X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
גורמים רשמיים דיווחו כי במבצע מיוחד חוסל המנהיג הצ'צ'ני המורדים הבדלנים בדרום טוענים כי שמיל בסאייב מת כשמשאית שהעבירה חומרי נפץ התפוצצה בטעות
▪  ▪  ▪

מנהיג המורדים הצ'צ'נים אשר לקח אחריות לטבח בבית הספר בבסלן ולהתקפות נוספות ברוסיה ב- 2004 במשך השנים האחרונות נהרג על-ידי הכוחות המיוחדים הרוסים, כך דיווחו גורמים רשמיים (יום ג', 11.7.06).
עם זאת, המורדים הבדלנים בדרום טוענים כי שמיל בסאייב מת כשמשאית שהעבירה חומרי נפץ התפוצצה בטעות. בטלוויזיה הרוסית דווח כי ניקולאי פטרושב, העומד בראש שירותי הביטחון (FSB) דיווח לנשיא, ולדימיר פוטין, על מותו של מנהיג המורדים: "הלילה, מבצע מיוחד בוצע... במהלכו שמיל בסאייב... חוסל".
פוטין בירך את פטרושב ואת כל המעורבים בתכנון וביצוע המבצע. "זהו עונש מוצדק לפושעים, עבור הילדים שלנו בבסלן, בבודיונובסק, לכל התקפות הטרור שהם ביצעו במוסקבה ובאזורים אחרים ברוסיה, כולל אינגושטיה והרפובליקה הצ'צ'נית", דברי הנשיא.
המורדים הצ'צ'נים אישרו את מותו של המנהיג אך הכחישו כאמור כי הכוחות הרוסים הם שאחראים לכך. "המפקד הצ'צ'ני מת כתוצאה מתאונת פיצוץ משאית שהעבירה חומרי נפץ ב- 10 ביולי, סמוך לכפר אקזהבו, באינגושטיה", כך נאמר בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט Kavkazcenter.com.
בשיר אשב, סגן ר"מ אינגושטיה, אמר כי בסאייב היה בין החשודים הצ'צ'נים שנהרגו בשעה שישבו ברכבם שעמד סמוך למשאית עמוסה בחומרי נפץ שהתפוצצה בכפר יקזהבו. גופתו של בסאייב זוהתה בעזרת זיהוי חלקים ממנה שנותרו לאחר הפיצוץ העז, כך דווח. הרשויות לא פרסמו תמונות של גופתו של בסאייב, אך נותר ספק קטן מאד כי אכן מדובר במנהיג המורדים הצ'צ'ני. "סילוקו של בסאייב הוא הצלחה שלא תאמן", אמר רמזן קדיירוב, ר"מ צ'צ'ניה. "אני רק מצטער שלא יכולתי לקחת חלק בחיסולו בעצמי. הוא לא היה רק אויב של כל החברה הרוסית אלא גם שלי באופן אישי... הוא היה טרוריסט בקנה מידה בינ"ל".
בספטמבר 2004 השתלטו טרוריסטים צ'צ'נים על בית ספר בעיירה בסלן ולקחו כבני ערובה מאות תלמידים ואנשי סגל בית הספר. כחלק מפעולת החילוץ במקום הסתערו כוחות קומנדו של צבא רוסיה על בית הספר, שבו החזיקו כ-30 חוטפים מאות בני ערובה, וזאת לאחר שהצ'צ'נים החלו לירות לעבר הילדים.
במהלך ההסתערות ירו הכוחות גם בבני הערובה. חלק מתיקרת אולם ההתעמלות בבית הספר קרסה מפיצוץ מטען של הצ'צ'נים. עקב הפיצוץ פרצה אש עזה. התיקרה התמוטטה וקברה תחתיה חלק מהחטופים. עשרות ילדים שהיו במקום לא הצליחו להימלט. אלה שלא נפגעו מהתיקרה שקרסה, נשרפו חיים. כוחות החילוץ הוציאו לאחר מכן את גופותיהם כשהן מפוייחות.

תאריך:  11/07/2006   |   עודכן:  11/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עד היום התבססו הרופאים על גורמי סיכון באוכלוסיה הרחבה - מה שאינו מדוייק    היום ישנם כלים המאפשרים הערכת סיכון אינדיבידואלית
הדר פרבר
התור לבידקות הביטחוניות בשדה התעופה הוא השנוא ביותר
יהונתן דחוח-הלוי
העיתון הסעודי "אלווטן" חושף, כי לבקשת ממשלת ישראל, גורם פינלנדי בכיר, בעל ניסיון בנושא שחרור בני ערובה, נכנס לעובי הקורה בפרשת החייל הישראל החטוף והפך לציר המרכזי במאמצי התיווך
יפעת גדות
AMD הגורם לאיבוד ראייה כתוצאה מהזדקנות שכיח כמעט פי שניים אצל מעשנים    בנוסף, אנשים שאוכלים דגים לפחות פעמיים בשבוע נמצאים בסיכון נמוך כמעט פי שניים
הדר פרבר
יגיע לביקור בישראל ובמזה"ת בדרכו לפסגת מדינות G8 שמתקיימת השנה ברוסיה    ייפגש עם אולמרט ועם אבו מאזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il