X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת החינוך, התרבות והספורט דנה במציאת חלופה למבנה בית ספר ממלכתי ערבי בחיפה בית הספר הוקם במבנה זמני וההורים טוענים המבנה המוצע רעוע וכי יש סכנה לבטיחות הילדים
▪  ▪  ▪

ועדת החינוך, התרבות והספורט דנה היום (ג' 11.7.06) בסוגיית מבנה של בית ספר ערבי ממלכתי בחיפה. המדובר בבי"ס שהקימה עמותת הורים כחלופה לבתי הספר הפרטיים הכנסייתיים. ביה"ס התקיים עד כה במבנה זמני, ועתה יש למצוא לו מבנה קבע.
עיריית חיפה מציעה את מבנה ביה"ס נור, אולם ההורים טוענים שאינו הולם משום שהמבנה ישן, החצר קטנה ביותר ויש בה עמודים רבים מסוכנים. לטענת ההורים, המבנה יסכן את בטיחות הילדים גם בשל סמיכותו לכביש סואן, וזיהום האוויר הגבוה.
"זהו אזור נדל"ני יקר"
יו"ר ועד ההורים, סוהיל עסאד, הסביר בדיון ש"הקמנו את בית הספר כדי לקבל את זכויותינו באווירה של שת"פ. לצערי, שת"פ זה אינו לרוחם של מספר אנשים בעיריה. לדעתי יש מגמה להעביר את כל מסלול ביה"ס למסלול אחר - לבי"ס רגיל שבו יגמדו אותנו, ההורים, ויכתיבו לנו את ניהול ביה"ס ותכניו".
מנכ"ל עמותת ההורים , ג'לאל חסן, טען כי "יש מבנה חליפי במושבה הגרמנית, ששימש בעבר כבי"ס ערבי, והוא קרוב למיקומו הנוכחי של ביה"ס בעבר. הוא הוצע לנו כאלטרנטיבה, אך בינתיים העיריה השכירה אותו. זו הפרת הבטחה. העיריה מעדיפה התקשרויות אחרות, אולי כי זהו אזור נדל"ני יקר".
"ביה"ס צריך להיות עוגן לקהילה"
אחת מיוזמות הדיון, ח"כ נדיה חילו (עבודה) אמרה כי "גם לאוכלוסיה הערבית מגיע בית ספר חדיש. זהו בי"ס דמוקרטי שבין עקרונותיו שת"פ ודיאלוג. יש לשתף את ההורים בקבלת ההחלטות למציאת מיקום חלופי". ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) הוסיף כי "קיימת חלופה לבי"ס נור שהוצעה ע"י העיריה, אך היא חזרה בה. יש כאן ניצנים של חיים טובים לאוכלוסיה הערבית, דבר שיקרין על חיפה ועל ישראל בכלל. תקוותנו היא שמבי"ס זה יועתקו שיטות לימוד".
מנהלת מחלקת החינוך בעיריית חיפה, רחל מתוקי, טענה כי "ביה"ס צריך להיות עוגן לקהילה. הוקמה ועדה משותפת לנו ולעמותת ההורים, לחיפוש מבנה חלופי. נבדקו 7 חלופות שונות. כך, למשל, ההצעה לעבור לביה"ס ברחוב הגנים נמצאה לא מתאימה. גם הצעה אחרת שעלתה, לשיכון ביה"ס בשכונה יהודית, אינה אפשרית. המקום שנותר הוא בי"ס נור, שיותאם, במימון העיריה, לצורכי ביה"ס".
"אפילו בדיקת זיהום אוויר לא נעשתה בו"
מיכה בראון, הממונה על מבני הציבור בעיריית חיפה, הקפיץ את יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור (עבודה), כשאמר כי "לא בדקתי את רמת זיהום האוויר במקום". ח"כ מלכיאור השיב, כי "אני קורא לעיריה לבדוק בראש פתוח את האפשרות להקים לביה"ס חוואר מבנה חדש. לא מקובלת עלי העברת ביה"ס חוואר למבנה ביה"ס נור, כשאפילו בדיקת זיהום אוויר לא נעשתה בו. יש כאן חרדה אמיתית ותחושה שהעיריה רוצה להכתיב פתרונות לביה"ס - לא רק למבנה הפיזי, אלא גם לתכנים".
לסיכום, הוועדה קוראת לצדדים למצוא פיתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים עד הראשון לספטמבר. בנוסף, הוחלט כי יו"ר הוועדה ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, ייכנס לעובי הקורה וישתתף יחד עם ח"כים נוספים בפגישה משותפת לצדדים ע"מ להגיע לפתרון מוסכם.

תאריך:  11/07/2006   |   עודכן:  11/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
המתווך האירני שוחח עם מתאם מדיניות החוץ והביטחון של האיחוד האירופי, חבייר סולאנה, במשך ארבע שעות אך לא נראית התקדמות בשלב זה
עידן יוסף
במקום בגדים, ספרים ושאר פריטים העומדים למכירה יוצגו בחלונות הראווה צילומי ענק    ומהלילה בבירה: "קולנוע לאור ירח" - מאות יוכלו לצפות חינם בסרטים ליליים בירושלים
שלומי דיאז
ישיבה חרדית בשם "ספינקא" פעלה באמצעות ישראלים, אנשי קש    על המעורבים נגזרו עונשי מאסר על תנאי ועבודות שירות
מירב לוי
החברה זכתה במרכז של משרד התחבורה להפעלת הטיסות לצפון    טוענת: מערימים עלינו קשיים ביטחוניים וביורוקרטיים שיביאו לידי כניעתנו
גלית יצחק
שמואל זלוטניק מונה לראש מערך הייעוץ    חיים אברהם מונה לסגן ראש החטיבה לשוק ההון    מנחם אייזנטל מונה לסגן ראש החטיבה לשוק ההון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il