X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הנשיא אסד הוזהר: להימנע מסיוע לחיזבאללה

החיזבאללה: נתקוף בטילים את חיפה

חיל האוויר שיתק את שדה התעופה של לבנון כ- 70 מטרות הותקפו קרבות ירי בדרום לבנון מול לוחמי החיזבאללה תושבי הצפון נדרשו להיכנס למקלטים
▪  ▪  ▪

צה"ל פתח הלילה, בהוראת הדרג המדיני, במלחמה נגד לבנון בכלל וארגוני הטרור המצויים בתחומה בפרט. בתקיפת צה"ל לפנות בוקר הופצץ ושותק שדה התעופה הבינלאומי של לבנון. תחנת הטלוויזיה של החיזבאללה, אל-מנאר, הופגזה אבל טרם שותקה. במקביל הופצצו עשרות מטרות של החיזבאללה, לרבות: בסיסים, מחסני תחמושת, מוצבים של החיזבאללה לאורך הגבול עם ישראל וכן עמדות ירי קטיושות. עד שעות הצהריים הותקפו בסך-הכל כ- 70 מטרות. עשרות מחבלים נהרגו בהפצצות.
בשידורי החיזבאללה מאיימים עתה ראשי הארגון, כי אם יופצצו אזורים נוספים בדרום לבנון - בהם מרוכזים בני המשפחות של לוחמי החיזבאללה, הם יתקפו את חיפה בטילים. זו אחת ההפתעות שהוכנו, נאמר.
משעות הלילה תוקפים מטוסי צה"ל, כמעט ברציפות, את מפקדות החיזבאללה בבקעת הלבנון באזור בעל-בק. במוצבים שהוקמו באזור זה, מתבצרים מפקדי החיזבאללה, ובהם מנהיג הארגון, נסראללה, יחד עם משפחתו. כוחות של צה"ל נכנסו לאזור דרום לבנון והם מנהלים קרבות ירי מטווח קצר יחסית עם לוחמי החיזבאללה.
בתגובה לפעולת צה"ל, פתח החיזבאללה בירי מאסיבי לעבר ישובי הצפון. עשרות קטיושות נורו לעבר ישובי הצפון. אישה אחת נהרגה בנהריה מפגיעה ישירה. כ- 15 איש נפצעו. נזקים נגרמו לכמה בתים. כל תושבי הצפון הגרים צפונה לכביש עכו-צומת עמיעד נקראו להיכנס למקלטים. כוחות הביטחון מכינים עתה את כל אזור הצפון לשהייה ארוכה במקלטים ובמרחבים מוגנים, וזאת מחשש לירי טילים ארוכי טווח לעבר ישראל.
רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה דיווחה, כי ממשלת לבנון פנתה לפני הצהריים לאו"ם, וביקשה מהארגון לפעול למען השגת הפסקת אש מלאה. גורמי ממשלת לבנון הבהירו, כי הממשלה לא היתה מודעת לתוכניות חיזבאללה ואין לה כל אחריות להתקפות.
הדרג המדיני-ביטחוני מקיים קשר רצוף והתייעצויות, הן כדי לבחון את התקדמות המבצע "שכר הולם" בלבנון, והן כדי לבחון אישור מטרות חדשות שמציעים גורמי הביטחון. ראש הממשלה אהוד אולמרט, ושר הביטחון עמיר פרץ, פינו את כל-סדר יומם כדי שיוכלו לטפל בהתפתחויות החמורות.
שרת החוץ, ציפי לבני, החלה בסבב של שיחות עם שרי חוץ באירופה ובמדינות נוספות, על-מנת להסביר את מטרות הפעולה מצד ישראל, וכדי לגייסם שייפעלו להפסקת פעילות החיזבאללה בלבנון - כפי שמחייבת החלטת מועצת הביטחון.

נשיא סוריה הוזהר להימנע מהתערבות

ישראל פועלת גם במישור המדיני כדי למנוע הדרדרות חריפה עוד יותר. מסרים הועברו אל נשיא סוריה, בשאר אסד: אל תתערב ואל תגיב. הנשיא נדרש לחסום את גבולו עם לבנון למעבר מחבלים, ובמיוחד הוזהר שלא לאפשר העברת שני החיילים החטופים לתחומה של סוריה. כמו-כן הוא הוזהר שלא להעביר אמצעי לחימה נוספים לארגוני הטרור המצויים בתחומה של סוריה.
גם ארה"ב פועלת כדי למנוע הסלמה. שרת החוץ של ארה"ב, קונדוליזה רייס, הטילה על החיזבאללה ועל ממשלת לבנון את האחריות לאירועים ולתגובת ישראל. רייס אף פנתה אל סוריה בדרישה שתחדל לאלתר מלסייע לארגוני הטרור.

תאריך:  13/07/2006   |   עודכן:  13/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בצה"ל אומרים כי מחמוד א-זהאר עוסק בטרור    א-זהאר ביקר אתמול את מוחמד דף בבית החולים    הפלשתינים: 13 אזרחים נפגעו בתקיפת צה"ל
יפעת גדות
בקרב אוכלוסיית קשישים - מספר מקרי המוות מהתקפי לב עלה כשהלחות החודשית היחסית הממוצעת עלתה
הדר פרבר
קצת יותר ממחצית הנסקרים בדרום קוריאה אמרו כי יש לנקוט באמצעים משמעותיים, כגון סנקציות, נגד הצפון בתגובה לשיגור הטילים בשבוע שעבר
הדר פרבר
מוחה על הליכי בית המשפט ומותם של עורכי הדין
יפעת גדות
מחקר מקיף קובע: לבניהם ובנותיהם של אנשים שסבלו מאי ספיקת לב יש סיכון גבוה לפתח אי ספיקת לב
רשימות נוספות
צה"ל שיתק את נמל התעופה בביירות  /  עידן יוסף
חיזבאללה: נגיב בחומרה על התקיפות בלבנון  /  יהונתן דחוח-הלוי
חמאס: בעד עסקה משותפת עם חיזבאללה  /  יהונתן דחוח-הלוי
להפוך את הקערה  /  מאיר גז
אני מאשים  /  גורי גרוסמן
המלחמה על כללי המשחק  /  יוסי עבדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il