X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עשרות קטיושות ופצמ"רים נחתו סמוך ליישובים זרעית, שתולה, נורית ובירנית 11 חיילים ואזרחים נפצעו בתקיפות בדרגות פציעה שונות מקל ועד קשה מאוד
▪  ▪  ▪

תקרית חמורה בגבול הצפון: ארגוני הטרור בצפון שיגרו הבוקר (סמוך ל- 09:00, ד', 12.7.06) עשרות קטיושות ופצצות מרגמה לעבר היישובים בגבול הצפון, בתגובה, כביכול, לתקיפת צה"ל ברצועה. מספר קטיושות נחתו סמוך ליישובים זרעית, שתולה, נורית ובירנית. כמו כן נחתו פגזים בקרבת מוצבי צה"ל לאורך הגיזרה. מדובר היה בפעולת הסחה למטרה האמיתית: חטיפת שני חיילי צה"ל.
בשעות הצהריים של יום ה' הותר לפרסם, כי החטופים אשר מוחזקים בידי החיזבאללה הם אהוד גולדווסר בן 31 מנהריה ואלדד רגב בן 26 מקרית מוצקין. גורמי צה"ל מהדרג הפיקודי וממחלקת נפגעים עומדים נמצאים עם המשפחות.
במהלך התקיפה על רכב הסיור נהרגו שלושה חיילי צה"ל. במהלך ניסיונות לאתר את החטופים נהרגו עוד ארבעה חיילים אשר נהרגו בפיצוץ מטען גחון בעל עוצמה רבה תחת הטנק. חייל נוסף נהרג בפעולת החילוץ לאיתור הגופות של נפגעי הטנק. סך הכל נהרגו ביום הקרבות שמונה חיילי צה"ל.
כמו כן, 11 בני אדם נפצעו מהתקיפה, מהם כמה באורח קשה עד בינוני והיתר באורח קל. בין הנפגעים ישנם חיילים ואזרחים. תושבי הצפון קיבלו הוראה להיכנס למקלטים.
צוותי מד"א טיפלו ופינו 6 פצועים מהם שני חיילים, אחד במצב קשה ואחד באורח בינוני, ו- 4 אזרחים בגילאי 17-48, שנפגעו מרסיסים, שניים במצב בינוני ושניים במצב קל. הפצועים פונו לבית החולים בנהריה.
בעקבות האירועים בגבול הצפון וברצועת עזה, מנכ"ל מד"א, אלי בין, הנחה את מנהלי האזורים להגביר את רמת הכוננות בכל תחנות מד"א ברחבי הארץ. כמו-כן, הנחה המנכ"ל את שירותי הדם לתגבר את התרמות הדם.
החיזבאללה: חטפנו חיילים
רשת הטלוויזיה של החיזבאללה, אל מנאר, מדווחת כי אנשי הארגון הצליחו לחטוף שני חיילים של צה"ל במהלך התקיפה. לדבריהם, הפצצת היישובים בישראל היתה פעולת הסחה, בעוד מחבלים חצו את הגדר ותקפו את החיילים. רשת אל-ערבייה דיווחה, כי גורמי החיזבאללה מדווחים כי מדובר בשני חיילים ממוצא דרוזי.
גורמי צבא בישראל מציינים כי המידע נבדק וקיים "חשש כבד" שאכן נחטפו חיילים משטח ישראל לשטח לבנון. בצה"ל הודיעו כי הם רואים בממשלת לבנון אחראית לגורל החטופים. המטה הכללי התכנס לדיון ביטחוני מיוחד בעקבות ההסלמה החריפה בצפון.
בהמשך טענו בחיזבאללה כי הצליחו לפגוע בטנק ישראלי אשר נכנס לדרום לבנון.
