המאזדה מיאטה (MX5) הפכה ללהיט כמעט מיום שהוצגה והמתכון לכך היה "פשוט". בניגוד לכל מכוניות הרודסטר (רודסטר - מכונית עם גג פתוח, שני מושבים והנעה אחורית, בד"כ) שהיו לפניה "וסבלו" ממחיר יקר, הציעה המיאטה מבנה פשוט, נטול אלקטרוניקה, נטול תחכום, נטול פאר והדר ונטול מנוע שרירי. מה שהיא כן הציע היה מכונית זולה לרכישה עם התנהגות כביש שובבה כמותה מחפשים חובבי הנהיגה בכל העולם.
מחירה הזול אפשר גם לצעירים ולתפרנים לרכוש אותה והדבר התבטא בנתוני המכירה - המיאטה מחזיקה בתואר הרודסטר הנמכרת ביותר בעולם. עם השנים תפחה קצת המכונית והוסיפה למשקלה (הכרח שבא בגינן של תקנות שונות, שאיפה לבטיחות טובה יותר ועוד) אך עדיין היא שמרה על הצלחתה. לפני כשנה, במסגרת תערוכת ז'נבה 2005, הציגה מאזדה את הדור השלישי למיאטה ובד בבד הודיעה על כוונתה לייצר בעתיד גם גרסת קופה סגורה עם גג קשיח. ועכשיו החלה מאזדה לחשוף פרטים ראשונים בדבר המכונית שתיחשף רשמית בתערוכת לונדון הקרובה.
ממה שפורסם עולה, כי למיאטה קופה יהיה גג קשיח (מתכתי) שיתקפל אל תא המטען (דוגמת ה-206 וה-307 CC של פיז'ו, המגאן CC של רנו, מספר דגמי מרצדס ועוד). העובדה הזו תציב בפני הלקוחות, לראשונה, בחירה בין שני דגמים עם גג נפתח כאשר לראשון גג נפתח מבד ולשני גג נפתח ממתכת. זה האחרון אגב מורכב משני חלקים. מהתמונות עולה כי עם גג פתוח נראות שתי הגרסאות זהות כמעט לחלוטין. מה שכן יהיה שונה קרוב לוודאי הוא משקלן של שתי הגרסאות שכן הגג הקשיח צפוי להוסיף אי אלו ק"ג למשקלה של המכונית. מבחינת מנועים קרוב לוודאי שהגרסה החדשה תונע בעזרת אותן יחידת כוח כשל הדגם "הרגיל", דהיינו 1.8 ליטרים עם 126 כ"ס ושני ליטרים עם 160 כ"ס. שאר הפרטים יחשפו בתערוכה.
המכירות באירופה יחלו מייד לאחר ההשקה ואלינו תגיע הרודסטר-קופה מתי שהוא לקראת סוף השנה (הצפי הוא לחודש אוקטובר) ובכמה? מחיר עוד לא נקבע אך קרוב לוודאי שהוא ינוע סביב ה-230,000 ואף צפונה מכך. כפרט טריוויה נספר לכם כי בעוד באירופה, ואצלנו, תקרא המכונית רודסטר-קופה הרי שבארה"ב שמה הרשמי עתיד להיות "מיאטה גג קשיח הנפתח באופן ממונע".