רישאווי בהחלט לחצה על ההדק כלומר הפעילה את הפצצה, אך זו לא התפוצצה כמתוכנן. הנאשמת טוענת כאמור, כי היא לא לחצה על כפתור ההפעלה. התובע אמר כי מי שאחראי לפיגועים בבתי המלון ב- 9 בנובמבר "חייבים להיעקר מהחברה". לדבריו אל-רישאווי וקבוצתה "תכננה להרוג אנשים חפים מפשע תוך הפיכת מוסדות אזרחיים מלאים באנשים למטרות, כדי להחדיר פחד ולגרום להסתה".
אל-רישאווי היא הנאשמת היחידה הנמצאת במעצר. שבעה חשודים נוספים ככל הנראה מסתתרים עדיין בעירק והם נשפטו בהיעדרם, בהם גם מנהי אל-קאעידה בעירק, הירדני, אבו מוסאב א-זרקאווי, אשר חוסל במתקפה האווירית האמריקנית בחודש יוני.
זמן קצר אחרי הפיגועים הודתה אל-רישאווי בטלוויזיה הירדנית כי היא התכוונה לבצע את פיגוע ההתאבדות במלון ברבת עמון, יחד עם שלושה מחבלים עירקים נוספים, בהם גם בעלה. באותו הזמן, אמרה אל-רישאווי כי חגורת הנפץ שעל גופה לא התפוצצה כמתוכנן. מאוחר יותר משכה את ההודאה ואמרה כי מעולם לא התכוונה להרוג את עצמה ועמדה על כך שאפילו לא ניסתה להתפוצץ.
עורך הדין מטעם ההגנה, חוסיין אל-מאסרי, אמרה כי בעלה של אל-רישאווי אילץ אותה לבצע עמו את הפיגוע ברבת עמון. עלי אל-שאמארי ושני חשודים נוספים פוצצו את חגורות הנפץ בהתקפות סימולטניות וגרמו למותם של 60 בני אדם, רובם מוסלמים ירדנים, נשים וילדים.
אמש (א') אמרה אל-רושאווי בביהמ"ש כי נודע לה על תכנון פיגוע הטרור באותו יום בו בוצע. לדבריה בעלה קשר חגורת נפץ סביב מותניה ולקח אותה למלון בו נערכה חתומה פלשתינית-ירדנית ברבת עמון. "עמדתי ליד הדלת, שמעתי בום ואז עזבתי כשאנשים מפוחדים נמלטו מהמלון", אמרה והוסיפה, כי לא עצרה את בעלה כי "פחדתי שהוא ישאיר אותי לבד במדינה זרה".
אל-רישאווי אמרה בעבר כי חשה יאוש כשבעלה נטל ממנה את הדרכון ואת כספה. היא אמרה כי נישאה לו ימים ספורים לפני ההתקפות, אך כי מעולם לא מימשו את נישואיהם. לדבריה, בעליה אמר לה כי הוא לוקח אותה לידרן כדי להתחיל בחיים חדשים.
בשימוע שנערך אמש, טענה אל-רישאווי כי "ההודאה לחוקרים היא טעות, כי היא נעשתה תחת עינויים". כשהתבקשה לפרט למה התכוונה ב"עינויים", השיבה "צעקות", ו"הוכיתי". בתחילת המשפט טען עורך דינה כי הודאתה נלקחה ממנה תחת לחץ ודרש הערכה פסיכולוגית של מרשתו. בית המשפט דחה את הבקשה.
שלושה מטעני נפץ התפוצצו ב- 9.11.05 בשלושה בתי מלון שונים ברבת עמון, בירת ירדן: בבתי המלון "רדיסון", "גרנד הייאט" ו"דייז אין". מהפיצוצים נהרגו לפחות 57 בני אדם ונפצעו לפחות 300 אחרים. אחד הפיצוצים התרחש בעיצומה של חתונה שהתקיימה במלון. ארגון אל-קאעידה פי בלאד א-ראפדין (אל-קאעידה בארץ שני הנהרות) נטל אחריות לסידרת הפיגועים בירדן. נטילת האחריות פורסמה באתר אינטרנט המזוהה עם הארגון.
סאג'ידה מובארכ אטרוס אל-רישאווי, בת 35, היא אישתו של המחבל שהתאבד במלון רדיסון רבת עמון ואחותו של מובארק אטרוס אל-רישאווי, פעיל בכיר בארגון אל-קאעידה בעירק, בראשו עומד אבו מוסאב א-זרקאווי. אחיה נהרג בעירק על-ידי הכוחות האמריקנים.

תאריך:  10/07/2006   |   עודכן:  10/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
חגג בגן החיות עם עוגת פירות קפואים ענקית ובריכת מי קרח
ע. אביב, ע. שיקלר
האלוף איילנד הגיש לרמטכ"ל את מסקנות הבדיקה בפרשת נסיבות הריגת שני חיילים וחטיפת רב"ט גלעד שליט    הרמטכ"ל החליט שלא לנקוט צעדים נגד המעורבים
מירב לוי
איש עסקים קנדי העניק לאשתו הטרייה קרן מלגות בסך 2 מיליון דולר לסטודנטים בישראל
הדר פרבר
ה- FBI חשף מפות ותוכניות חבלניות במחשבים אישיים של חבר אל-קאעידה המואשם בתכנון לבצע פיגוע במנהרות הרכבת התחתית בניו-יורק
הדר פרבר
הגן יוקם בשטח ציבורי בעיר ויהיו בו מתקני שעשועים, ברזיות ושטח מיוחד לעשיית צרכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il