תקפו סיור של צה"ל
מפרטים ראשונים עולה, כי מחבלי החיזבאללה תקפו סיור של צה"ל מזרחית ליישוב זרעית. בסיור נעו שני רכבים ממוגנים מסוג האמר. המחבלים ירו לעבר הרכבים טילי RPG וכן הפעילו מטעני חבלה וירי מנשק קל ומקלעים. המגע היה במרחק של עשרות מטרים בודדים בין החיילים וכבר בתחילת התקיפה חצו המחבלים את הגדר. בצה"ל מיהרו להכריז על נוהל "חניבעל" - אות הקריאה לחשש לחטיפה. מסוקים וכוחות נוספים הוקפצו מיד למקום.
ב- 7 לאוקטובר 2000, מספר חודשים לאחר שישראל יצאה משטח דרום לבנון, חטפו אנשי החיזבאללה שלושה חיילי צה"ל: סמל עדי אביטן, סמ"ר בני אברהם וסמ"ר עומר סועאד. לאחר מספר שנים ביצעה ישראל החלפת שבויים וקיבלה את גופות השלושה חזרה, יחד עם החזרתו של אלחנן טננבאום אשר היה שבוי אף הוא בידי הארגון.
החיזבאללה: מוכנים לעסקת חילופי שבויים
בהודעת החיזבאללה שפורסמה הבוקר מציינים אנשי החיזבאללה, כי החטיפה בוצעה בשעה 09:05. לדבריהם, שני החיילים אשר נחטפו הועברו מהמקום והם מוחזקים "במקום בטוח".
גורמי החיזבאללה שיחררו הודעה, בה אם מציינים כי הם מוכנים לעסקת חילופי שבויים בה יכללו שני החיילים החטופים מהבוקר והחייל גלעד שליט בתמורה לשחרור אלפי אסירים פלשתינים ולבנונים.
המחבלים ביצעו תקיפה משולבת
בנוסף לשיגור הרקטות ופצצות המרגמה לעבר יישובי הצפון, ביצעו מחבלי החיזבאללה תקיפה מהקרקע של חיילי צה"ל באמצעות ירי מנשק קל ומקלעים. בצה"ל בודקים האם המחבלים חצו את הגדר ותקפו סיור או מוצב. במערכת הביטחון היתה התרעה מוקדמת על כוונת החיזבאללה לחדור לישראל ולנסות לחטוף חייל, בדומה לניסיון שביצעו ביישוב רג'ר בחודש נובמבר 2005.
תושבי הצפון דיווחו על קולות נפץ שנשמעו וירי מקלעים לכל אורך הגיזרה המערבית של גבול הצפון. אחת הפגיעות היתה בבית. בצפון מציינים, כי ילדי הקייטנות לא נמצאים באיזור הגבול אלה נופשים אתרים מרוחקים יותר ולכן לא נשקפת להם סכנה.

תאריך:  12/07/2006   |   עודכן:  13/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
"חוקי אכילה בריאים של הבית" נמצאו כאחת הדרכים העקביות והברורות ביותר הקשורות לצריכה של פירות ירקות ושומן בקרב מתבגרים
הדר פרבר
כתב על נשים שרדפו אחריו    מכתבים שפורסמו חושפים פרטים אישיים על מחשבותיו של הגאון
מירב לוי
בהשתתפות השר אופיר פינס    סיור בעמק הצבאים, זריחה ממצדה, סיור גבינות ויין בארץ בנימין, תצפית על ציפורים מקננות בחרמון ועוד
יפעת גדות
ניתוח נתונים של ארגון הבריאות העולמי הראה כי מילת גברים יכולה למנוע כמעט 6 מיליון מקרי הדבקות חדשים ולהציל את חייהם של 3 מיליון אנשים
הדר פרבר
ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג, אמר כי "טרוריסטים" עמדו מאחורי הפיגועים ביום ג', אותם כינה "ניסיונות פחדניים להפיץ תחושת פחד וטרור בקרב אזרחינו"    עד כה לא נטלה כל קבוצה אחריות לפיגועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il