X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דיון סוער בוועדת החינוך של הכנסת לגבי המשך ניסוי דוח דברת, כאשר מתברר שהשלטון המקומי מעוניין בהמשך הניסוי בעוד המורים אינם מעוניים בכך
▪  ▪  ▪

ועדת החינוך של הכנסת התכנסה היום (ד' 12.7.06) לדיון סוער סביב המחלוקת בנושא המשך ניסוי התוכנית הלאומית לחינוך (דוח דברת).
בדיון התברר, שהשלטון המקומי מעוניין בהמשך הניסוי במתכונתו הנוכחית, בעוד שהמורים אינם מעוניינים בכך. במהלך הדיון, יצא ח"כ משה גפני בהפגנתיות, מאחר שהניסוי לא כולל את תלמידי החינוך החרדי. לפני שיצא זעק, כי "מה שאתם עושים זה בניגוד לחוק, ע"פ החוק כל הילדים שווים והחינוך החרדי דינו כמו החינוך החילוני ואין להפלתו. אני לא מתכונן לשבת פה בכדי לתמוך".
"כל מורה קיבלת 110 ש"ח לכל שעה אפקטיבית"
שמואל הר נוי, ראש מטה יישום דוח דוברת במשרד החינוך מסר כי הניסוי התקיים ב- 34 יישובים, בפיזור במגזרים שונים, לא כולל החינוך החרדי - אך כולל המגזר הלא יהודי. "המשרד החל בניסוי בשנה"ל תשס"ו, ולצורך כך הקציב 35 מיליון מיליון כאשר מורה שהשתתף בניסוי קיבל 110 ש"ח, לכל שעה אפקטיבית. הניסוי הקיף 180 בתי ספר יסודיים, הכוללים 65,000 תלמידים".
הר נוי סיפר כי חלק מעיקרי היישום הם "המעבר ל- 5 ימי לימוד, יום חינוך עד השעה 15:00, פיצול הכיתה לקבוצות לימוד בכיתות א-ב במיומנויות יסוד, מפעל הזנה, הפעלות בימי ו', שיפור תשתיות שירותים ופינות עבודה למורים והפעלת תוכנית למניעת אלימות, סמים ואלכוהול". כמו כן, הוא אמר כי "בכוונת שרת החינוך להמשיך בניסוי במתכונתו הנוכחית גם בשנה"ל תשס"ז".
"אני דורש להחזיר את הכספים שנגזלו מילדי ישראל"
יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, אמר בוועדה כי "מדובר בניסוי ולא ביישום תוכנית דברת. ההסכם עם המורים פג ב-31/7/06 ואם מבקשים להמשיך לשנה נוספת, יש לנהל איתנו מו"מ על כך. ציבור גדול של המורים אינו מרוצה מהניסוי ואינו רוצה להמשיך בו. זאת, משום שאין תנאים נאותים ליום לימודים ארוך כזה: אין פינות עבודה, אין שירותים. התלמידים עייפים והמורים שחוקים. אנחנו רוצים להחזיר את מערכת הלימוד ל- 6 ימי לימוד במערכת הרשמית".
רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, טען כי "בשנים 2001-2005 קוצצו מהתיכון 107,000 שעות לימודים כלומר שמונה שעות לכל תלמיד והניסוי נועד להסוות את הקיצוץ".
עוד אמר, כי "אני דורש להחזיר את הכספים שנגזלו מילדי ישראל. ראשי רשויות מקומיות לא יכלו לסרב להצעת משרד החינוך לקבל לתקציבם שישה מיליוני ש"ח בעבור הניסוי, אך הם אינם מתחשבים בתנאים הפיזיים הקיימים בביה"ס. אנו ניאבק בכל אמצעי העומד לרשותנו בהמשך הניסוי אם לא יוחזר שבוע הלימודים ל- 6 ימים."
"הדיון כאן הזוי"
מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, ח"כ רונית תירוש אמרה, כי "הדיון כאן הזוי. יש פער גדול בין שביעות הרצון של ראשי הרשויות המקומיות הרוצים לגרום לשביעות רצון תושביהם, לעומת חוסר שביעות הרצון של המורים, הנובע מאגו וקטנוניות, ומוויכוח על קרדיט, לזכות מי ייזקף הניסוי".
עוד אמרה, כי "ההסכם עם המורים ליישום הניסוי נחתם יום לפני פתיחת שנת הלימודים. לנוכח תנאי פתיחה גרועים אלה, אני בכלל מופתעת שהניסוי הצליח. אני מבקשת מהמורים לתת לניסוי הזדמנות".
"אי בהירות זו היא מהשטן"
יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, סיכם את הדיון. "אנו עומדים היום באמצע חודש יולי. זה גרוע ביותר שאין עדיין סיכומים עם ארגוני המורים להמשך יישום הניסוי בשנת הלימודים תשס"ז. אי בהירות זו היא מהשטן. זה משאיר את המערכת חסרת יכולת לתכנן את המשך צעדיה ולתפקד".
לכן, מבקש ח"כ מלכיאור ממשרד החינוך ומארגוני המורים לשבת מיד למו"מ, כהגדרתו "עד שיצא עשן לבן ויתקבל הסכם לשנת הלימודים הבאה". עוד אמר, כי "אני מאמין שמדובר בניסוי שיש להמשיך בו, תוך בדיקת יישומו בצורה מסודרת".

תאריך:  12/07/2006   |   עודכן:  12/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רונית תירוש
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נתן שבע
קובי נבון מכלל פיננסים: "המשקיעים הזרים מגיבים באיפוק"    "התגובה בינתיים היא בעיקר תגובה אמוציונלית של משקיעים לאירועים - חזית מדרום ועכשיו חזית מצפון"    "מה שעשוי להרגיע זה רק התבהרות הערפל"
מתן פריידין
נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק, החל את טקסי הפרידה שלו מכס המשפט, לאחר 28 שנות שיפוט, כאשר טקס הפרידה הראשון התקיים בבית המשפט המחוזי בת"א    ברק: אחרי הפרישה אתרכז בכתיבה בנושא זכויות אדם
שלומי דיאז
המצב הביטחוני חייב את המשטרה להגביר את ההערכות    חשש מפיגועים
עומר שיקלר
צה"ל החל לגייס כוחות כוננות כמו טייסים וגורמי חיל אוויר    נערכים לגיוס רחב היקף של כוחות חי"ר ושיריון
אלעזר לוין
שיתוף פעולה עסקי ראשון מסוגו בין חברת האחזקות המובילה לבין המועדון למבוגרים וקשישים, בראשות עוזי ברעם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il