X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בג"צ, הוציא (ד') צווים על תנאי לתשע רשויות מקומיות בהם אין מבקר פנים, בניגוד לחוק בין המועצות: אור עקיבא, בית דגן ושדרות הצווים מורים לרשויות לנמק מדוע לא קיימו את דרישת החוק למינוי מבקר פנים
▪  ▪  ▪

שופטי בג"צ - ריבלין, חיות ורובינשטיין - הורו (ד', 12.7.06) למועצות: אור-עקיבא, בית-דגן, שדרות, תמרה, מעיליא, קציר-חריש, שגב-שלום, דיר-חנה ומעלה-עירון, לנמק בפני בית המשפט, תוך 60 יום - מדוע לא ימנו מבקר פנים כמתחייב בחוק.
העתירה הוגשה באפריל 2005 באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב ודפנה קירו-כהן, מהתנועה לאיכות השלטון. בעתירתה, ביקשה התנועה, כי בית המשפט יתן צו על-תנאי, נגד ראשי הרשויות המקומיות אשר יורה להן לנמק, מדוע לא יפעלו למינוי מבקר פנים בתחומן.
במרכז העתירה, עומד מחדלם של ראשי הרשויות המקומיות והרשויות בראשן הם עומדים, וכן מחדל של משרד הפנים למנות מבקר פנימי לעיריות ולמועצות המקומיות, כאשר לטענת התנועה לאיכות השלטון, הימנעות זו ממינוי מבקר פנימי "עומדת בניגוד גמור ובוטה ללשון החוק, לכללי המנהל התקין ובכללם, חובת הרשות לפעול כנאמן הציבור".
העתירה מוסיפה וטוענת עוד, כי בחסות אי-מינוי מבקר והליכי הביקורת ברשויות בכלל, ותוך אמתלות שונות מצד הרשויות, מתנהלות הרשויות באופן לקוי מן היסוד, תוך הפרת כללי מנהל תקין, בזבוז כספי ציבור ובחלק מן המקרים אף תוך פגיעה בטוהר המידות.
העותרים, מותחים בעתירתם ביקורת גם על משרד הפנים, שלדבריהם "נמנע באופן מתמשך מלעשות שימוש בסמכות המוקנית לו בחוק ולמנות מבקר לרשות שנמנעת מלפעול כמתחייב על-פי דין".
כעת, כ-16 חודשים לאחר הגשת העתירה, ואין ספור סיפורי מעשיות ותירוצים מתחמקים קבע בג"צ, כי על תשע הרשויות בהן טרם מכהן מבקר פנימי כדין, לנמק מדוע לא יכהן מבקר כנדרש בחוק.

תאריך:  12/07/2006   |   עודכן:  12/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בסוגיית הטרמפים ביו"ש    שר התחבורה: יוקם צוות מיוחד לבחינת הנושא    ח"כ אריאל: "נמשיך לחדד בקרב המתיישבים את הסכנות שבנסיעה בטרמפים"
מתן פריידין
כך קבע בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, בעניינם של עובדי המתנ"ס בקריית שמונה, שמשכורתם לא שולמה החל מחודש אפריל    בית הדין קבע כי אם הסכום לא ישולם הרי שהעובדים יוכלו לקבל את כספם בהליכי הוצאה לפועל
גלית יצחק
רותי סלמון-גולדברג מונתה למנהלת השיווק של קטגורית הטיפוח האישי ביוניליוור ישראל
גלית יצחק
צביקה שווימר מונה למנהל FOX ישראל    במסגרת תפקידו יהיה אחראי על 160 חנויות החברה
מתן פריידין
בג"צ דחה עתירה של אישה, שטענה כי בית הדין הרבני, החליט על משמורת בנה בידי אביו של הילד ממנו התגרשה, רק מכיוון שהאב מעניק לו חינוך חרדי    בג"צ: אנו לא ערכאת ערעור על החלטות בית הדין הרבני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il